Poznato je da je beauty industrija jedan od velikih zagađivača okoliša te da postoji problem s nemogućnošću recikliranja i masovnom proizvodnjom jednokratnih proizvoda. Jedan od njih su i maske u maramici. Neki su ih mediji nazvali "novim plastičnim slamkama" jer se ne mogu koristiti više nego jednom, nisu biorazgradive (većina) i ne mogu se reciklirati. Upravo zato mnogi brendovi ih prestaju proizvoditi, a trgovački lanci prodavati. Posljednji u nizu je međunarodni lanac zdrave hrane i kozmetike, Holland & Barrett.
"Procjenjuje se da se svaki dan u svijetu baci milijun maski u maramicama. Kao tvrtka kojoj je stalo do dobrobiti naših kupaca i planeta, moramo djelovati sada kako bismo reducirali nepotrebni otpad", rekla je Joanne Cooke, direktorica beauty odjela u Holland & Barrettu.
Tvrtka je pokrenula i kampanju s hashtagom #notanothersheetmask u kojoj potiče kupce da se odluče za održive opcije, poput višekratnih maski. Također doniraju pet posto profita od svih maski za lice ekološkoj udruzi Ocean Generation.
Prošle godine jedan od najvećih clean beauty proizvođača, Credo, ukinuo je proizvodnju sheet maski, kao i drugih jednokratnih proizvoda poput maramica za skidanje šminke i jastučića za piling.
Iako na nekima stoji kako su biorazgradive ili proizvedene na ekološki način, većina jednokratnih maski u maramicama ne može se reciklirati, a ni staviti u kompost. Naime, to što piše da su biorazgradive, ne znači da mogu u kompost jer je za to potrebno određeno vrijeme. Većina jednokratnih maski može se razgraditi - ali tijekom dužeg perioda vremena, primjerice nekoliko desetljeća. Ponekad takve maske mogu sadržavati plastične polimere, koji se pretvaraju u mikroplastiku i zagađuju okoliš. Također, pakiranja se često ne mogu reciklirati, što je dodatan problem.