The Ordinary zna kako postati glavna vijest na svakom beauty portalu. Popularni brend koji se proslavio povoljnim i efektivnim kozmetičkim proizvodima 22. veljače u prodaju lansira prvu liniju proizvoda za kosu. Ništa spektakularno, međutim, jedan od glavnih sastojaka u šamponu su sulfati, omraženi sastojak koji se, otkako je clean beauty pokreta, šikanira i zajedno s parabenima zaobilazi u širokom luku. A The Ordinary radi na tome da promijeni lošu reputaciju koju su zaradili posljednjih godina.
Kao i svaki The Ordinary proizvod, i novi šampon u nazivu sadrži ime glavnog sastojka, u ovom slučaju šampon se zove The Ordinary Sulphate 4% Cleanser for Body and Hair. Nije riječ o triku kojim brend želi odjeknuti na sceni prije samog lansiranja linije, niti je riječ o samoubilačkom potezu koji će uzrokovati gubitke u blagajni. Kemičari iza brenda tvrde kako će jedino proizvodi koji sadrže sulfate zaista očistiti kosu. Oni naime, najbolje razbijaju mast i prljavštinu s kože i kose, no koriste se i u sredstvima za čišćenje, što je potpomoglo njihovoj lošoj reputaciji. Mogu isušiti kožu, izazvati reakcije i u šamponima brže isprati boju s kose - otuda sulfate-free natpisi na većini kozmetičkih proizvoda.
Ključna razlika je u koncentraciji - The Ordinaryjev šampon sadrži 4% sulfata, što je ispitano i sigurno za kožu - ovako mala količina neće uzrokovati iritacije niti alergije, a odradit će svoj posao čišćenja. Dolazak pokreta čiste ljepote mnoge je sastojke stavio na crnu listu zbog potencijalnih negativnih posljedica na zdravlje - za parabene se primjerice smatra da uzrokuju karcinom, no rijetko se spominje podatak u kojoj koncentraciji su bezopasni, a u kojoj zaista štetni. Uzrokovalo je to novi trend -free kozmetike koja je oslobođena loših sastojaka i deklarira se kao clean - što je još uvijek nedovoljno definiran pojam u kozmetici i kojeg se ispostavilo najlakše koristiti u svrhu greenwashinga.
"Prosječni šampon sadrži od 10 do 20 posto sulfata. Naš sadrži 4 posto. Mnogo je sastojaka koji su zaradili lošu reputaciju bez da je netko zaista istražio način na koji se ponašaju i djeluju u kozmetičkim proizvodima. Danas osobito, dezinformacije se brzo šire društvenim mrežama i stvaraju histeriju", komentirala je Nicola Kilner, direktorica Deciema, partnerske tvrtke The Ordinaryja.
Nakon clean trenda koji se sve više i više propitkuje, predviđa se kako nas očekuje anti-clean pokret među kozmetičkim brendovima. Svaki brend definira pojam čisto na svoj način, a umjesto eliminacije određenih sastojaka, The Ordinary istraživanjima traži optimalnu koncentraciju s kojom sastojak odrađuje svoj posao, a pritom ostaje siguran za zdravlje. Svaki ekstrem dovodi do brzog zasićenja, a slično se dogodilo i na beauty sceni. Što je zapravo čista kozmetika, hoće li nas sulfati koštati života i čime bismo trebali oprati kosu? Jedino informiranje na pravim mjestima daje odgovore na slična pitanja, a prije nego što otpišete neki od sintetičkih sastojaka jer je na lošem glasu, provjerite o čemu je zaista riječ.