Građenje identiteta

Razgovarali smo sa stručnjacima koloristima: ‘S današnjim tehnologijama nema nerealnih želja‘

28. prosinac 2021.

građenje identiteta

Može li naša boja kose utjecati na način na koji nas doživljavaju drugi, ali i mi sami? Odgovor nam daju stručnjaci koloristi – Nikola Blažinčić i Ivana Oletić.

Promjena boje kose nikada nije jednostavna odluka, ali znamo da se ništa ne može mjeriti s osjećajem kad dobijemo baš ono što smo zamislili. Boja naše kose mnogo govori o nama, ne samo drugima, već i nama samima. Doživljavamo se drugačije i bez obzira na to koju smo boju izabrali, ona nam u tom trenutku nešto znači. Odlučujemo biti “ta osoba”; s platinastom, vatreno crvenom, sjajno smeđom... Odabrana nijansa uvelike utječe na naš doživljaj sebe, na naš identitet, a zahvaljujući inovacijama u ovom području, dostupne su nam i sve intenzivnije, kvalitetnije i dugotrajnije boje u svim mogućim tonovima koje poželimo. No, kako zapravo odabrati idealnu boju za sebe, odnosno kako znati hoće li nam izabrana nijansa pristajati? Za savjete smo pitali koloriste Nikolu Blažinčića iz istoimenog salona te Ivanu Oletić iz Hair Arta.

“Smatram da je najvažnije boju kose prilagoditi tenu, boji očiju i obrvama te stilu odijevanja osobe. Ponekad klijenti ne žele prihvatiti naš savjet pa im na slikovit način, pomoću marama, prikazujemo tople i hladne tonove kako bi ih uvjerili u ispravan odabir. Prilikom konzultacija ključno je objasniti dinamiku dolaska u salon na održavanje boje i koju adekvatnu njegu koristiti kako bi je zaštitili od ispiranja. Čitavo vrijeme nastojimo klijente educirati o procesima koje radimo kako bi ih osvijestili kako mora izgledati jedna zdrava struktura kose”, kaže Nikola Blažinčić, koji nam je pojasnio i što zapravo podrazumijeva posao kolorista.

image

Nikola Blažinčić

“U našoj industriji frizerstvo se dijeli na stiliste, koloriste i session stiliste, a mi smo se usko specijalizirali za posao kolorista. Koloristika je grana koja se usko bavi proučavanjem i kreiranjem boja, njezinih tonova i podtonova te kreiranju novih tehnika bojenja”, kaže. Nadovezala se na to Ivana Oletić, koja kaže kako se uz njihov posao često veže kreativnost, a koloristika je ipak više od samo umjetničkog rada.

“Kosa koju bojimo nije bijela površina na kojoj oslikavamo, već ‘epruveta’ puna kemijskih i matematičkih formula. Prije samog procesa potrebna je detaljna analiza postojećih pigmenata i stanja kose. Kroz konzultacije s klijentom definiramo željeni ishod i tek tada krećemo na glavni zadatak bojenja, a to je kreiranje matematičke i kemijske formule. Svakoj kosi pristupamo individualno i ne postoje već naučene formule već ih stvaramo spram parametara koje dobivamo u konzultacijama te onima koje vidimo na kosi. Ovime je jasno da svaki kolorist, osim što je kreativan, mora poznavati kemiju, imati vrhunske vještine komunikacije da bi prepoznao želje klijenata, biti logičar da bi sastavio matematičku formulu te tehnički precizan da bi sve to kreirao na kosi. Također, ne zaboravimo trendove koji se mijenjaju te zahtijevaju kontinuirani rad na svim ovim područjima”, objašnjava nam Ivana.

image

Ivana Oletić

Idealna boja na našoj kosi, dakle, nije stvar sreće, nego znanja i vještina stručnjaka kolorista. Znate to i sami ako ste nekad pokušali u kućnoj radinosti napraviti veću promjenu boje - dogode se svakakve nepredvidive stvari i nijanse. Nepredvidive za nas, ali za stručnjake poput Ivane i Nikole nikako; u njihovim rukama uvijek ćete biti sigurni da ćete dobiti ono što ste zamislili.

