Beauty autoriteti

U kojem smo trenutku beauty savjete počeli tražiti kod influencera, umjesto kod profesionalaca?

Razdoblje karantene i trend intenzivnog njegovanja kože urodio je skinfluencerima - pojedincima koji nisu stručnjaci i (najčešće) nemaju obrazovanje vezano za dermatologiju, ali ipak uživaju povjerenje tisuća ljudi na društvenim mrežama koji su spremni primijeniti njihove savjete za njegu lica.

01. studeni 2020.
Lea Ladišić
Lea Ladišić
Fotografija: Getty Images

Instagram i Tik Tok mjesta su na kojima pronalazimo skinfluencere od kojih tražimo savjete za njegu - od pitanja koju rutinu bi nam preporučili za jutro, koju za večer, detaljno im pojašnjavajući svoj tip kože u komentarima. Osim davanja savjeta, skinfleunceri dijele iskustva i recenziraju proizvode - ponekad i više istih preparata istovremeno na različitim stranama lica kako bi dali pošteni sud.

Prošlo je vrijeme plave Nivee i vlažnih maramica za skidanje šminke. Do prije nekoliko godina briga o licu sastojala se od minimalnog broja proizvoda, pa i ako biste imali probleme s aknama potražili biste savjet u ljekarni. No, osobito u ovoj godini zanimamo se za "znanstvenu" stranu kozmetike - sastojke, kemijske procese, odnosno postali smo educirani potrošači koje brendovi ne mogu tako lako zavarati i uvaliti im sastojke s crne liste u proizvodu koji je, recimo deklariran kao clean. Zato prije kupovine određenog skincare proizvoda idemo provjeriti i što naš omiljeni skinfluencer smatra o njemu. Mlade brendove koji nemaju snažnu tradiciju jednostavno mogu pokopati ili proslaviti jer što se tiče PR-a i promocije, skinfluenceri su puno jači od bilo kojeg alata za kojim posežu beauty brendovi.

U usporedbi s prijašnjim godinama, popularnost ovakvih profila utjecala je na prodaju - primjerice, The Ordinary koji je slovio za hit skincare brend i prije Tik Toka. Sada se o njemu priča još više nego prije, a jedan Niacinamide 10% + Zinc 1% serum prodavao se svake tri sekunde, na početku karantene. I brend CeraVe je doživio boom u ovoj godini. Osnovan je 2018. godine u Velikoj Britaniji za njegu osjetljive i suhe kože, a posljednjih mjeseci spominje se na svim društvenim mrežama. U postovima influencera spominje se za 67 posto više nego prijašnje godine. Naravno, popularnost brenda narasla je zbog kvalitete sastojaka i prihvatljivih cijena - razlog zbog kojih su ga skinfluenceri i zavoljeli i proširili dalje dobar glas. 

Iskrenost je faktor koji je presudio - u tradicionalnom marketingu istine nedostaje. Influenceri koji recenziraju proizvode zajednicu grade na iskrenoj recenziji i preporuci, a s njima se lako možemo i poistovjetiti, osobito ako dijelimo isti problem s kožom. Fotografije koje dijele, a na kojima se vidi njihovo stvarno stanje lica je ono što će pratitelji cijeniti - dodajmo tome dozu neforsiranog humora i karizmu i popularnost će samo rasti. 

image
Skinfluencerica @katyaniomi na Tik Toku ima vjernu publiku

Lockdown je povećao popularnost skincare kulture i skrenuo nam pažnju s make-upa, a društvene mreže promijenile su način na koji otkrivamo nove brendove i proizvode. Tamo se uputimo i prije nego što kupimo određeni proizvod. Iako se influenceri prvenstveno vežu uz modu, izgleda da je na virtualnom tržištu skincare prava stvar.