Objekt požude

Luksuzni ruž za usne postao je hit modni dodatak

07. lipanj 2022.

Fotografije: Promo

Kada primarna uloga kozmetičkog proizvoda poput ruža za usne postane ona statusnog simbola, a manje funkcionalna, tada brendovi jedni za drugim uskaču u igru i pažljivo, umjesto samo ruža, prodaju i iskustvo.

Kada udari kriza, skoči prodaja ruževa za usne. Ovaj fenomen poznatiji je kao "lipstick index" i skovao ga je 2001. direktor beauty giganta Estée Laudera, Leonard Lauder. To malo, ali značajno beauty zadovoljstvo zamjena je za izostanak kupovine odjeće, modnih dodataka i ostalih komada s potpisima luksuznih brendova, barem je tako pokazalo vrijeme. Nekako smo se rado vratili ruževima i nakon razdoblja pandemije, a i dok smo nosili maske na usnama, često smo provjeravali nove ruževe koje bismo mogli kupiti, za vrijeme kada pandemije nestane.

image

Dries Van Noten ruževi dolaze s refill opcijom

U međuvremenu, luksuzni brendovi pout Hermèsa i Dries Van Notena okrenuli su se beauty tržištu i predstavili kozmetičke linije s ruževima kao vodećim proizvodom - koje prati i odgovarajuća cijena. Christian Louboutin ruž dolazi po cijeni od 85 eura, Hermès ih prodaje za 69 dolara, a Dries Van Noten za 69 eura. I ostale beauty linije luksuznih modnih imena - Gucci, Chanel ili Dior nude skupocjene ruževe i ostale kozmetičke proizvode, no brendovi koji su se tek uključili u igru ne ciljaju u tolikoj mjeri na brendiranju cijelih linija, već na konkretni proizvod koji će služiti kao produžetak brenda te tako doprijeti do šire publike. Odnosno - možda ne možete kupiti njihovu odjeću ili torbicu, pogotovo u trenucima kada cijene modnih dodataka dosežu astronomske cifre, no ruž, unatoč visokoj cijeni za takvu vrstu proizvoda, i dalje "stane" u budžet.

image

Rouge Hermes (485 kn)

image

Christian Louboutin Beauty's 'Velvet Matte' ruž za usne (640 kn)

Od svih proizvoda, ruževi su najpraktičniji za ponuditi. Ostalu kozmetiku koju svakodnevno koristimo - poput maskare ili parfema - ne nosimo sa sobom kroz dan, za razliku od ruža kojeg spremno izvadimo iz torbice sa svakim popravljanjem boje na usnama. Takav, kao objekt divljenja i požude, nosi visoku cijenu zbog statusa koji dolazi uz ime, a manje zbog same funkcije boje za usne. I iz perspektive kupca, ako već kupujemo nešto dizajnersko, težimo to pokazati drugima, i očekujemo da će nas vizualno privući i pozvati na kupnju. 

image

Dries Van Noten ruž za usne (520 kn)

K tome, kupnja luksuznog ruža najčešće je sasvim drugačije iskustvo - brendovi poput Hermèsa ga obogaćuju pakiranjem, prepoznatljivom narančastoj kutijom i ambalažom koja je savršena za društvene mreže. Ukratko, svaki luksuzni ruž spretno je upakirana priča koja nam daje poseban osjećaj pripadnosti luksuznom brendu. I sada, unatoč globalnoj krizi, ruž ostaje malo zadovoljstvo koje dodajemo u košaricu - još intenzivnije djeluje na raspoloženje ako nosi dizajnerski potpis i dolazi u dust bagu, baš poput luksuzne kožne torbe, koja je možda trenutačno izvan budžeta.