Beauty autoriteti

U kojem smo trenutku beauty savjete počeli tražiti kod influencera, umjesto kod profesionalaca?

01. studeni 2020.
Fotografija: Getty Images
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Razdoblje karantene i trend intenzivnog njegovanja kože urodio je skinfluencerima - pojedincima koji nisu stručnjaci i (najčešće) nemaju obrazovanje vezano za dermatologiju, ali ipak uživaju povjerenje tisuća ljudi na društvenim mrežama koji su spremni primijeniti njihove savjete za njegu lica.

Instagram i Tik Tok mjesta su na kojima pronalazimo skinfluencere od kojih tražimo savjete za njegu - od pitanja koju rutinu bi nam preporučili za jutro, koju za večer, detaljno im pojašnjavajući svoj tip kože u komentarima. Osim davanja savjeta, skinfleunceri dijele iskustva i recenziraju proizvode - ponekad i više istih preparata istovremeno na različitim stranama lica kako bi dali pošteni sud.

Prošlo je vrijeme plave Nivee i vlažnih maramica za skidanje šminke. Do prije nekoliko godina briga o licu sastojala se od minimalnog broja proizvoda, pa i ako biste imali probleme s aknama potražili biste savjet u ljekarni. No, osobito u ovoj godini zanimamo se za "znanstvenu" stranu kozmetike - sastojke, kemijske procese, odnosno postali smo educirani potrošači koje brendovi ne mogu tako lako zavarati i uvaliti im sastojke s crne liste u proizvodu koji je, recimo deklariran kao clean. Zato prije kupovine određenog skincare proizvoda idemo provjeriti i što naš omiljeni skinfluencer smatra o njemu. Mlade brendove koji nemaju snažnu tradiciju jednostavno mogu pokopati ili proslaviti jer što se tiče PR-a i promocije, skinfluenceri su puno jači od bilo kojeg alata za kojim posežu beauty brendovi.

U usporedbi s prijašnjim godinama, popularnost ovakvih profila utjecala je na prodaju - primjerice, The Ordinary koji je slovio za hit skincare brend i prije Tik Toka. Sada se o njemu priča još više nego prije, a jedan Niacinamide 10% + Zinc 1% serum prodavao se svake tri sekunde, na početku karantene. I brend CeraVe je doživio boom u ovoj godini. Osnovan je 2018. godine u Velikoj Britaniji za njegu osjetljive i suhe kože, a posljednjih mjeseci spominje se na svim društvenim mrežama. U postovima influencera spominje se za 67 posto više nego prijašnje godine. Naravno, popularnost brenda narasla je zbog kvalitete sastojaka i prihvatljivih cijena - razlog zbog kojih su ga skinfluenceri i zavoljeli i proširili dalje dobar glas. 

Iskrenost je faktor koji je presudio - u tradicionalnom marketingu istine nedostaje. Influenceri koji recenziraju proizvode zajednicu grade na iskrenoj recenziji i preporuci, a s njima se lako možemo i poistovjetiti, osobito ako dijelimo isti problem s kožom. Fotografije koje dijele, a na kojima se vidi njihovo stvarno stanje lica je ono što će pratitelji cijeniti - dodajmo tome dozu neforsiranog humora i karizmu i popularnost će samo rasti. 

image
Skinfluencerica @katyaniomi na Tik Toku ima vjernu publiku

Lockdown je povećao popularnost skincare kulture i skrenuo nam pažnju s make-upa, a društvene mreže promijenile su način na koji otkrivamo nove brendove i proizvode. Tamo se uputimo i prije nego što kupimo određeni proizvod. Iako se influenceri prvenstveno vežu uz modu, izgleda da je na virtualnom tržištu skincare prava stvar.