Šminkanje, ali i njegovanje kože, kose i tijela još uvijek kao da je namijenjeno isključivo ženama, no industrija polako kreće i na muški teritorij jer je prepoznala da je veliki dio tržišta godinama bio ignoriran. I taj upravo želi osvojiti. Iako se, kako imamo prilike često tome svjedočiti, jedan dio javnosti još uvijek zgraža nad primjerice nalakiranim noktima ili eyeliner liniji na očima muškarca, make-up “na njemu” je u kulturi, umjetnosti i glazbi itekako prisutan kroz našu povijest. Ipak, čini se da je “ravnopravnost” u svijetu make-upa i kozmetike daleko, no muškarci koji se šminkaju, ali i oni koji pridaju pažnju njegovanju kože i kose mijenjaju svijet i ustaljena mišljenja. Na koncu, riječ je o održavanju zdravlja i lijepog, urednog izgleda – takvi rituali ne bi trebali poznavati rod. Na Zapadu je njegovanje ipak i dalje svojevrsni tabu, dok je u Južnoj Koreji primjerice potpuno normalno da muškarac koristi hidratantnu kremu, njeguje kosu ili nanosi korektor kako bi izgledao i osjećao se bolje. S novim generacijama, mladim je muškarcima do toga sve više stalo i ne srame se to priznati, pa samim tim i industrija ljepote prolazi kroz tranziciju. Dok je pred tržištem dekorativne kozmetike taj put ipak nešto duži, područje muške njege brže će se razvijati, a fokus će biti na proizvodima za one koji su sve otvoreniji prema inovativnim proizvodima za njegu – kose, kože i tijela.
Očekuje se, kako navodi Allied Market Research, da će tržište osobne njege za muškarce dostići 166 milijardi dolara do 2022. godine. Hair industrija je ta koja je već napravila veliki korak naprijed te održavanje i njegu muške kose i brade smjestila u okvir “uobičajenog”. Tome svjedoči i ponovna popularnost barbera i frizerskih salona za muškarce, kao i novih, inovativnih linija za njegu kose i brade ili brkova koje bez problema pronalaze svoje kupce na tržištu. Barber Matija Ptić iz zagrebačkog salona Gospon Fulir pomogao nam je pronaći zanimljive odgovore oko toga što muškarci žele, što ih muči i usrećuje iz perspektive suvremenih tendencija vezanih za kosu, njegu i brigu muškaraca i njihova fizičkog izgleda.
“Ako govorimo o izgledu današnjeg muškarca, onda definitivno u prvi plan dolazi briga o kosi i bradi. Barbering ili grooming, kako god to zvali, je industrija koja je eksplodirala po pitanju kreativnosti u posljednjih 10 godina i ne zaustavlja se. Poput feniksa, moderni barbering podigao se iz pepela. Osvježili su se zalizani Hollywood lookovi, nastali duži stilovi, dogodila se čak i muška punđa, a brada pak se vratila u modu na velika vrata. Sve je to utjecalo na povratak barber shopova na ulice”, govori nam Matija Ptić i dodaje kako danas muškarci žele dobro izgledati i to si mogu priuštiti. “Današnji barbering mnogo je više od gela u kosi – šišanje je cool, uređenje brade također, a ponuda proizvoda za stiliziranje i njegu muške kose i brade veća je nego ikada. Izgledati dobro važno je za današnje muškarce i mi im to možemo omogućiti.”
Matija nam govori da je sve “in” i “cool” ako se nosi sa stilom, a po pitanju maskulinosti, odnosno feminiziranosti muške ljepote danas zaključuje kako je to relativna stvar. “Obilježja muževnosti su se promijenila. Tko može reći da su neki stilovi rezervirani samo za muškarce? Pravila se mijenjaju, sve snažnije. Ipak, kod mlađih muškaraca sve više dolazi do izražaja prirodna ljepota, autentičnost – bez skrivanja nesavršenosti. To istovremeno znači uslugu prilagođenu potrebama svakog klijenta – u potpunosti personaliziranu.”
Zahtjevi idealnog klijenta, u ovom slučaju “suvremenog muškarca”, spram vlastitog izgleda visoko su kodirani i sofisticirani, pojašnjava nam sugovornik: “Suvremeni muškarci se sve više brinu o svom izgledu i toga se ne srame. Svakodnevne obaveze, putovanja i stres ostavljaju tragove i na muškoj ljepoti, tako da bi dulje izgledali mladoliko i atraktivno, redovito posjećuju svoje barbere, ali i brinu o ishrani te redovito vježbaju.”