Made in Croatia

Iza kulise 4 hrvatska beauty brenda

19. veljača 2023.

Fotografija: Privatna arhiva

Tekst: Lea Ladišić

Domaće tržište kozmetike posljednjih godina ne miruje - kozmetički brendovi s naših prostora donose posebne i unikatne priče, kvalitetne i prirodne sastojke, inovativne formulacije i vizualne identitete koji pariraju i velikim inozemnim snagama beauty industrije.

Na globalnoj razini svjedočimo sve većem broju kozmetičkih brendova, no više od inozemnih, pažnju nam kradu domaće snage beauty industrije. Zaokružena briga o koži postala je imperativ, a naše tržište bogato je sjajnim imenima preparativne i dekorativne kozmetike, koji su se polako razvijali iz prijateljstva, snažne vizije, hrabrosti i kreativnosti. S obzirom na veliku konkurenciju i zasićenost tržišta, svaki od ovih poduzetnika prilikom osmišljavanja noviteta na umu prije svega ima kvalitetu koja dolazi od prirodnih i pomno biranih sastojaka i samih procesa proizvodnje, ali i popratnu priču koja zaokružuje svaki proizvod i tako ga izdvaja iz mase. Iz tog razloga u njihovim rukama ne nastaje samo kozmetički proizvod već iskustvo koje rituale ljepote pretvara u sasvim posebne trenutke u danu. Storytellingom, opojnim mirisima i teksturama vode nas u svoj svijet ljepote. Pobliže smo se upoznali s četiri beauty brenda koji prednjače na našem tržištu, a kojima se kupci iznova vraćaju po novu dozu prirodne kozmetike. Svatko od njih nam priznaje kako početak nije bio nimalo lak – od samog razvoja ideje do silne papirologije i izazova koji se nalaze pred svakim malim poduzetnikom, njihove priče ipak svjedoče da se kroz ustrajnost i dobru viziju ciljevi mogu ostvariti.

JOU JOU BOTANICALS

Jou Jou [žu žu] je brend koji vizualnim identitetom, ali i mirisima i sastojcima iz kupaonice vodi na putovanje obalom i predivnom divljom prirodom. Osmišljen je kao holistički skincare brand s ciljem da svakodnevne rutine njege pretvori u posebne rituale brige o sebi i svojoj koži. Ideja, proizvodi i vizualni identitet brenda zasluga su Nikoline Firm, a preparati sadrže organske, samonikle i održive sastojke kombinirane s aktivnim dodacima zelene biotehnologije za visokoučinkovitu njegu. Svaki proizvod je pomno formuliran i osmišljen kako bi se zadržao manji broj "hero" proizvoda koji su višenamjenski. Godine i sati istraživanja utrošeni su kako bi svaki proizvod bio djelotvoran, potpuno prirodan i zaokružena priča kroz ime i izborom biljaka koje se u njemu nalaze. Nikolina je Jou Jou pokrenula prije dvije godine, za vrijeme porodiljnog dopusta, kada je u slobodno vrijeme iz gušta izrađivala sapune koji su ujedno njezin prvi proizvod.

image

Fotografija: Pepper atelier

Danas u ponudi nudi proizvode za njegu lica, tijela, sapune i liniju proizvoda za mame i bebe. Nikolinin omiljeni Jou Jou proizvod je Wildberry serum za lice, ujedno najkoncentriraniji proizvod koji djeluje instantno, potpuno je prirodan i odgovara svim tipovima kože. Izdvaja i Baby Balm koji je već dobio prestižnu međunarodnu potvrdu kvalitete "Beauty Shortlist" u kategoriji Mom & Baby, a namijenjen je njezi beba od samog rođenja.

image

Jou Jou Botanicals

Najveća lekcija koju je usvojila u par godina istraživanja i postojanja JouJou brenda? "Egu nema mjesta kada gradiš vlastiti posao. Potrebna je samo ljubav i iskrenost jer to je ono što se prepoznaje. Kada god se upali ego, otvore se vrata u propast koja što prije treba zatvoriti. Radne navike i upornost su ključni, sama sam na težak i gorak način naučila da vizije i vrhunske ideje bez toga nemaju nikakvu vrijednost", ističe Nikolina.

