Veggie talk

Parfemi s kojima ćete (još više) zavoljeti povrće

10. svibanj 2022.

Fotografije: Promo

U 2022. godini prošireni su olfaktorni horizonti prema prirodnom, zemljanom, povrtnom mirisu. Dobro je vrijeme ako želite mirisati kao seksi salata.

Cvjetača, cikla, rajčica, luk? Nema ništa posebno privlačno, seksi ili atraktivno u povrću - ili? Povrće se iz kuhinja preselilo u svijet parfema kako bi očaralo naše mirisne pupoljke, i čini se da uspijeva u tom pohodu. Umjesto onih eksplozivnih vanilija, cvjetnih ili omamljujuće slatkih parfema, pažnju zaokupljaju egzotični mirisi koji zapravo dolaze iz vrta te otvaraju nove koncepte u svijetu parfema. 

Povrće je započelo svoj put prema beauty industriji prije nekoliko godina - 2019. Comme des Garçons lansirao je parfem Radish Vetiver, u sklopu linije parfema Clash. Miris je spajao nespojive kombinacije - vetiver i rotkvicu za intenzivni zemljani miris. Godinu kasnije naslijedio ga je parfem Rouge, pikantni miris koji se temeljio na mirisu cikle. Parfumerka Alexandra Carlin s ciklom se poigrala kod Diptyque parfema Kyoto koji je bio dostupan u limitiranom izdanju. Zatim je za francusku nišnu parfemsku kuću L'Artisan Parfumeur složila miris Tonka Blanc čija je baza - cvjetača. Parfem je dio Le Potager kolekcije, inspirirane vrtom osnivača ove kuće. Jednako su dugotrajni i jednako primamljivi, osobito ako su vam klasične parfemske opcije preslatke ili preintenzivne. Trik je ove mirise spretno upakirati uz ostale parfemske note kako bi ostale dovoljno zanimljive i drugačije, a kako bi i dalje ostali dovoljno privlačni za prosječnog nositelja parfema. 

image

Tonka Blanc miris sadrži note cvjetače. badema i citrusa (100 ml 165 eura)

Parfumerka ističe kako miris pržene cvjetače donosi puninu zemljanog i mošusnog mirisa, a to su note s kojima zapravo stalno raspolaže. Kada je kreirala Tonka Blanc parfem, inspiraciju je potražila kod profesionalnih chefova - kada nije sigurna kako kombinirati mirise povrća, okrene se kuhinjama profesionalnih kuhara. Cvjetača se primjerice, često priprema s kokosom i vanilijom, za slatko-kisele deserte, pa takve kombinacije funkcioniraju i u bočici parfema. Ostali mirisi iz spomenute Le Potager kolekcije također su bazirani na povrću - komorač, korijen cikle, rajčica i grašak. 

image

Comme des Garcons Radish Vetiver i Dyptique Kyoto parfemi izašli su u limitiranim kolekcijama

Nišni brendovi u potrazi za nečim drugačijim sve češće lansiraju parfemske linije inspirirane prirodnom, vrtom, biljem i povrćem. Ali povrće nije potpuno novo u svijetu parfema - sjemenke mrkve primjerice koriste se još od 1949. za zemljane, suhe i pikantne mirise, a crvena rajčica od 1976. godine. Ono što se mijenja su potrebe kupaca, pa se promijenio i način oglašavanja. Povrće bi prije dvadesetak ili više godina teško prošlo kao dobra reklama, no danas su na tržištu traženi drugačiji parfemi, a s time se fokus prebacio na ono neobično - miris povrća koji je poželjniji na koži od opojnog mirisa vanilije ili svježih mediteranskih citrusa. U toplim mjesecima ovakvi mirisi više su prikladni no inače - asociraju na prirodu, svježinu, boravak na otvorenom.

image

Jo Malone Earl Grey & Cucumber kolonjska voda (30 ml 505 kn)

Ako tražite nešto sasvim drugačije, a inspirirano gastro užitcima, brend D.S. & Durga izbacio je Bistro Waters Eau de Parfum koji je inspiriran njujorškim restoranima iz devedesetih godina - aromama hrane, pića i parfema koji su ispunjavali tadašnje restorane i barove. Više od samo povrtnog, ovaj parfem donosi fuziju slanih, začinskih i paprenih nota koje tvore atmosferični miris s karakterom. 

image

Frederic Malle Synthetic Jungle s mirisom bosiljka(100 ml 195 funti)/ D.S. & Durga Bistro Waters (50 ml 175 dolara)