Beauty fenomen

Zlatna koka Hollywooda: trebamo li vjerovati celebrity skincare linijama

16. travanj 2022.

Fotografije: Profimedia

Pitali smo dr.sc. Željanu Bolanču, specijalisticu dermatovenerologije, za komentar o celebrity beauty linijama. Koliko nam slavne ličnosti svojim obećanjima o holivudskom tenu zapravo čine više štete nego koristi i zašto im više jednostavno - ne vjerujemo.

Zainteresirate li se i dalje kada vidite objavu o novoj celebrity beauty liniji ili samo odmahnete rukom? Već je suludo pitanje - postoji li više zvijezda koja ne posjeduje liniju sa svojim imenom, jer tržište je zasićenije no ikada prije. U svemu tome, postavlja se pitanje kakva je njihova učinkovitost i kvaliteta. Ovo lukrativno područje za zvijezde nije primamljivo od nedavno, celebrity linije popularne su već godinama, ali posljednjih nekoliko godina doživljavaju pravi boom. Imaju ih: pjevačica J.Lo (JLo Beauty), Alicia Keys (Keys Soulcare), Rihanna (Fenty Beauty), Rosie Huntington-Whiteley (Rosie Inc.), Selena Gomez (Rare Beauty), Scarlett Johansson (The Outset) a u lipnju ove godine lansira se i ona s potpisom Hailey Bieber (Rhode). 

Prije preparativnih proizvoda, popularne su bile make-up linije, a još ranije, u ranim 2000. godinama to su bili parfemi. Svi smo htjeli mirisati kao omiljena zvijezda, razlika je jedino što krema ili serum iz celebrity beauty linije može ostaviti veće posljedice nego što su to činile mirisne kapljice parfema s potpisom primjerice supermodela Naomi Campbell.

image

Hailey Bieber uskoro lansira svoju kozmetičku liniju

Kada je riječ o proizvodima za njegu, svima im je zajedničko obećanje koje daju svojim obožavateljima - zdrava, njegovana koža po uzoru na njihovu. Čine li nam ipak pritom više štete nego koristi? Ako uzmemo u obzir njihov režim prehrane, skupe tretmane i listu skupocjenih proizvoda koje inače koriste, teško je vjerovati da baš njihove linije mogu rezultirati besprijekornim tenom, a upravo u to nas često uvjeravaju. Primjer je Kylie Jenner koja je 2019., nakon megauspješne make-up linije, pokrenula brend Kylie Skin. Tada je kako bi promovirala proizvode, objavila video u kojem koristi proizvode sa svojim potpisom, komentirajući da su neizostavni dio njezine beauty rutine. Jesu li zaista?

Potaknuti silnim novitetima u industriji ljepote, pitali smo dermatologinju Željanu Bolanču za komentar.

"Što se tiče izjava slavnih osoba da svoj izgled održavaju isključivo tim proizvodima, mislim da tu gube kredibilitet, čak su mi i smiješne. Svojevremeno je Jennifer Lopez izjavila da svoj izgled duguje maslinovom ulju. Šteta je što takve javne osobe ne priznaju da svoj dobar izgled duguju između ostalog hijaluronu i botoksu jer je ona izvrstan primjer umjerene primjene hijalurona i minimalnih doza botoksa i odličnog izgleda u 50-im godinama. Ponekad mi se čini da samo osobe koje izgledaju neprirodno priznaju aplikaciju filera i botoksa (doduše evidentno je), a osobe koje izgledaju prirodno za svoj izgled tvrde da je posljedica dobre genetike i svakodnevne njege", govori stručnjakinja.

image

Jennifer Lopez vlasnica je brenda J.Lo beauty

J.Lo je u jeku lansiranja svoje linije komentare o botoksu čvrsto demantirala i nadodala da je dovoljno sna, SPF kojega koristi od 22. godine te pozitivan stav i samopouzdanje ključno za mladoliki izgled. U suštini, još jedan dokaz tome koliko su slavne osobe zarobljene u svom balonu u kojem nemaju doticaja sa životima običnih ljudi.