Kao najveće stručnjake koji znaju sve tajne idealne boje kose, pitali smo Ivanu i Nikolu što njima znači određena boja kose, odnosno kako doživljavaju identitet kroz različite nijanse. “Boja je izvrstan komunikator koji nadilazi jezičnu barijeru između ljudi i može prenijeti poruku bez potrebe za riječima. Bojom kose također možemo prenijeti emocije, možemo pokazati što se događa u osobi. Time potvrđujemo koliko je odabir same boje kose bitan i da kvalitetnim odabirom šaljemo jasne poruke promatraču, ali i sami sebi”, kaže Ivana. S druge strane, Nikola prebacuje fokus na ono privatno, intimno.

“Mislim da se trebamo osjećati dobro s bojom koju nosimo jer ako nam ona nije dobra, naše samopouzdanje i unutarnja ljepota neće biti interpretirana niti prikazana na adekvatan način. Gledati kako drugi ljudi doživljavaju nas s određenom bojom - smatram da je to stvar prošlosti. Treba nositi ono u čemu se najbolje osjećaš te tako skrenuti pažnju na svoju pravu osobnost”, zaključuje. Sjajni rezultati nisu stvar “samo” njihovog znanja i tehnike, nego i vrhunskih proizvoda koje koriste.

“Blisko surađujem u produkciji Schwarzkopf Professional proizvoda u Hamburgu pa imam priliku upoznati svaki koloristički brend od nastajanja ideje do realizacije proizvoda na tržištu. Nekada se radi o razdoblju od nekoliko godina i među prvima sam koloristima koji imaju prilike staviti proizvod na svoje police u salonu. U svaki takav projekt dajem sebe, ali preuzimam veliku odgovornost jer je moj zadatak pripremiti frizere diljem Istočne Europe i Centralne Azije da iskoriste sav njegov benefit. Pa time svaki moj favorit na tržištu je onaj koji smo netom lansirali. Igora Royal je brend koji je na tržištu više od 60 godina, no svakim relansiranjem uvodimo tehnologije koje pokrivaju potrebe svakog frizera diljem svijeta. Igora Royal je i prvi Schwarzkopf brend u koji sam se zaljubila prije 15 godina kada je počelo moje putovanje sa Schwarzkopf Professional”, priznaje Ivana i otkriva nam imaju li problema s nerealnim očekivanjima klijenata.

image

Igora Royal profesionalna je linija trajnih boja za kosu koje daju pouzdane rezultate s asortimanom od 160 osnovnih nijansi i savršenim prekrivanjem sijedih. Radi se o intenzivnoj boji koja se zadržava do 50 posto duže, izjednačena je čak i na poroznoj kosi te pruža jasne nijanse za posvjetljivanje. Napredna njega daje maksimalan sjaj kosi koja je lijepa i zdrava, a i linija stiže u održivom pakiranju - od tube, kutije do čepa.

“Često klijenti dolaze s fotografijama željenog izgleda, no ono što im želimo dočarati je da je, za razliku od fotografije, njihova kosa u pokretu. Ta živa kosa pod utjecajem različite svjetlosti, drugačije oblikovana ili održavana će i kreirati drugačiji izgled. U konzultacijama s klijentom ne definiramo samo današnji ishod već stvaramo sliku kako će ta kosa izgledati i sutra, sljedećih mjesec dana te kreiramo ideju za sljedeći posjet frizeru. Time klijentu dajemo do znanja da brinemo o njihovoj kosi na duže staze, a ne samo za jednu savršenu fotografiju odrađenu danas u salonu. Njihove rutine vezane uz kosu su ključne za kvalitetno savjetovanje”, objašnjava nam Ivana Oletić proces rada s klijentima te važnost odnosa povjerenja s vašim koloristom.

image

O snazi Igora Royal linije dovoljno govori i činjenica da su kreirani posebni miksevi boja odobreni od Pantonea, najpoznatijeg svjetskog instituta za boje. Tako je lakše i sigurnije nego ikad dobiti “True Apricot” ili “Blackened Pearl” - intenzivne, duboke i nimalo jednodimenzionalne nijanse.

