#OSTAJEMDOMA

Vježbati možete i kod kuće - aplikacije i besplatni programi uz koje ćete (p)ostati fit 

16. ožujak 2020.
FOTOGRAFIJE: Getty Images/iStockphoto
Ines Madunić
Ines Madunić

Preporuka je - ostanite doma. Osim osam sati rada, jeste li razmišljali o tome što ćete ostatak dana? Možda je sad dobro vrijeme da krenete vježbati - ili da samo nastavite. 

Nemamo odgovor na pitanje koliko dugo će ovo trajati pa je možda dobro da zaboravimo na hashtag #ljetobezparea, ali vježbanje nije dobro samo za izgled. Fizička aktivnost pomaže nam da ojačamo imunitet, ali i da zadržimo dobro raspoloženje i ne padnemo u depresiju. Već svi znaju kako vježbanjem potičemo lučenje tzv. hormona sreće pa je ostanak kod kuće kao stvoren za stvaranje zdravih navika - fizičkih i psihičkih. 

Izgovora više zaista nema, pogotovo zato što vam za vježbanje kod kuće ne treba opremljena teretana. Dapače, neke od najboljih i najkorisnijih vježbi su upravo one za koje vam ne treba nikakva oprema, osim možda prostirke - a i to možete improvizirati. 

Neke od tih korisnih vježbi za jačanje snage i izgradnju mišića su sklekovi, čučnjevi i plankovi. U njima koristite snagu vlastitog tijela kako biste učvrstili mišiće. Vježbe su to koje su izvrsne da ostanete u formi ako ste imali naviku ići na neki oblik fizičke aktivnosti. Ako nemate iskustva, dobra je ideja da probate neku od aplikacija koje vam mogu pomoći s organiziranjem tjelovježbe. 

Na tržištu ih ima mnogo, više ili manje specijaliziranih; postoje aplikacije za posebne fitness izazove, kao što su oni za trbušnjake ili za plank, koji će vas svaki dan voditi kroz program. Većina ima mogućnost izračuna koliko ste izgubili kalorija otkad ste krenuli s vježbom, a ne morate strahovati od toga da kao početnik nećete imati pojma kako izvesti pojedinu vježbu jer su sve animirane i točno pokazuju kako se trebaju izvesti. 

Možda najbolje od svega je to što gotove sve aplikacije uzimaju u obzir činjenicu da nemate puno vremena i da ne planirate vježbati dva sata. 

Tako aplikacija "Home Workout" nudi različite razine koje možete odabrati, od početničkog, srednjeg i naprednog stadija, a početnički full body workout programi traju samo sedam minuta. Naravno da ih možete produžiti, ali za početak je to sasvim dovoljno, pogotovo ako do sada niste baš vježbali. 

Postoji i cijela aplikacija koja se zove "7 Minute Workout", u kojoj možete birati kakva vas vježba zanima, a zatim će vam dati detaljan plan. Usto možete odabrati da vas svaki dan podsjeća da je vrijeme za vježbanje. 

U određenim aplikacijama, kao što je "Fitness Online", možete pronaći i programe prehrane uz koje će utjecaj vježbanja biti pojačan.

Ako aplikacije nisu vaš đir, probajte s videima na YouTubeu. Tamo postoji more trenera uz koje možete svaki dan odraditi tjelovježbu koja vam odgovara - od pilatesa, yoge, razgibavanja, vježbi snage... 

Ako kojim slučajem kod kuće imate neke rekvizite za vježbanje, kao što su bučice i utezi ili pilates lopte to će vam značajno povećati mogućnosti različitih vježbi. Bilo bi korisno kad biste si napravili detaljan plan pa svaki dan razvijali jednu skupinu mišića ili kombinirano radili određene skupine s full body workoutom. Primjerice, ponedjeljkom, srijedom i petkom odradite full body, a ostale dane rasporedite vježbe za ruke, core i noge. 

Ako vas zanima yoga, platforma Ekhart Yoga trenutno nudi potpuno besplatne online tečajeve yoge i meditacije.

"Izolacija neminovno donosi stres. I dok većina nas ipak nije fizički ugrožena, ne možemo izbjeći vijesti, što samo po sebi može biti stresno i uzrokovati tjeskobu", rekla je Esther Ekhart, učiteljica yoge i vlasnica platforme. 

Besplatni tečajevi dostupni su svima, i onima koji imaju iskustva s takvom vrstom tjelovježbe i onima koji su početnici. 

Koji god program izabrali, zapamtite - prije svakog vježbanja obavezno se zagrijte kako se ne biste ozlijedili, a svaku vježbu radite ispravno te budite koncentrirani na svaki pokret. To je iznimno važno kako se ne biste ozlijedili. 

Za dodatnu motivaciju predložite prijateljima da se zajedno uhvatite nekog izazova pa se možete međusobno motivirati. Bit ćete snažniji, zdraviji i manje ćete vremena razmišljati o stvarima koje su izvan naše kontrole.