Istina je da se iza celebrity beauty linija ne skriva znanost, većim dijelom je riječ o glamuru koji dolazi s njihovim imenom, zbog čega se dobro prodaju. Zvijezde ne govore o luksuznim tretmanima, privilegiranom stilu života, make-up trikovima ili profesionalnom osvjetljenju korištenom za fotografiranje, pa tako potrošaču stvaraju krivu sliku o njihovim tajnama ljepote, što stvara problem. Ona sa savršenom glowy kožom - Hailey Bieber - na društvenim mrežama ima zajednicu od više milijuna pratitelja (42,8) s kojima dijeli svoje omiljene proizvode, beauty rutinu, hero proizvode, a uskoro će im umjesto konkurencije predlagati kozmetiku sa svojim imenom - i hype je već krenuo, a profil njezinog brenda Rhode već bilježi 150 tisuća pratitelja iako nema nijednu objavu. Rhode bi trebao biti kompletan beauty brend, s raznim proizvodima od parfema, čistača za lice, proizvoda za njegu tijela, kose i lica. "Znam da su ljudi zasićeni s celebrity beauty brendovima i imala sam svojih sumnji, no želim ponuditi nešto drugačije, djelotvorno i pristupačno", ispričala je Hailey za Allure i ne sumnjamo da si ne želi narušiti reputaciju lošom kozmetikom koja nosi njezino ime, no i dalje je to samo još jedan u nizu kozmetičkih brendova koji cilja na zaradu. 

'Što se tiče izjava slavnih osoba da svoj izgled održavaju isključivo svojim proizvodima, mislim da tu gube kredibilitet, čak su mi i smiješne'

"Što se tiče sastojaka i učinkovitosti, oni mogu biti odlični i korelirati s uspješnošću brenda, ali i biti potpuno neučinkoviti. To naravno ne ovisi o toj osobi već o timu stručnjaka koji stoji iza skincare linije, aktivnim sastojcima i formulaciji. Kao i uvijek, u cijenu je uključena i cijena brenda i to ne mora nužno korelirati s kvalitetom, ali u konačnici samo je bitno hoće li naći kupca. Svi smo svjesni činjenice da živimo u vremenima gdje brend ima veliku ulogu i vrijednost.", kaže Bolanča, koja osobno nije isprobala nijednu celebrity beauty liniju, što ne znači da neće – govori, ali ipak uvijek više vjeruje farmaceutskim brendovima iza kojih stoje klinička ispitivanja i provjereni stručnjaci.

"Skincare proizvodi, ako se koriste pravilno i ako se koriste primjereno nekom tipu kože, eventualnoj problematici na licu, dobi, uz obavezno korištenje kreme sa zaštitnim faktorima mogu biti zaslužni za mladenački izgled kože, ali naravno da bolji učinak daje kombinacija svakodnevne njege i minimalno invazivnih estetskih zahvata. Ne smijemo zaboraviti stil života, pravilnu prehranu, tjelesnu aktivnost...", komentira.

image

Selena Gomez

Činjenica je da slavnim osobama beauty proizvodi donose dobru zaradu i prodaju se ne zbog odličnih sastojaka, već zbog lica koje ga promovira. Tko ne bi želio kožu poput Rihanne ili Hailey Bieber? No, nećemo se zavaravati i vjerovati da su bočice s njihovim potpisom eliksiri mladosti, isto kao što nas oni u to ne bi trebali uvjeravati. Recept za uspjeh trebali bi temeljiti na transparentnosti. K tome ovaj lukrativni biznis koji je sada na vrhuncu uskoro bi mogao početi padati jer nova generacija korisnika - koja se s velikim zanimanjem educira o proizvodima i sastojcima koje nanosi na lice, neće tako lako nasjesti na glamurozne celebrity linije i njihova obećanja o učinkovitosti. Trenutno, svaki celebrity može računati na vjernost svoje baze obožavatelja koji će barem isprobati njihove proizvode. 

Važno je imati na umu i da je svaka koža drugačija i ako maslinovo ulje savršeno odgovara J.Lo, nekome će možda začepiti pore i izazvati reakcije. Koža sve pamti, pa i eksperimente s proizvodima koji joj ne odgovaraju pa je prije svega važno koristiti provjerene preparate koji su joj stvarno potrebni, bez obzira na lice koje promovira određeni brend.