Business talk s Manuelom Picard

‘Većina žena u Hrvatskoj koristi botox ili filere, ali ne njeguje kožu‘

27. siječanj 2021.
Fotografije: Sanja Tušek
 

Svoj poslovni put ispričala nam je vlasnica poznatih zagrebačkih beauty salona koju u radu i napretku nije zaustavila niti izazovna godina iza nas.

Prije desetak godina Manuela Picard u Zagreb je donijela inovacije sa svjetske beauty scene i vrlo brzo je postala sinonim za vrhunsku njegu tijela. Od tada kontinuirano nudi najnovije tretmane i uslugu koja lako konkurira beauty salonima u inozemstvu. Posvećenost, ustrajnost i ljubav prema poslu doveli su je do nekoliko salona koji su uvijek puni: Brow Bar & Beauty Studio u Avenue Mallu, Brow Bar u Gajevoj 8 te novootvoreni Beauty Atelier & Brow Bar u Centru Cvjetni. U izazovnoj godini iza nas uvela je i personalizirane online konzultacije, za sve one kojima je potrebna profesionalna pomoć vezano uz njegu kože, a planove ima i za nadolazeću godinu. O motivaciji, uspjehu i poslovanju razgovarali smo s beauty eksperticom. 

S obzirom na pandemiju, kako je izgledala vaša 2020. godina, koliku je 'štetu' ostavila na posao?

- Kao i većina biznisa u našoj profesiji, imali smo pad poslovanja zbog primoranog lockdowna, ali i potresa koji nas je u prvoj polovici 2020. zapravo više pogodio nego sama pandemija. U njemu je poprilično uništen jedan od mojih većih salona, koji smo prijevremeno morali preselili u luksuzan prostor u Centru Cvjetni i time smo nakon tri mjeseca hladnog pogona, predstavili novi koncept i poslovanje koje je daleko iznad onog što smo do sada nudili. No imati 30 radnika, pronaći sve dobavljače, radnike, isposlovati dozvole i hladan pogon u doba pandemije je najizazovnija stvar svakog poduzetnika, pa tako i mene i zaista to ne bih poželjela nikome. Sada vidim da sam dobro iskoristila to vrijeme da preuredim svoje poslovanje i stavim ga na jednu višu razinu, koja po mom mišljenju nije uobičajena u Hrvatskoj.

image
Novootvoreni luksuzni salon u Centar Cvjetnom

Što ste naučili iz ove krize koja je zatvorila vrata salonima ljepote? Kako ste se prilagodili novim uvjetima?

- Da možeš opstati samo ako vidiš čašu napola punu, a ne napola praznu... Nisam od onih koji sve vide kao katastrofu, ne paničarim, već se dignem iz pepela, obrišem prašinu s ramena i izvučem najbolje iz najgorih situacija. Naravno da je meni i cijelom mom timu vrlo zahtjevno raditi u "novim" uvjetima, no razlikuju se samo po tome što moramo nositi maske... Dezinfekcija i higijena je uvijek bila prisutna u mom poslovanju, a sada je na još većoj razini. Inače sam pobornik jednokratnih materijala koji se koriste u kozmetici, što smo sada dodatno unaprijedili.

Čemu se nadate u ovoj godini - već ste otvorili novi prostor, planirate li daljnje širenje?

- Prošla godina je definitivno bila game changing u beauty industriji, što se prenosi i u 2021. godinu. Nadam se velikoj promjeni poslovanja, naravno na bolje, planiram širenje što se tiče novih tretmana, kozmetike i još jedne lokacije jer potražnje za dobrim tretmanima ne nedostaje, bez obzira na pandemiju. Vjerujem da će se ove godine žene i muškarci više njegovati kako bi uklonili vidljiv stres koji se akumulirao tijekom protekle.

Danas se vaše ime veže za vrhunsku beauty njegu - što je po vama ključno za uspjeh i što smatrate svojim najvećim uspjehom?

- Mislim da sam uspjela postići dobar spoj izuzetno kvalitetne usluge, prezentacije predivnog prostora i ambijenta koji svaka klijentica i klijent zaslužuje. Prerasli smo klasičan salonski imidž i mislim da klijentice danas žele vrhunsku uslugu, intimu, vrhunsku profesionalnost i posvećenost samo njoj/njemu u trenutku tretmana. U mojim salonima kozmetičarka je samo i isključivo posvećena klijentici, što znači da se ne javlja u isto vrijeme na telefon, ne trača, ne osuđuje, ne priča o sebi, već je 100 posto fokusirana na rad, tretman i profesionalnost koju zapravo svaka klijentica zaslužuje. Isto tako mislim da je konzistentnost kvalitete jako bitna i da to klijenti prepoznaju. Na kraju, konstantno ulaganje u novitete izuzetno je važno. Beauty industrija jedna je od onih koja se najbrže mijenja i bitno je prepoznati što funkcionira, a što ne.

S kojim ste se izazovima susretali prilikom gradnje svog brenda?

- Najveći izazov je pronaći djelatnice koje imaju strast prema ovom poslu kao ja. Isto tako izazov je održavati konstantu kvalitetu, a to znači bezbroj edukacija i usavršavanja kako bi svi u mom timu slijedili tu kvalitetu koju tražim. Mislim da sam postigla jedan dobar balans što se toga tiče i iznimno sam ponosna na cijelu svoju ekipu koja razumije moj mindset.

Koje su osobine koje uspješna žena treba danas imati?

