Slatke beauty laži

Trebamo li vjerovati celebrity beauty linijama?

30. ožujak 2021.
Fotografija: Profimedia

Pitali smo dr.sc. Željanu Bolanču, specijalisticu dermatovenerologije, za komentar o celebrity beauty linijama. Koliko nam slavne ličnosti svojim obećanjima o holivudskom tenu zapravo čine više štete nego koristi i zašto im više jednostavno - ne vjerujemo.

Postoji li danas zvijezda koja ne posjeduje beauty liniju sa svojim imenom? Svatko tko u tom svijetu "drži do sebe", već je izbacio liniju preparativnih/dekorativnih proizvoda, no postavlja se pitanje kakva je njihova učinkovitost i kvaliteta. Ovo lukrativno područje za zvijezde nije primamljivo od nedavno, celebrity linije popularne su već godinama, ali posljednjih nekoliko godina doživljavaju pravi boom. Pjevačica J.Lo jedna je od posljednjih koja je učinila taj korak, a šuška se o liniji proizvoda Kris Jenner i Hailey Bieber koje tek planiraju pohod na već zasićeno tržište.

Prije preparativnih proizvoda, popularne su bile make-up linije, a prije, u ranim 2000. godinama parfemi. Svi smo htjeli mirisati kao omiljena zvijezda, razlika je jedino što krema ili serum iz celebrity beauty linije može ostaviti veće posljedice nego što su to činile mirisne kapljice parfema s potpisom primjerice supermodela Naomi Campbell.

image
Pjevačica Selena Gomez u 2020. je pokrenula make-up brend Rare Beauty by Selena Gomez

Kada je riječ o proizvodima za njegu, svima im je zajedničko obećanje koje daju svojim obožavateljima - zdrava, njegovana koža po uzoru na njihovu. Čine li nam ipak pritom više štete nego koristi? Ako uzmemo u obzir njihov režim prehrane, skupe tretmane i listu skupocjenih proizvoda koje inače koriste, teško je vjerovati da baš njihove linije mogu rezultirati besprijekornim tenom, a upravo u to nas često uvjeravaju. Primjerice Kylie Jenner koja je 2019., nakon megauspješne make-up linije pokrenula brend Kylie Skin. Tada je kako bi promovirala proizvode, objavila video u kojem koristi proizvode sa svojim potpisom, komentirajući da su neizostavni dio njezine beauty rutine.

Ovaj trend komentirala nam je dermatologinja Željana Bolanča, uzimajući pjevačicu Jennifer Lopez koja je nedavno pokrenula brend JLo Beauty za primjer. Naime, Jennifer je potaknula rasprave javnosti jer tvrdi da svoj sjajan izgled u pedesetima duguje životnom stilu i maslinovom ulju, na kojem se baziraju njezini proizvodi. 

"Što se tiče izjava slavnih osoba da svoj izgled održavaju isključivo tim proizvodima, mislim da tu gube kredibilitet, čak su mi i smiješne. Nedavno je Jennifer Lopez izjavila da svoj izgled duguje maslinovom ulju. Šteta je što takve javne osobe ne priznaju da svoj dobar izgled duguju između ostalog hijaluronu i botoksu jer je ona izvrstan primjer umjerene primjene hijalurona i minimalnih doza botoksa i odličnog izgleda u 50-im godinama. Ponekad mi se čini da samo osobe koje izgledaju neprirodno priznaju aplikaciju filera i botoksa (doduše evidentno je), a osobe koje izgledaju prirodno za svoj izgled tvrde da je posljedica dobre genetike i svakodnevne njege", govori stručnjakinja.

J.Lo je komentare o botoksu čvrsto demantirala i nadodala da je dovoljno sna, SPF kojega koristi od 22 godine te pozitivan stav i samopouzdanje ključno za mladoliki izgled. U suštini, još jedan dokaz tome koliko su slavne osobe zarobljene u svom mjehuriću koji nema doticaja sa životima običnih ljudi.

image
Fotografija: rexfeatures.com

Istina je da se iza celebrity beauty linija ne skriva znanost, već je većom riječ o glamuru koji dolazi s njihovim imenom, zbog čega se dobro prodaju. Ne govore o luksuznim tretmanima, privilegiranom stilu života, make-up trikovima ili profesionalnom osvjetljenju korištenom za fotografiranje, pa tako potrošaču stvaraju krivu sliku o njihovim tajnama ljepote, što stvara problem.

"Što se tiče sastojaka i učinkovitosti, oni mogu biti odlični i korelirati s uspješnošću brenda, ali i biti potpuno neučinkoviti. To naravno ne ovisi o toj osobi već o timu stručnjaka koji stoji iza skincare linije, aktivnim sastojcima i formulaciji. Kao i uvijek, u cijenu je uključena i cijena brenda i to ne mora nužno korelirati s kvalitetom, ali u konačnici samo je bitno hoće li naći kupca. Svi smo svjesni činjenice da živimo u vremenima gdje brend ima veliku ulogu i vrijednost.", kaže Bolanča, koja osobno nije isprobala nijednu celebrity beauty liniju, što ne znači da neće – govori, ali ipak uvijek više vjeruje farmaceutskim brendovima iza kojih stoje klinička ispitivanja i provjereni stručnjaci.

Izjave slavnih osoba da svoj izgled održavaju isključivo svojim proizvodima su mi čak i smiješne, tu gube kredibilitet. 

"Skincare proizvodi, ako se koriste pravilno i ako se koriste primjereno nekom tipu kože, eventualnoj problematici na licu, dobi, uz obavezno korištenje kreme sa zaštitnim faktorima mogu biti zaslužni za mladenački izgled kože, ali naravno da bolji učinak daje kombinacija svakodnevne njege i minimalno invazivnih estetskih zahvata. Ne smijemo zaboraviti stil života, pravilnu prehranu, tjelesnu aktivnost...", komentira.

image
Jennifer Lopez svoju liniju bazira na blagodatima maslinovog ulja

Činjenica je da slavnim osobama beauty proizvodi donose dobru zaradu i prodaju se ne zbog odličnih sastojaka, već zbog lica koje ga promovira. Tko ne bi želio kožu poput Rihanne ili Jennifer Lopez? No, nećemo se zavaravati i vjerovati da su bočice s njihovim potpisom eliksiri mladosti, isto kao što nas oni u to ne bi trebali uvjeravati. Recept za uspjeh trebali bi temeljiti na transparentnosti. K tome ovaj lukrativni biznis koji je sada na vrhuncu uskoro bi mogao početi padati jer nova generacija korisnika - koja se s velikim zanimanjem educira o proizvodima i sastojcima koje nanosi na lice, neće tako lako nasjesti na glamurozne celebrity linije i njihova obećanja o učinkovitosti.

Važno je imati na umu i da je svaka koža drugačija i ako maslinovo ulje savršeno odgovara J.Lo, nekome će možda začepiti pore i izazvati reakcije. Koža sve pamti, pa i eksperimente s proizvodima koji joj ne odgovaraju pa je prije svega važno koristiti provjerene preparate koji su joj stvarno potrebni, bez obzira na lice koje promovira određeni brend.