BOOLAB

BooLab je kozmetika sa stavom. Točnije, Martina Buček koja je pokrenula BooLab prije sedam godina je žena sa stavom i bez dlake na jeziku, a kako kaže, ona i njezin brend su jedno. Martina je ignorirala je sve savjete i gradila beauty brend po svom osjećaju, što se u njenom slučaju pokazao kao dobar put prema uspjehu. Željela je kozmetiku s najboljim sastojcima bez kompromisa, surađuje s najboljim prerađivačima ulja i dobavljačima koji cijene iste vrijednosti kao ona.

image

Fotografija: Joanna Paciorek

"Ljudi više ne traže brzinsku rutinu niti proizvode koji nude trenutni efekt, već se zanimaju za sastojke i proces nastanka svakog proizvoda" govori i nadodaje da BooLab kao svoju ideologiju ima vrlo jasnu ideju: čista kozmetika i minimalizam, multifunkcionalnost svakog proizvoda čime se smanjuje količina ambalaže i broj koraka u rutini njege. Sastojci kojima daje prednost su nekomedogeni, zasićene masne kiseline, peptidi, ceramidi, niacinamid, vitamin C i bakuchiol, odnosno sastojci koji će zaštiti i obnoviti kožnu barijeru. Proces proizvodnje je prilično jedinstven jer 39-godišnja Martina sve proizvodi samostalno i ručno, od samog početka, pa se i svaka bočica od sterilizacije do punjenja obavlja ručno, u vrlo malim serijama.

image

Fotografije: Tin Hudolin

Ako ste isprobali BooLab kozmetiku, vjerojatno ste u rukama imali lips&cheek beauty balmove, koji djeluju kao hibrid make-up i skincare proizvoda, i ujedno su prvi dekorativni proizvod hrvatskog brenda. Prvi proizvod kojeg je proizvela bio je maslac za tijelo, a danas proizvodi i proizvode za njegu dječje i muške kože, za njegu tijela te dekorativnu kozmetiku poput highlightera i sjajila za lice u kojima ćete sigurno osjetiti i Martinin karakter. Ona je u svoju rutinu uklopila Melting Balm za čišćenje, pjenicu za umivanje, Sea Clean masku za dubinsko čišćenje pora, Night Bliss regenerativni serum i Doll Face hidratantnu kremu.

"Meni je u čitavoj priči najbitnije da je sve reciklirano i ekološki prihvatljivo, da djeluje kao jedno s prirodom i jednostavno, da ljudi shvate što je BooLab: najbolji prijatelj vaše kože".

757 NATURAL COSMETICS

757 ima za cilj razviti 757 prirodnih proizvoda koji predstavljaju 757 prebrojivih prirodnih ljepota Hrvatske: 602 otoka i otočića (The Blues), 78 planina (The Greys), 34 rijeke (The Whites), 24 prirodna jezera (The Blacks) i 19 nacionalnih parkova i parkova prirode (The Greens). Kakav zadatak! A na to putovanje ljepotama Hrvatske krenule su Blanka Amižić (The Fragment Producer) i Antonija Kvasina (The Fragment Storyteller). Zajedno s svojim timom, čine 757 Cosmetics, brend prirodne kozmetike, pomno biranih sastojaka i proizvoda koji pričaju zanimljive priče.

image

Fotografija: Privatna arhiva

Primjerice, ulje za tijelo The Butterfly Effect predstavlja rijeku Kupu i njenu "čudesnu dolinu leptira" u kojoj živi gotovo 300 vrsta leptira. Ujedno je to jedan od najpopularnijih proizvoda, a tražen je i The Sleeping Giant, noćni serum koji predstavlja planinu Klek koja uistinu izgleda kao div koji spava. Regeneracijski noćni serum namijenjen je za masnu i mješovitu kožu.