- Teško pitanje... Vjerojatno beskrajna energičnost i ustrajnost. Kada gradite brend od temelja i zapravo nemate početne financijske potpore s bilo koje strane, sve ovisi samo o kvaliteti koju će ljudi na kraju prepoznati. To je duži i trnovit put do uspjeha i mislim da to ne može svatko, no upornost i vjera u svoju ideju, ma što god vam bilo tko savjetovao, je zapravo ključna. Puno puta, pogotovo prošle godine, sa svih strana su mi savjetovali da stanem, pričekam "neka bolja vremena". Nisam nikog slušala, imala sam svoju viziju koja je na kraju urodila uspjehom.

Mislim da klijentice danas žele vrhunsku uslugu i posvećenost

Gdje se nalazi Hrvatska u odnosu na svjetske beauty trendove, kaskamo li ili sve više idemo u korak s ostalim zemljama?

- Zaista mislim da smo napredniji uslugom od velike većine zemalja koje sam posjetila... Imamo bolju i kvalitetniju uslugu od jednog beauty salona u New Yorku, Londonu ili Miamiju, počevši od tehnologije, do same kvalitete i prezentacije usluge. Nekoliko njih sam posjetila i moram priznati da smo daleko bolji, a cjenovno smo nekoliko puta povoljniji... Primijetila sam i da velika većina žena u Hrvatskoj koristi botox ili filere, ali ne njeguje kožu dovoljno dobro, to je ono što je možda drugačije je da su žene u svijetu odavno prihvatile konstantu - da bi održavale svoju kožu besprijekornom, mjesečna profesionalna njega, koja nije klasično čišćenje lica već pojačani anti-age tretman u salonu je esencijalna, kao i dobar gadget - primjerice mini LED ili RF aparatić koji će žene svakodnevno kod kuće koristiti kako bi održavale učinak dobrog tretmana napravljenog u salonu. Žene u Americi su to već odavno shvatile i prihvatile, kod nas se njega lica još uvijek bazira na dobroj kremi… Mi radimo na tome da se takav trend promijeni.

Za kojim beauty tretmanima kod vas vlada najveća potražnja, jesu li pandemija i karantena povećali potražnju za nečim određenim?

- Tretmani obrva: threading, kana, puder obrve i Lash lift su vrlo traženi jer nam je zbog nošenja maski naglašen gornji dio lica - oči i obrve. Tretmani lica Hydrafacial za dubinsko čišćenje lica i Venus Legacy i Dermapen su moji superstar tretmani. Zbog nošenja maski, svima je ten u katastrofalnom stanju, a stres je donio neke nove bore, opuštenost i sivilo kože, tako da generalno tretmani koji smanjuju upale i čiste kožu, ali i anti-age tretmani, definitivno su na hit listi. No, kako smo počeli naglašavati važnost konstante održavanja lijepe kože i u kućnoj njezi, povećala se potražnja za tretmanima, odnosno gadgetima za kućnu njegu, recimo ultrazvučnih špatula za dubinsko čišćenje i piling i LED tretmani s elektrostimulacijom za bore.

Nikada neću prestati raditi s klijentima jer obožavam svoj posao, volim znati što žele, koje tretmane bi voljeli vidjeti kod nas i kakav je feedback na cijeli koncept

Koji su tretmani i trendovi budućnosti, a što će nam obilježiti 2021. kada je u pitanju ljepota i njega tijela?

Ono što će biti trend je skinimalisam. Fokus je na clean proizvodima, iz trenda izlazi korejski tip njege od 10 proizvoda na licu odjednom, dolazi nam minimalizam, vraćamo se tom jednostavnom, ali puno učinkovitijem sistemu njege kože - čišćenje, dnevna nježna eksfolijacija, njegujuće ulje ili serum i odlična krema i jedan gadget koji će pojačati proizvodnju kolagena u koži (na principu LED terapije, radio frekvencije ili EMS, mišićne stimulacije).

Još jedan trend, ili zapravo potreba, je i rješavanje problema zvanog maskne. Svjesni smo da ćemo vjerojatno još dugo biti primorani nositi zaštitne maske... Make-up je zaista pao u drugi plan 2020., a taj trend će se nastaviti i dalje. Fokus će biti na minimalnom, naglasit će se samo oči i obrve, a većina lica i kože lica je prekriveno maskom, tako da se nažalost događaju upalni procesi i loš ten, pa će fokus biti na njezi i umirivanju takve kože. Izbjegavat će se puderi, trend će biti na zdravom sjaju i izgledu no make-up . Moram priznati da me to veseli jer će se žene više koncentrirati na kvalitetu proizvoda i njege umjesto na proizvode za maskiranje problematike.

Otkrijte nam za kraj kako izgleda radni dan kod vas: kako ga počinjete, a kako završavate?

- Započinjem ga duplom kavom, nakon što odgovorim na mailove, napravim narudžbe materijala za salone, komuniciram sa svojim salonima i veleprodajom. Jako puno vremena provodim trenirajući svoje djelatnice novim tretmanima, jako sam fokusirana na kvalitetu usluge i uvijek provjeravam da je ona u svim mojim salonima ista i konstantna. Komuniciram sa svojim timom o atmosferi, kako bismo mogli nešto poboljšati i uslugu napraviti još boljom. Volim poslušati svoje djelatnice jer ih smatram ekstenzijom sebe, sama sam ih odabrala, puno toga naučila i volim njihove kritike i pohvale, jer samo tako možemo svi zajedno napredovati. S klijentima radim jedan dan u tjednu, a ostalo se svodi na menadžment. Nikada neću prestati raditi s klijentima jer obožavam svoj posao, volim znati što žele, koje tretmane bi voljeli vidjeti kod nas, kakav je feedback cijelog mog koncepta… Moj dan završava s dva najdivnija mala bića u mom životu, mojim četverogodišnjim blizancima Nikom i Rokom, koji su i moja najveća inspiracija.