Godina je 2022., no o nekim stvarima i dalje se šapuće. Ako se, recimo, poznatu pjevačicu upita za tajne dobrog izgleda, najčešće će odgovoriti da svoju zategnutu kožu duguje maslinovom ulju, redovitoj hidrataciji i kvalitetnom snu, dok su riječi estetski zahvat ili facelift one koje se u zaista rijetkim trenucima izgovaraju naglas. Američki dizajner Marc Jacobs tu se razlikuje od ostalih i dobrim je dijelom zaslužan za destigmatizaciju estetskih zahvata, osobito liftinga lica. Dizajner je prošle godine objavio fotografije lica nakon zahvata uz hashtag #fuckgravity te nastavio dokumentirati oporavak koji je uslijedio i time potaknuo na otvoreni diskurs o estetskim intervencijama. Osim Jacobsa, rijetki su oni koji su javno govorili o faceliftingu, ali čini se da smo sada na tragu promjena.
Najpoznatija facelifting tehnika je SMAS (subcutaneous muscular aponeurosis system), prilikom koje se koža preko obraza „nateže” horizontalno. SMAS je istovremeno na lošem glasu jer je nekada rezultirao prezategnutim i neprirodnim izgledom lica, no kirurzi danas tvrde kako je to stvar prošlosti. Novim tehnikama izbjegava se pretjerano zatezanje kože, a kod nekih tehnika ono je potpuno izbjegnuto. Primjer toga je deepplane facelift kojem se podvrgnuo Marc Jacobs. U ovom slučaju malim rezovima se minimizira trauma lica, a masno tkivo se repozicionira na mjesta na kojima se nekad nalazilo. Takozvani moderni facelift podiže samo dio ispod mišićnog sloja, dok koža ostaje pričvršćena za slojeve mišića, čime je izbjegnut efekt zatezanja, a rezultat je glatka i mekša koža.
To je samo jedna od suvremenih tehnika koja je danas dostupna kod estetičara. Oni posljednjih godina imaju više posla nego prije. Pripisuju povratak faceliftinga pandemiji i eri videopoziva pa, uz ritidektomiju, i rinoplastika doživljava uzlet. Američko društvo plastičnih kirurga objavilo je kako se u Americi na kozmetičke zahvate u 2020. potrošilo 16,7 milijardi dolara, od čega gotovo dvije milijarde na lifting lica. No, zahvat koji „oduzima” godine s lica nije za svačiji novčanik pa se oni koji si ne mogu priuštiti odlazak pod nož okreću kozmetičkim inovacijama, kojih je iz dana u dan sve više. Facelifting se može „napraviti” i u vlastitoj kupaonici, uz prave preparate i beauty gadgete. Jasno, efekt ne može biti kao kod operativnog zahvata - što god da radimo s kozmetičkim pomoćnicima, oni samo tretiraju kožu i nikada ne mogu prodrijeti dovoljno duboko kako bi se izmijenio oblik lica i zategnula koža. Kućni lifting trenutno poboljšava izgled kože, daje na elastičnosti i smanjuje vidljivost sitnih linija.
Osim preparata, saveznici u ljepoti su i gadgeti koji masiraju lice i poboljšavaju tonus te daju kratkotrajni efekt faceliftinga. Povoljnija alternativa je masaža lica gua sha ili kamenom žadom, praksa koja zaglađuje lice, no nemojte očekivati da će pridonijeti proizvodnji kolagena. Dakle, svi ovi tretmani su privremeno rješenje koje donosi svježinu, dok je facelifting i dalje opcija koja će zaista izbrisati desetak godina s lica. U 2022. on dobiva svoj makeover, izlazi iz kategorije hush-hush tretmana i ponovno postaje sve traženiji zahvat na estetskoj sceni, dok se briše stigma da ćete nakon liftinga izgledati neprepoznatljivo i potpuno neprirodno. Rezultati su, kao i vremena, sasvim drugačiji.