Luksuzan i osviješten

Parfemi i održivost: kako možemo odabirom mirisa utjecati na budućnost

21. srpanj 2022.

Fotografije: Press

Sponzorirani sadržaj/ Lea Ladišić

Kako bi zadržao pridjev luksuzan, suvremeni parfem osim opojne kombinacije mirisnih nota mora imati i ekološki osviještene karakteristike - neki brendovi već se nekoliko godina kreću u tom smjeru.

Ova nas je godina uvjerila da je zaista otkucalo "pet do dvanaest" - ekstremni vremenski uvjeti, toplinski valovi, suša, scenarij koji sve manje izgleda kao fikcija, a sve više kao stvarnost. Znanstvenici iznova upozoravaju kako promjene trebaju krenuti odmah, od nas samih, a još prije i od giganta, velikih industrija i zagađivača okoliša.

Emisija ugljika glavni je pokretač klimatskih promjena, a do pojačane emisije dolazi stalnom proizvodnjom i bez ustupaka kojima će se neutralizirati negativan učinak emitiranih plinova. Naftna, autoindustrija, a zatim i tekstilna i industrija ljepote, svaka od njih nosi veliku odgovornost i među svim brendovima, posljednjih se godina izdvajaju oni koji proizvodnjom pokušavaju smanjiti svoj ekološki otisak, odnosno umanjiti djelovanje ugljika neutralizacijom. Nove generacije kupaca koje prepoznaju važnost ekološkog življenja istovremeno će odbaciti one brendove koji ne idu u korak sa zelenim načinom razmišljanja. Ekologija je dakle, ključan dio svakog brenda koji želi opstati na životu, u svakom smislu te riječi. 

image

Fotografija: Profimedia

Dok se održivost i osviještenost naveliko spominju u modnoj industriji, prisutni su i u kozmetičkoj i parfemskoj industriji, iako se još uvijek ne govori dovoljno transparentno o tome. Susrećemo se s greenwashingom, kojeg je zapravo lako "progurati" prilikom komunikacije prema kupcima upravo zbog slabe regulacije i kompliciranog lanca proizvodnje koji se najčešće teško može transparentno pratiti. Proizvodi koji dolaze na police trgovina često se deklariraju kao "ugljično neutralni", no iza te tvrdnje trebaju se nalaziti konkretne informacije. Neka od luksuznih modnih i beauty imena već su sve snage preusmjerile prema ekološkom i transparentnom načinu rada i kroz konkretne podatke otkrivaju na koje sve načine smanjuju svoj ekološki otisak na planetu. Luksuz danas ne znači samo lijepu bočicu i najfinije sastojke. Ekološka osviještenost koja je utkana u svaki dio proizvoda govori da je riječ o proizvodu u koji vrijedi uložiti. Jer, kada govorimo o parfemima, ključne stvari su smanjenje emisije ugljikova dioksida, ali i odabir materijala za pakiranje i bočicu - odnosno izbacivanje plastike, refill opcije koje smanjuju otpad te odabir sastojaka s farmi iz lokalnih uzgoja, umjesto velikih plantaža koje negativno utječu na ekosustav. 

image

Novi My Way parfem nadahnut je trenucima u kojima susreti oblikuju našu osobnost

Pozitivan primjer i pionir održivosti su mirisi Giorgio Armani koji prednost daju upotrebi prirodnih sastojaka koji se odgovorno nabavljaju, ali i kako bi se poduprle lokalne zajednice kroz programe koji se temelje na načelima poštene trgovine, u suradnji s lokalnim nevladinim organizacijama. Ekološki koncept je temelj svih mirisa My Way, a kuća Giorgio Armani radi na podržavanju i očuvanju ključnih šuma, ublažava preostale emisije programom pošumljavanja i projektima očuvanja pa su svi parfemi ugljično neutralni. Parfem My Way predstavljen je prije dvije godine, a sada upoznajemo My Way Floral, novi miris rađen po principima ekološke proizvodnje, obogaćen raskošnim mirisnim notama cvijeća, energičnog cvijeta naranče, esencijom mandarine koja se na održiv način nabavlja u Italiji. Osnova mirisa pobuđuje novu, cvjetnu senzualnost zahvaljujući kombinaciji ekstrakta gorke naranče i bourbon vanilije. Proces uključuje destilaciju ulja gorke naranče iz Tunisa s ekstraktom bourbon vanilije, čime se stvara nov, jedinstven sastojak.

image

My Way Floral donosi intenzivne cvjetne note i svježinu te dolazi u bočici od matiranog stakla čiji završni sloj obavija bočicu sjenom

Ugljičnu neutralnost postižu zahvaljujući bočicama koje se mogu puniti beskonačno puta, upotrebi prirodnih sastojaka nabavljenih na odgovoran način i pružanju podrške programima za očuvanje šuma. Refill opcija više je od geste i zaista smanjuje utjecaj parfemske industrije na okoliš - bočica od 50 ml te bočica za ponovno punjenje od 150 ml predstavljaju smanjenje od 64 posto u pogledu emisija ugljika koje nastaju prilikom proizvodnje tog mirisa. U usporedbi s korištenjem četiriju bočica sa sprejem od 50 ml, bočica od 50 ml sa sprejem i njezina bočica za ponovno punjenje od 150 ml zajedno čine smanjenje od 32 posto u pogledu korištenja kartona, a 55 posto smanjenja u pogledu upotrebe stakla, 64 posto smanjenja u upotrebi plastike i 75 posto smanjenja kod upotrebe metala. Ono o čemu trebamo razmišljati prilikom ulaganja u lifestyle zadovoljstva, poput parfema, je činjenica da kupujemo za budućnost - samo pravim izborima i pojedinci mogu promijeniti trenutnu sliku svijeta. A opojna, cvjetna i osvježavajuća iskustva parfema koji na našoj koži svakodnevno putuju s nama imaju puno bolji miris uz dozu osviještenosti i inovativnog pristupa...

*Sadržaj je nastao u suradnji Gloria Glam x Giorgio Armani beauty