“Moj stav je da s današnjim tehnologijama nema nerealnih želja klijenata. Samo veći izazovi! Klijent nema i ne mora imati znanje o mogućnostima na kosi već samo stvara željenu sliku u glavi po onom što se njemu sviđa. Zadatak svakog kolorista je da stvori povjerenje od strane klijenta te ga vodi kroz proces prema željenom ishodu u jednom ili više posjeta u salonu. Da bismo postigli takve rezultate potrebno je veliko tehničko znanje, vrhunski proizvod, poznavanje mogućnosti samog proizvoda s kojim radimo i najčešće nešto malo više vremena. Nekad se ono broji u satima, a nekad u nekoliko posjeta salonu. Najbitnije je povjerenje klijenta, a to stvara kolorist svojim pristupom klijentu”, rekla nam je Ivana. Kada je u pitanju blond kosa, za jednog od najvećih stručnjaka na domaće tržištu slovi Nikola Blažinčić koji nam je otkrio što to sve podrazumijeva u svakodnevnom poslu.

“Usko smo specijalizirani za blond kosu i velike korekcije boja i svakodnevno se susrećemo s nerealnim željama klijentica. Struktura kose nam je najbitnija za postizanje kvalitetne boje, stoga kosa mora biti iznimno njegovana. Često klijenti tome ne pridaju toliko pažnje pa najprije moramo njegovati kosu kako bismo je vratili u prvobitno stanje i kasnije izbjegli sve probleme kod izvođenja svih transformacija”, objašnjava Nikola, koji svakodnevno u radu koristi liniju Schwarzkopf Professional BlondMe, koja je specifično namijenjena njezi blond kose. Osim toga, često koristi i liniju Chroma ID.

image

Schwarzkopf Professional BlondMe proizvodi nude vrhunske boje s uvijek odličnim rezultatom, ali i intenzivnu njegu uz koju će kosa biti zdrava i njegovana. Linija nudi personalizirane nijanse koje će u stručnim rukama izvući ono najbolje od kose. Njega u BlondMe liniji temelji se na bonding tehnologiji koja stvara nove veze u strukturi
kose te je nježno obavija zaštitnim slojem, dubinski prodire u vlas i čini je snažnijom i zdravijom iznutra, a sjajnijom izvana.

image

Linija Chroma ID upravo je osmišljena za one
koji ne žele obavezu, nego traže nešto
intenzivno, ali kratkoročno. Srećom, uz
napredne inovacije iz Schwarzkopf Professional, to ne znači uništenu, nego zdravu kosu. Chroma ID je
maska koja pruža kratkotrajne koloracije te
istovremeno njeguje i boji kosu. Namijenjena je
neutralizaciji, predkoloraciji i osvježenju boje

“Naši najdraži proizvodi su dekoloranti s kojima posvjetljujemo kosu i radimo većinu naših transformacija. Najviše se volimo igrati s demipermanentim bojama, odnosno preljevima jer nam omogućuju potpunu kreativnost i slobodu u kreiranju svih nijansa blond kose, a ujedno i klijentu omogućuju češću izmjenu nijanse blond kose”, kaže Nikola. Upravo su zdravlje i njega kose često problemi koji se javljaju ako redovno bojite svoju kosu, ali ne koristite usluge profesionalaca. Pitali smo ih i koja je zapravo razlika između bojenja kose kod kuće i u frizerskom salonu.

“Danas, ako ćete promatrati boju kose kroz tri generacije u obitelji shvatit ćete da razlika nema. Često će zrelije žene birati slične boje kose kao i tehnike kod mladih, samo će način kako tu boju iznesu biti drugačiji. Ta zrelost će dati poseban identitet. Sve su manje razlike u tehnikama i biranju boje kroz generacije te se i zrelije žene usude birati intenzivnije tonove. Ono što je veći zalogaj za same frizere je rad na zreloj kosi jer se njoj pristupa na potpuno drugačiji način i tu dolaze kvalitetan proizvod i vještine frizera do izražaja. No da, zrele žene su danas puno hrabrije”, rekla nam je Ivana Oletić, dok Nikola Blažinčić smatra kako je sve u tome kako to nosimo. “Kod nas još uvijek susrećemo osobe koje s čuđenjem gledaju one koji biraju neobične boje ili neki pramen kose koji odudara. Ako osoba to zna i može nositi, zašto se ne odvažiti?”