Korak prema boljem

Možemo li s refill beauty pakiranjima spasiti planet?

10. svibanj 2020.
Fotografija: Getty Images
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Iako nisu novost, sve više brendova okreće se refill pakiranjima kao jednoj od ekološki održivih opcija koje će smanjiti proizvodnju plastike. Odgovornost je i na nama. Jesmo li spremni na promjene?

Sve dok se nije upalio crveni alarm za uzbunu i dok nismo počeli shvaćati koliko svakodnevnim navikama zapravo štetimo okolišu, nismo obraćali pažnju na primjerice pakiranje u kojoj dolazi krema za lice ili šampon za kosu. Kako ćemo često beauty proizvode kupiti jer su lijepo zapakirani, beauty industrija pažljivo je dizajnirala pakiranja i diktirala trendove, pritom zanemarujući činjenicu da nakon što ispraznimo bočicu kreme, ona završava u prirodi gdje ostavlja trajne posljedice na planetu. O tome nismo pretjerano razmišljali niti mi.

No da bi se dogodila ikakva promjena na bolje, ona treba krenuti od svakoga od nas, a ne samo od velikih igrača. Pokret održivosti u modnoj, pa i beauty industriji uzeo je zamaha, osobito nakon pandemije virusa i svakodnevno se razgovara o budućnosti i promjenama koje možemo napraviti već sada. Mogu li refill pakiranja spasiti planet? Samostalno ne, ali svakako su korak prema boljem.

Kroz godine smo postali ovisni o plastici, pa iako se govori o njezinom recikliranju, i dalje će većina odbačene plastike završiti u okolišu i morima, a tek mali dio će zaista biti recikliran. Zanimanje potrošača za ovakvim proizvodima je prisutno, a u 2019. pretraživanje za pojmom "reciklirano" poraslo je za oko 200 posto. Ipak, umjesto pronalaženja načina kako je reciklirati, bolje je pitanje kako je manje trošiti, što se nastavlja i na trend zero-waste lifestylea. Svakodnevno bacamo štapiće za uši, bočice od šampona ili plastične četkice za zube, a problem je i u make-upu. Kojem ružu za usne ili paleti sjenila ste vjerni toliko da ga potrošite do kraja, bez da stoji uz još desetak otvorenih ruževa druge nijanse? To je jedan od problema kod refill pakiranja jer uvijek želimo isprobati nešto novo, umjesto nadopunjavanja starog ruža za usne istom nijansom.

image
Hourglass refill ruž za usne (Cult Beauty)

Beauty brendovi se zato trebaju fokusirati na kvalitetu proizvoda, kako bi privukli i zadržali kupce. Jedan od trenutno najpopularnijih eco-friendly brendova je Hourglass, a njihovo refill pakiranje ruža ujedno izgleda jako chic. Confession Ultra Slim High Intensity Refillable Lipstick nakon što se potroši, može se zamijeniti s novom nijansom. MAC već neko vrijeme u ponudi ima custom made palete, čije boje sjenila svatko slaže po svom ukusu, jer svima nam se dogodi da koristimo dvije nijanse, dok je ostatak netaknut, a po eko pristupu izdvaja se i make-up brend Kjaer Weiss, čija se eko-pakiranja odnose na svu kozmetiku u paletama i tubama.

L’Occitane je svoj prvi eko-refill izbacio još 2008. godine - prazan proizvod mogao se ponovno napuniti te se tako trošilo 90 posto manje plastike, što je na godišnjoj razini čak 170 tona manje. Najpoznatiji je njihov gel za tuširanje s uljem badema. Le Labo parfemi se u njihovim prodavaonicama ponovno mogu napuniti parfemom, koji tada plaćate jeftinije, a refill pakiranja parfema imaju i Lancome i Dior. Prva beauty linija za njegu YSL također je predstavljena u eko pakiranju, s mogućnošću ponovnog punjenja.

Načina kako smanjiti potrošnju plastike ima, a refill pakiranja samo su jedan su od njih. Da bi zaista imali smisla promjene mora napraviti industrija, a zatim i svatko od nas, s novim navikama i s više saznanja o tome od čega je zapravo pakiranje beauty proizvoda napravljeno i na koji način ćemo ga koristiti.