Komentar

Uzbudljiva budućnost anti-age njege

29. studeni 2021.

Fotografije: Unsplash 

Anti-age industrija spremna je na promjene: umjesto zaustavljanja, korisnici žele – autentično starenje

Četrdesete su nove tridesete, kažu neki, dok drugi tvrde da život počinje tek u pedesetoj. Tridesete su odavno zamijenile dvadesete kao najbolje razdoblje u životu i sve se nekako pomiče, sve dalje. Živimo sve duže i kvalitetnije. Imperativ mladosti danas izgleda puno drugačije nego prije 20 ili 30 godina, a u korak ga prati i tehnologija. Prije 20 godina nismo mogli ni zamisliti da ćemo na dnevnoj bazi moći koristiti tako snažne aktivne sastojke kao danas, kad ih uzimamo zdravo za gotovo. Tehnologija je svakim danom sve naprednija i mnogi se pitaju je li vječna mladost sada nešto bliža stvarnosti. To bi možda bilo pretjerivanje, iako postoje znanstvenici koji ozbiljno rade na tome da produlje životni vijek ljudi na više stotina godina - i vjeruju da je to moguće. Ne nekakvim “čarobnim napitcima”, nego inovativnim procesima, sastojcima i proizvodima.

Anti-age njega u posljednjih se nekoliko desetljeća, a pogotovo godina, promaknula u jednu od najprogresivnijih industrija, koja gotovo na dnevnoj bazi pomiče granice. To nije slučajno i nije samo rezultat vječne ljudske potrebe da ostanemo zauvijek mladi. Beauty industrija uvijek reflektira društvenu i ekonomsku situaciju u kojoj se nalazimo. Nije slučajnost da su clean i green beauty najveći hitovi u posljednjih nekoliko godina. Nakon što su klimatske promjene i zaštita okoliša postali glavne teme na globalnoj sceni, beauty industrija je slijedila i ponudila svoj odgovor. Upravo zato ova je industrija uvijek prednjačila s inovacijama; to je jedini način da brendovi ostanu relevantni i kompetitivni na tržištu jer navike kupaca mijenjaju se, često gotovo naprasno, pod utjecajem vanjskih faktora. 

Čak 40 posto žena koje imaju 55 ili više godina izjavile su da ih ne opterećuje “zaustavljanje starenja” nego žele “autentično starenje”

Zanimljiva se promjena dogodila i tijekom pandemije koronavirusa. Brojni su se kupci okrenuli istraživanju skincarea, proučavanju sastojaka i procesa potrebnih za optimalnu njegu. Posebno u tome prednjači mlađa generacija, koja je višestruko informiranija o beauty proizvodima nego što smo mi bili kad smo bili u njihovim godinama. Kupci su danas općenito informiraniji, a samim time i zahtjevniji. Brendovi se moraju truditi kako bi bili transparentni te kako bi obrazovanim klijentima ponudili baš ono što im treba. Njega temeljena na znanosti, aktivnim sastojcima i inovativnim gadgetima sada je mainstream, a ne avangarda.

A što bi mogla biti budućnost anti-agea? Prema istraživanju Nice Lewis, postoje četiri najraširenija trenda; sirtuini (proteini koji reguliraju stanične procese, uključujući starenje i smrt stanica te njihovu otpornost prema stresu) i genetsko mapiranje, proizvodi koji štite od štetnih vanjskih utjecaja ili smanjuju njihov utjecaj, peptidi i prirodna snaga biljaka.

Očito, kao i u društvenoj sferi, očuvanje okoliša i okretanje prirodi velike su teme i u beauty industriji. Jedna od važnih tema je i borba protiv stresa, za kojeg već neko vrijeme znamo da može biti opasan za naše fizičko i mentalno zdravlje, a sad se povećava svijest o tome da štetno djeluje i na našu kožu, uzrokujući različite negativne posljedice, od kojih je jedna i prerano starenje.

Također, jedno istraživanje iz ove godine pokazuje kako se sam koncept anti-agea mijenja, i ne samo unutar industrije, odnosno promjena ne dolazi unutar industrije, nego od korisnika. Čak 40 posto žena koje imaju 55 ili više godina izjavile su kako im bore i linije na licu nisu među najvećim nesigurnostima u vezi njihove kože te da ih ne opterećuje “zaustavljanje starenja” nego žele “autentično starenje”. Neki tvrde da bi to moglo sasvim istisnuti pojam “anti-age” pa bi zdravlje kože i cijelog organizma moglo biti u stvarnom fokusu svake njege. Činjenica da korisnici preferiraju prirodne proizvode isto tako ukazuje na dizanje svijesti o našem zdravlju, a tek onda izgledu. Jer ako je nešto zdravo za našu kožu, onda je mora učiniti i ljepšom, zar ne?

Na kraju, jasno je kako je budućnost beauty industrije, kao i uvijek, jako uzbudljiva jer znanstvenici su u potrazi za idealnom kombinacijom drevnog znanja o biljkama i snazi prirode te tehnoloških inovacija. A ako je primarni fokus zdravlje, to znači da će naši aktivni sastojci biti još snažniji i funkcionalniji, ali i nježniji za našu kožu i cijeli organizam – zaista idealna kombinacija.