Hermès for men

Terre D‘Hermès Eau Givrée: miris koji pomiče granice

22. lipanj 2022.

Christine Nagel parfumerka je luksuzne kuće Hermès čiji se opus odlikuje egzotičnim i nekonvencionalnim mirisima, koji nastaju kao rezultat potpune slobode stvaranja. Neograničena tržišnim imperativima, proniknula je u skrivene želje svojih kupaca.

Ogledavši se oko sebe u bilo kojem trenutku bilo kojega dana - a posebno kada se nalazimo u shopping centrima i trgovinama bilo koje vrste, lako ćemo primijetiti koliko je prostrano to što nazivamo "tržištem". Što god nam padne na um, što god poželimo, vjerojatno već postoji u nekoliko varijanata, a na nama je samo da izaberemo onu koja nam se najviše sviđa i kupimo proizvod. Međutim, kad se pogleda u dubinu, izbori su zapravo mnogo skučeniji i zatvoreniji nego što mislimo. Ako ćemo gledati na etikete, da, zaista možemo birati između njih bezbroj, ali ako ćemo gledati sastav odnosno ono što se nalazi unutar razno raznih bočica, kutijica i tubica, sve se, više-manje, svodi na isto. Takav je slučaj i s parfemima.

Tržišni testovi u industriji parfema podrazumijevaju provjeru kojom će se utvrditi paše li ciljanoj publici miris na kojem se radi. Većina kuća prilikom kreacije nekog mirisa razvija dvije inačice, a kad se dosegne određena točka razvoja, testira se koja je od tih dviju inačica prihvaćenija u društvu. Zatim se fokus preusmjerava na tu odabranu, čime se dobiva gotov parfem. No odnos između potrošača i tržišta nije tako jednostavan - svi već znamo da nije kupac zaista taj koji "bira" neki proizvod, koliko je tržište to koje mu ga nameće. Unutar industrije parfema, većina kupaca bira konstantno iste odnosno slične mirise, čime se zatvara u začarani krug zone komfora koja ipak nije toliko udobna baš svima. Oni koji vole eksperimentirati, nadići svoje granice i zakoračiti u nepoznato, i nemaju baš mnogo izbora.

Christine Nagel parfumerka je u kući Hermès, i njen je posao posebno atraktivan jer joj je kuća dala potpuno slobodne ruke i odriješila ju okova rezultata tržišnih testova. Svoje parfeme kreira po vlastitom nahođenju i bogatom iskustvu, oslanjajući se na dojam koji tržište ostavlja na nju osobno i pretpostavljajući što bi se kupcima moglo svidjeti, a da toga ni sami nisu svjesni. Tako je osmislila i muški miris Terre D'Hermès Eau Givrée, koji je rezultat upravo njene slobode, a sama odgovorno tvrdi kako su tržišni testovi krajnja prepreka inovaciji i pomacima u industriji.

image

Christine Nagel
Fotografija: Profimedia

Kako je baš Christine Nagel ukazano povjerenje da "riskira" s neistraženim teritorijem? Pa, riječ je o talentiranoj, ambicioznoj i nepokolebljivo hrabroj parfumerki koja se za svoje mjesto dugo borila, i to ničime do li napornim radom. Njezina je ambicija, kaže, u početku bila dočekana s otporom. "Prvi razlog bio je taj što sam žena, a parfumerija je tradicionalno muški posao. Povrh toga, nisam s juga Francuske, nisam kći parfumera i nemam tipičnu pozadinu." Ipak, presudne su bile njezina želja i strast. Rezultat? Terre D'Hermès Eau Givrée, među ostalim. Isplaženi jezik dosadnim, ponavljajućim obrascima tržišta parfema. Isplaženi jezik predvidljivim, stereotipizirajućim i konvencionalnim mirisima, onim potrošačkim skupinama koje se konstantno okreću prema istome i grade svoj ukus isključivo unutar sfere poznatoga.

Za Nagel, Terre D'Hermès Eau Givrée kao parfem predstavlja dokaz da u industriji postoji potreba za mirisima koji odudaraju od norme, koji mijenjaju standarde, modificiraju očekivanja i praktički se rugaju popularnim konvencijama. Nagel nastoji promijeniti odnos koji kupci imaju s parfemom i nagnati ih na to da, ukratko, misle svojom glavom. Da preispitaju kakav je zaista njihov ukus, umjesto da se dodvore onome što im je nametnuto. Terre D'Hermès Eau Givrée komunicira sa svojom publikom intenzivnim notama borovice, uz dodatke citrusnog voća i naznake timur papra. Taj miris oštre svježine prožet toplim notama antipod je konvencionalnim mirisima, a Christine Nagel parfumerima koji svoju kreativnost i publiku zadržavaju u sivoj zoni zagarantirane prodaje.