Zajednica obožavatelja parfema na TikToku u konstantnom je porastu, a njezinu većinu čine takozvani zeovci, odnosno pripadnici generacije Z. Što je to što budi tako intenzivan interes za parfeme među mladima i kako to da su se okrenuli mirisima umjesto odjeći ili tenisicima?
Emelia O'Toole, popularna kreatorica sadržaja na platformi #PerfumeTok, ovako opisuje razliku između, primjerice, Replica Bubble Bath parfema i D.S. & Durginog Debasera. "Ako na TikToku spadate u kategoriju 'clean girl/zaglađena punđa/zlatne naušnice/trenirka u kompletu/ledena kava', onda ćete kupiti i zavoljeti Bubble Bath. Ako ste pak više 'Sally Rooney/ruralna estetika/tote bag/knjižnica' tip, preferirat ćete Debaser. Zvijer zvana TikTok algoritam izradila je arhetipove, grupacije u koje će se ljudi razvrstavati. Usklađivanje mirisa s hiperspecifičnom estetikom je zaista uzelo maha."---
Radi se tu o težnji individualca da postane dijelom zajednice. Iz toga se razloga u gomili različitih parfema, iako je miris izrazito subjektivna pojava, stvaraju trendovi koji zatim preplavljuju mase. Ne tražimo miris koji se nama osobno sviđa, koji će izraziti naš osoban stav, već neki koji će nam osigurati određeni tip statusnog simbola - što ne znači nužno da njime želimo pokazati svoju nadmoć, već samo da želimo - pripadati. Uz to, za razliku od 'it' torbi (kao što je na primjer Fendi Baguette čija se cijena kretala od dvije i pol tisuće eura), parfemi su cjenovno nešto prihvatljiviji i reprezentiraju onu zonu luksuza koja nije lako priuštiva, ali nije ni zauvijek nedosežna.
Kako je miris teško pretočiti u riječi, TikTokeri se služe raznim metodama s ciljem da učine upravo to. Među popularnijima su videa pod nazivom "Parfemi zbog kojih me ljudi na ulici pitaju što nosim", kao i ona na kojima se uz pitanje "Želiš li mirisati ovako?" prikazuju slike onih prehrambenih proizvoda, lokacija i biljaka na koje podsjeća miris parfema o kojem govore. Zajednica je stroga i ne libi se kritizirati parfeme koji im se ne sviđaju, pa čak i kad je riječ o popularnim 'must have' varijantama.
David Moltz, parfumer, TikToker i osnivač brenda D.S. and Durga, ističe kako #PerfumeTok još uvijek nije preplavio takozvani SponCon, odnosno sponzorirani sadržaj. Preporuke su autentične, neki se mirisi, ambalaže, marketinški postupci i cijene oštro kritiziraju, a oni koji se bave takvim sadržajem čine to iz ljubavi prema mirisima, a ne prema novcu. Potrošači pronalaze kreatore, odnosno influencere, čijem mišljenju vjeruju i čije recenzije smatraju pouzdanima, a svoju kupnju ne oslanjaju na arbitrarnost trenutka i marketinške igre riječima već na povjerenje i emociju.
U moru proizvoda, među TikTokerima izdvaja se ovih deset parfema koji dominiraju zajednicom i polako se pretvaraju u njen statusni simbol.