Bilo je prilično zanimljivo gledati komentare na ovogodišnjeg pobjednika Eurosonga, Talijana Damiana Davida, frontmena benda Måneskin. Šokirani tradicionalisti još su jednom pokušali dokazati da je šminka samo za žene i da nije muževno stavljati olovku oko očiju. No, njihovo je zgražanje puno mlađe od prakse muškog šminkanja. Počelo je sve još u starom Egiptu, gdje su muškarci više klase, kao i žene, nanosili kajal oko očiju. Radio se mrvljenjem minerala antimonita koji se onda miješao s ricinusovim uljem. Kajal se koristi i danas u make-up industriji. U starom Egiptu - radi se o razdoblju barem 2200 godina prije Krista - nije imao samo estetsku, nego i zdravstvenu ulogu jer se smatralo da kajal oko očiju i na trepavicama odbija insekte i štiti od sunca. Dokazi su pronađeni i u Tutankamonovoj grobnici, između ostalih.
Početkom 20. stoljeća, kad je filmska industrija počela raditi punom parom, najveće zvijezde nijemog filma naglašavale su svoje oči crnom olovkom radi dodavanja dramatičnosti. Filmovi su bili crno-bijeli pa je to bio jedan od načina da se oči istaknu na ekranu. Filmske zvijezde poput Rudolpha Valentina i Charlieja Chaplina nosile su olovku oko očiju i izvan seta. Chaplin je nosio debelu liniju kako bi dobio pomalo karikaturalni izgled, dok je Valentino imao nešto suptilniju, tanku liniju i pomalo razmazanu olovku.
Šminku su voljeli i rokeri u 70-ima i 80-ima. Razbijanje tradicionalnih oblika muževnosti bila je velika tema na sceni tada, a posao su u svoje ruke uzele najveće zvijezde, poput David Bowieja i The Rolling Stonesa. Razmazana olovka oko očiju, najčešće crna, bila je zaštitni znak velikih rokera, koji su i modom kršili pravila. Punk je također volio šminku - što nekonvencionalnije, to bolje! Šminka oko očiju postala je za fanove jednako važna kao i odjeća; bilo je to izražavanje stava, vrijednosti i znak pripadanja određenoj subkulturi. Više nije bila stvar brisanja rodnih uloga, nego isticanje svog statusa buntovnika i autsajdera.
U 80-ima je to bilo još izraženije, kad se pojavio Boy George, do danas velika queer ikona, a šminku su voljeli i članovi benda Mötley Crüe, poput Tommyja Leeja.
U 90-ima tu su ulogu preuzeli akteri grunge scene: Kurt Cobain, Chris Cornell, Eddie Vedder. Duga kosa, karirane košulje i crno oko očiju bili su zaštitni znakovi cijelog pokreta, a kao i uvijek, kopirali su ih najveći fanovi pa je šminkanje muškaraca još jednom bilo mainstream.
Početkom 00-ih šminka je postala važan dio emo punk pokreta. Bendovi poput Fall Out Boy, Panic! At The Disco i Green Day nanosili su dramatične crne linije oko očiju - na gornjem kapku uvijek je bila pomalo razmazana, dajući taj smokey efekt. U kombinaciji s dugim, ravnim šiškama koje padaju preko pola lica, crna olovka bila je apsolutni must za svakog emo dečka.
Damiano David nije, dakle, izmislio šminkanje, nego je samo slijedio upute svojih prethodnika. Za uspjeh na rock sceni nije važno znaš li pjevati ili svirati, puno je bitnija karizma i stav. A ako imaš hrabrosti izgledati i ponašati se drugačije od drugih i pritom mijenjati društvena pravila, to je solidan početak.
Srećom, pravila se mijenjaju ne samo na rock sceni, nego i u stvarnom životu, gdje sve više muškaraca prestaje zazirati od kozmetike i make-upa, bez obzira na seksualnu orijentaciju ili rodni identitet, koristeći svaki dan proizvode uz koje se osjećaju i izgledaju lijepo i zdravo.