Inače, Blanka je magistra agronomije te je voditeljica cjelokupne proizvodnje, dok je Antonija magistra poslovne ekonomije i zadužena je za upravljanje poduzećem i za marketing. Naknadno, razvile su i koncept Fragmenti fragmenata koji predstavlja priču o ljepoti i moći prirode, o jedinstvenosti svih fragmenata na svijetu, o budućnosti i pomaganju te su krenule s "povezivanjem fragmenata" na različite načine - kroz potpore drugim proizvođačima s konceptom #supportlocal, donacijama dobrotvornim udrugama, kao i aktivnostima koje vode što održivijem načinu poslovanja. Njihova 545 (Pet4Pet) akcija predstavlja koncept mogućnosti povrata plastične i staklene ambalaže, a pomaže životinjama i prirodi. Svaki kupac koji napravi povrat plastične ambalaže pridonosi prikupljanju sredstava za pomoć životinjama jer se za svaki povrat plastične ambalaže odvaja pet kuna za donaciju udrugama za pomoć životinjama i azilima, ali i ostvaruje popust na sljedeću narudžbu.

image

Fotografija: Privatna arhiva

"Prilikom formulacije, uvijek pazimo da su svi naši sastojci prirodni ili izvedeni iz prirodnih izvora i uvijek tražimo način kako pronaći prirodnu zamjenu za određenu sintetsku sirovinu. Prilikom istraživanja sastojaka, vodimo se njihovom sukladnošću s COSMOS standardom (standardom koji se primjenjuje na preko 30 tisuća kozmetičkih proizvoda i sastojaka u 60 zemalja), kao i kategorizacijom NATRUE certifikata. Na svojoj stranici uvijek ističemo točan postotak prirodnih sastojaka i prirodnih derivata u svakom našem proizvodu, a kada god možemo, prednost dajemo hrvatskim proizvođačima sirovina, kao i ambalaže. Još jedan kriterij odabira jest da su sirovine biljnog podrijetla te su svi 757 proizvodi veganski proizvodi", ističu iz brenda.

GESHA

Gesha je nastala prvenstveno iz ljubavi prema cijelom procesu proizvodnje kave – od biljke, uzgoja, branja, procesuiranja pa do same šalice, kao i ljubavi prema svakom sastojku kozmetičkog proizvoda te sinergiji koju svi čine u jednom proizvodu. "Svaki oblik kave koji pijete, bilo espresso ili cold brew je zapravo jedan proces ekstrakcije aroma i ostalih sastojaka iz kave. A upravo takve procese i mi u proizvodnji kozmetike koristimo", govori Mirela Ilenić, formulatorica kozmetičkih proizvoda. Geshu vodi zajedno s Markom Brajkovićem - on dolazi iz svijeta visokokvalitetnih kava, a ona iz kozmetičke industrije. Oboje su ljubitelji malih niche proizvoda, što ih čini savršenim spojem u ovoj beauty priči koja je nastala u vrijeme pandemije koronavirusa.

image

Fotografije: Promo

Nekoliko je fragmenata koji čine sliku brenda Gesha: korištenje isključivo specijalitetne kave, nikako industrijske i točno znaju u svakom trenutku njenog uzgoja što se s njom događa, odnosno, prisutna je transparentnost primarne sirovine. Druga posebnost je što u njihovim preparatima praktički nema čiste vode koja se inače većinom koristi u proizvodnji, već je sve pripremljena kava – espresso, cold brew, V60... Kava je dakle nositelj proizvoda i u svakom je ima više od 50 posto, a osim toga, izuzetno cijene sofisticirane sirovine poput hijaluronske kiseline, peptida, bakuchiola, ali i one "tehničke", a to su emulgatori i konzervansi.

image

Fotografija: Ivor Mažar

Jedan od traženijih proizvoda je Espresso Eye krema za područje oko očiju - napravit će ono što šalica kave organizmu radi ujutro. Krema smanjuje tamne kolutove ispod očiju, vraća koži elastičnost i održava je mladolikom. Vizualni dojam je od velike važnosti za brend, kao i ekološka komponenta pa su proizvodi pakirani u miron staklo, posebnu vrstu stakla, dok je sekundarna ambalaža reciklirajuća bez ikakvih plastičnih premaza.