Boom muške kozmetike

Na pragu smo velikih promjena u beauty svijetu

09. lipanj 2021.
Fotografija: IMAXtree

Industrija ljepote manje se dijeli na spol, a više naginje prema uniseks kolekcijama, dok su beauty linije koje pokreću muškarci sve popularniji trend. Jesmo li na pragu beauty revolucije?

Na primjeru pobjednika Eurosonga i novog seks simbola Damiana Davida vidjeli smo da (naše) društvo još uvijek ima odmak od muškaraca koji se šminkaju ili brinu o svom izgledu. U većem dijelu "alfa" muškarci, ali i žene zgražavaju se nad muškarcem koji je nalakirao nokte ili stavio olovku na oči, iako je šminka na muškarcima prisutna u kulturi, umjetnosti i glazbi bila prisutna kroz povijest, pa i onu nama bližu. David Bowie, Prince, samo su neki od onih koji su pomicali i brisali nametnute granice. Harry Styles, Pharell Williams, Jared Leto, Damiano David i mnogi drugi to rade danas, pa iako je beauty industrija striktno podijeljena po spolu, s novim vremenima te granice postaju sve tanje. Ljepota je namijenjena za sve, muškarci nisu ništa manje muževni ako brinu o izgledu, a nove beauty linije koje se u 2021. lansiraju nameću zaključak - na pragu smo booma muške kozmetike. Tom novom valu osviještenosti pridružuju se i beauty brendovi, posljednjih godina više no ikad i posebno nakon 2020. pa se i marketingom okreću drugom dijelu publike - onom muškom i tako si povećavaju bazu kupaca.

Neodržavanje urednog izgleda i zanemarivanje njege kože ispada iz mode. Dok je na zapadu njegovanje i dalje svojevrsni tabu, u Južnoj Koreji je recimo potpuno normalno da muškarac koristi hidratantnu kremu, njeguje kožu ili nanosi korektor kako bi izgledao i osjećao se bolje. Mladim je muškarcima do toga sve više stalo i ne srame se to priznati, a današnji idoli koji se šminkaju i u kozmetičkom ormariću imaju više od jednog proizvoda promiču ravnopravnost u industriji ljepote.

image
Uniseks kolekcija The Harris Reed x MAC Cosmetics lansirana je ove godine, kao posveta 70-im godinama i tadašnjim glam rock zvijezdama
Foto: Profimedia

Oduševljenje obožavatelja je izazvala beauty linija Harryja Stylesa, koju doduše on još uvijek nije potvrdio, no navodno će sadržavati parfeme i kozmetiku i vjerujemo da će biti namijenjena za sve. Beauty liniju skincare proizvoda već je lansirao (i rasprodao) glazbenik Pharell Williams s brendom Humanrace. Proizvodi za njegu ne poznaje dob, rasu niti spol i namijenjeni su svakoj osobi, dok brend istovremeno zastupa i clean beauty filozofiju s veganskim i prirodnim sastojcima. Pharell je liniju izbacio krajem 2020., a u ovoj godini glazbenik Machine Gun Kelly je nedavno lansirao liniju lakova za nokte, dok je svoj brend najavio i reper Reper Lil Yachty...

Put muškoj kozmetici prije njih polako su otvarali neki drugi brendovi - Chanel je još 2018. godine lansirao kozmetičku liniju Boy de Chanel koja je sadržavala puder, olovku za obrve, balzam za usne te su nastavili širiti ponudu. Jeffrey Stars zaradio je milijune na make-upu s vlastitim potpisom, a ove godine re-launch dobiva i linija stara 19 godina, Shiseido Men. Iz brenda navode da se odvija dramatična promjena na tržištu koja uključuje zanimanje muškog dijela publike prema proizvodima za njegu i šminkanje. Self-care trend potaknut pandemijom koronavirusa i globalnom izolacijom također je potaknuo cijelu priču i pokazao porast zanimanja za muške setove kozmetike. Pritom se najviše prodaje odvija online shoppingom koji je buknuo prošle godine, jer se u drogerijama, koje su prilagođene ženama, muškarci još uvijek ne osjećaju "dobrodošlo" između polica s kozmetikom. 

image
Muška kozmetika ulazi u mainstream prostor - time se vodio Chanel 2018. godine i nije pogriješio
Foto: Profimedia

Novi val zato će donijeti novu uniseks kozmetiku, onu kakvu već nude primjerice Pharell i Rihanna s Fenty Beauty brendom. Online komunikacija brenda s korisnicima također će imati veliku ulogu, s naglaskom na poruke i savjete koji su usmjereni svakoj koži, bez obzira na to je li muška ili ženska. Na našem tržištu, dobru online komunikaciju s klijentima je izgradio brend Skintegra, koji je u nekoliko navrata prezentirao mušku rutinu njege sa svojim proizvodima. 

Slobodnije poimanje ljepote, čini se, neće više sloviti kao tabu, a briga za lice, tijelo ili kožu postaje uobičajena praksa za muškarce. Na kraju, njega kože kao našeg najvećeg organa vezana je za održavanje zdravlja, dok se make-upom služimo kako bismo se osjećali bolje, slobodnije, kreativnije... a takvi osjećaji ne bi trebali biti rezervirani samo za jedan spol.