Vrijedi li ‘lipstick index‘?

O snazi ruža čak i u vrijeme pandemije

10. siječanj 2021.
Fotografije: Imaxtree/rexfeatures.com

Malo što će dati boost samopouzdanju kao posljednji potez ružom za usne prije izlaska iz stana. A što u vrijeme pandemije kada su nam usne ispod maske?

U trenutcima kada je ekonomija na klimavim nogama, posežemo za novim ruževima. Ovo malo, ali značajno beauty zadovoljstvo zamjena je za izostanak kupovine odjeće, modnih dodataka i ostalih komada s potpisima luksuznih brendova, pokazalo je to vrijeme. Fenomen je poznatiji kao izraz 'lipstick index' kojeg je 2001. skovao direktor beauty giganta Estée Laudera, Leonard Lauder. Sa svakom globalnom krizom rasla je prodaja ruževa, no ova trenutna je po jednom drugačija - skriva nam usne. 

Nakon proljetnog lockdowna, ruževi kao i ostatak šminke bespomoćno su stajali na policama i čekali bolje dane, no zaštitne maske ostaju dio svakodnevice još neko vrijeme, sigurno i u post-pandemijskoj stvarnosti. Teorija s ružem za usne, činilo se, pada u vodu, a istraživanja su već sredinom godine pokazala da se fokus prebacio na maskare, sjenila i skincare. Do travnja prošle godine potražnja za ruževima pala je za oko 20 posto, a u nebo je skočila potražnja za make-upom za oči jer nam nije preostajalo ništa drugo nego naglasiti pogled. Tutoriali beauty influencera na Youtubeu i TikToku dodatno su potaknuli na kupovinu šminke.

Gdje je onda u post-pandemijskom svijetu ruž za usne, saveznik u ljepoti koji je uvijek bio više od samo make-up proizvoda? To što nije samo još jedan proizvod u nizu razlog je zbog kojeg će odoljeti i ovakvom izazovu. Ta uska tubica sa kremastim sadržajem jarke boje uvijek se povezivala s pojmom ženstvenosti, seksepila i snage - samo jedan potez ruža na usnama transformira izgled, koliko fizički, toliko i psihički. Kratki ritual koji obavimo prije izlaska iz stana ili nakon kave u trenutku podiže raspoloženje i daje boost samopouzdanju. 

"To je nešto što radim za sebe, bude poput druge kože, neka vrsta zaštite", smatra Francuskinja i influencerica Jeanne Damas za koju je crveni ruž dio njezinog imidža. Ona u ponudi svog brenda Rouje ima crvenu nijansu ruža kojeg nosi gotovo svakodnevno. Prije nego što je nastupila pandemija, glossy usne najavljivane su kao trend sezone. Ono za čim vlada potraga sada su savršeni dugotrajni ruževi koji se ispod maske neće razmazivati i glossy sjajila neljepljive teksture, odnosno proizvodi koji će podnijeti teret maske i koji će ujedno i njegovati usne isušene novim uvjetima. 

image
Kolekcija za proljeće kuće Versace

Bez obzira na to što smo sakrili donji dio lica maskama, ispod njih i dalje se možemo nasmiješiti noseći omiljeni ruž. Nije važno što ga drugi u tom trenutku ne vide, riječ je o našoj vezi s malom, moćnom tubom koja je uvijek pri ruci, prije Zoom sastanka, odlaska u trgovinu ili prije glamuroznog eventa. Kao što je kazala vizažistica Pat McGrath - "ruž je emocionalni sloj koji definira raspoloženje, osjećaj, samopouzdanje i karakter". 

image
Tom Ford predlaže jarku fuksiju