Povratak osnovama

Mlijeko: renesansa omiljenog beauty sastojka

25. srpanj 2022.

Fotografije: Promo

Čini se da je mlijeko još jednom postalo posebno zanimljivo beauty industriji. Proizvodi dolaze s raznim funkcijama, mlijeko je središnji pojam oko kojeg se grade, iako u njima taj sastojak gotovo nikada nije životinjskog podrijetla.

Nije se Kleopatra bez razloga namakala u kupkama od magarećeg mlijeka i dodavala u kupelj latice ruža. Dobrobiti mlijeka za ljepotu kože poznate su od davnih dana, iako tada nisu znali zašto. Saznali smo da  AHA kiselina čini čuda za čak i osjetljivu kožu te nježno skida odumrle stanice kože i ostavlja je mekanom i sjajnom na dodir, zatim i vitamini, proteini i minerali koji pozitivno utječu na ljepotu kože. Poput meda, mlijeko je old school sastojak kojem se industrija ljepote iznova vraća. Oslanjala se na kravlje, a i više na magareće i kozje mlijeko koji su traženi u proizvodima za njegu. Magareće recimo sadrži više vitamina C, odnosno bogatije je antioksidansima koji štite kožu i vraćaju joj sjaj. Kozje mlijeko bogato je zasićenim i nezasićenim mastima koje hidratiziraju i hrane kožu, a sadrži i vitamin A – anti-age sastojak poznat i kao retinol. Osjetljiva koža sklona iritacijama posebno će imati koristi od kozjeg mlijeka. Mlijeko se tako pokazalo kao savršeni beauty sastojak – prirodno je, ali i praktično jer se cijela linija proizvoda može temeljiti na njemu, od mlijeka za čišćenje tijela i lica do kreme za njegovanje, seruma za eksfolijaciju... Svatko od njega može imati koristi.

image

Fotografija: IMAXtree

S razvojem kozmetičke industrije, mlijeko se koristi kao stalni sastojak proizvoda, no već sredinom prošlog stoljeća javljaju se veganski pokreti i traži se alternativa za mlijeko životinjskog podrijetla. Neki kozmetički brendovi i dalje ostaju vjerni onom životinjskom - Kate Somerville ima poznatu Goat Milk Moisturizing kremu, brend Korres prodaje čudesni serum s magarećim mlijekom... i nose kultni status. No kako sve više ljudi traži alternativu za mlijeko u prehrani, isto se događa i u industriji ljepote – zamjena postaju zobeno, bademovo, kokosovo ili ono od voća poput smokve.

Popularni Milk Makeup primjerice, nema veze s pravim mlijekom i svi proizvodi iz linije su veganski. Milk Makeup neke od proizvoda bazira na mlijeku smokve i arganu, unatoč imenu koje asocira na nešto sasvim drugačije. Vjerojatno jer nas mlijeko asocira na zdravlje i ljepotu, uvijek ćemo ga vezati uz mladost, s obzirom na to da je to ono što pijemo od prvih dana života. Mlijeko kao pojam atraktivan je dio beauty industrije i uvijek asocira na ono što njeguje, umiruje kožu i tijelo pa su tako tako mlijeka za njegu tijela među popularnijim proizvodima, a mnogi preparati koji bijelim i kremastim izgledom podsjećaju na mlijeko u nazivu nose milky, mliječno ili sličnu izvedenicu koja će nam privući pažnju. 

image

Tretman za kožu s AHA i BHA kiselinom Drunk Elephant T.L.C. Sukari Babyfacial (27 eura)/ mlijeko za tuširanje Ziaja (16,90 kn)/ gel za čišćenje s mlijekom smokve i zobi Milk Makeup (13 eura)/ njegujući šampon za kosu s mlijekom lješnjaka Davines Nounou (22 eura)/ hidratantna krema s kozjim mlijekom Kate Somerville Goat Milk (74 eura)/ serum za blistavost kože lica i tijela Korres Donkey Milk Miracle serum (115 kn)

Na našem tržištu možete istražiti brend Cléa koji se temelji na blagodatima magarećeg mlijeka i također je inspirirano Kleopatrom i njezinim tajnama ljepote. Dakle, neki će brendovi pak temeljiti filozofiju proizvoda upravo na mlijeku kao glavnom sastojku – najčešće oni manji koji se specijaliziraju za određenu njegu, ili koji se tek probijaju na tržište kao nišni i luksuzni. Neki od njih koristit će mlijeko životinjskog podrijetla, no uz transparentan i ekološki način poslovanja kojim se životinje ne iskorištavaju u svrhu hiperprodukcije. Najbolji način za uzeti najbolje od mlijeka je - u čaši. Nabavite svježe mlijeko s lokalnih OPG farmi, a ako želite isprobati Kleopatrine beauty trikove, nabavite mlijeko u prahu i ubacite ga u sljedeću kupku - možda vas iznenade pozitivni rezultati.