Na svjetskom tržištu kozmetički proizvodi koji se nakon potrošnje mogu ponovno napuniti nisu novost. Međutim, taj trend nikada nije zahvatio široke mase. Loš brending, skupa investicija i manjak interesa vjerojatni su uzroci tome, ali danas se čini kako bi se u jeku inicijativa za spas planeta situacija konačno mogla promijeniti. Nedavno je lansirana prva beauty kolekcija belgijskog dizajnera Driesa Van Notena u kojoj se svi proizvodi nakon potrošnje mogu napuniti, a i Chanelova nova clean beauty linija sadrži ruževe i hidratantnu kremu kojima se teži prema manjoj proizvodnji otpada.
S ovakvim održavim pristupom eksperimentirala su brojna imena kao što su Hermès sa svojom prvom beauty kolekcijom, Sisley, Fenty Beauty, Victoria Becham Beauty ili Charlotte Tilbury. Izgleda da je revolucija na pomolu, a u prilog joj ide i to što će kupcima sigurno biti primamljiva ušteda koju podrazumijeva ovakav način komzumacije. Cijene proizvoda s kompletnom ambalažom značajno su više od cijena samih nadopuna. Jednom kad kupci osvijeste da prilagodbom svojih navika pomažu u očuvanju okoliša, ali i stanja svoga novčanika, definitivno će i odaziv biti jači. Tako cijena jednog ruža iz Van Notenove kolekcije iznosi 69 eura, a kupci imaju priliku složiti sami svoj proizvod. Prvo se odabire nijansa ruža, zatim ambalaža, a nakon što se isti potroši, može se po značajno povoljnijoj cijeni (35 eura) kupiti samo refill, odnosno nadopuna.
Ipak, situacija nije tako jednostavna: radi se o delikatnom problemu. Jenny Bailly, izvršna direktorica beautyja za Allure, kaže kako se pred potrošače mora staviti razumna ponuda, ostvariv zahtjev, jer inače odgovor neće biti povoljan. U moru plastičnih bočica, tubica i kutijica koje su tako jednostavne za kupnju i uporabu, alternativa mora biti jednako dostupna, jednako poželjna i jednako atraktivna. Vrijeme da ovaj trend eksplodira ne može biti povoljnije: o clean beautyju se aktivno govori, mnogi se brendovi okreću veganskim sastojcima i recikliranoj plastici, a transparentno podrijetlo proizvoda sve je češći zahtjev konzumenata. To je pohvalno, međutim, nije dovoljno. Otpad koji proizvodi industrija ljepote i dalje je aktualan globalan problem, a uvjeriti kupce da napuste stare navike ili brendove koje su navikli koristiti nikad nije lak izazov.
Dries Van Noten ističe i praktičnu stranu proizvodnje ambalaže koja je namijenjena višestrukoj uporabi: zašto bacati vrijeme i novac na dizajn bočica i etiketa koje će u kratkom roku završiti na glomaznom otpadu? No i ovakav, suvremen i ekološki plauzibilan pristup nosi dodatne (i velike) troškove. Nove bočice moraju biti izdržljivije, kvalitetnije i čvršće od prethodnih kako bi se naum kreatora ostvario. Hrabri proizvođači koji se odluče na strategiju ponovnog punjenja morat će se osloniti na lojalnost i osviještenost svojih kupaca - njihovu spremnost da investiraju malo više, za dugotrajni učinak.
Proizvodi na punjenje morat će voditi svoju borbu za opstanak, ali to neće biti borba s vjetrenjačama: ništa nije nemoguće, a svijet je u više navrata pokazao kako je spreman za promjenu. Dapače, željno je iščekuje. Veliki brendovi probili su led. To i jest logičan slijed: tvrtka koja već raspolaže većom količinom novaca može si priuštiti eksperimentiranje s inovacijama, a kada šira primjena omogući da postupak postane jeftiniji i pristupačniji, priključit će se i ona manja imena. Na nama je da i dalje istražujemo podrijetlo, čitamo etikete i informiramo se o onome što kupujemo.