Rani počeci i dolazak sestara Fendi
U živahnoj trgovačkoj ulici Via del Plebiscito u Rimu 1925. talentirana poduzetnica Adele Casagrande osniva malu radionicu specijaliziranu za kožu i krzno. Ubrzo nakon što je udala Edoarda Fendija, proizvodnja se preimenovala u Fendi i postala poznata po vrhunskoj izradi i eleganciji. Bračni je par 1932. otvorio drugi butik u ulici Via Piave, s kolekcijom Selleria, simbolom kvalitetnog talijanskog obrta. Godine 1946. njihovo trofejno naslijeđe preuzele su kćeri - Paola, Anna, Franca, Carla i Alda - svaka s vlastitom ulogom u kući, vodeći proizvodnju, dizajn, marketing, komunikaciju i atelijer.
Karl Lagerfeld i ikonski FF logo
Prava revolucija dogodila se 1965. kad je Fendi angažirao Karla Lagerfelda kao kreativnog direktora ženske linije odjeće, poziciju koju je držao do svoje smrti 2019. Njemački je dizajner 1966. osmislio dvojne "F" logotipske oznake - "Fun Fur" - koje su postale globalno prepoznatljiv simbol i jedan od najpoznatijih modnih loga uopće. Njegov doprinos nije bio samo vizualan: revolucionirao je način na koji se krzno koristi u modi, uvodeći ga u prêt-à-porter i žensku kolekciju, te značajno pridonio širenju brenda na američko i japansko tržište.
Ekspanzija i globalna prepoznatljivost
Kuća Fendi je 1977. predstavila prvu prêt-à-porter žensku kolekciju, a nekoliko godina kasnije i mušku liniju odjeće i detalja. Osamdesetih se portfelj proširio na parfeme, optiku, traper i interijere.
Doba Silvije Venturini Fendi i kreativne transformacije
Krajem osamdesetih u posao se uključuje Silvia Venturini Fendi, kći Anne Fendi i unuka osnivačice, koja 1992. postaje kreativna direktorica asesoara, muške i dječje kolekcije. Ona je 1997. osmislila ikonsku Baguette - torbu u obliku francuskog kruha bageta koja se nosi pod rukom. Torba je ubrzo postala svjetski fenomen, posebno nakon što ju je u seriji ‘‘Seks i grad‘‘ nosila Sarah Jessica Parker u ulozi Carrie Bradshaw, i smatra se prvom "it" torbom ikada (Carrie izgovara poznatu rečenicu: It‘s not a bag, It‘s a Baguette).
Slijedila je torba Peekaboo 2008., još jedan simbol spoja zanata i inovacije. Nakon smrti Lagerfelda 2019. Silvia preuzima i ulogu kreativne direktorice ženske linije, a sljedeće godine pridružuje joj se Kim Jones, koji je tada bio kreativni direktor muške linije odjeće u kući Christian Dior, donoseći modernizaciju i suradnje poput Fendi x SKIMS te Fendace (s kućom Versace). U listopadu 2024. Kim Jones napušta Fendi, a Silvia ponovno preuzima vodeću kreativnu poziciju.
Prijelaz u vlasništvo LVMH
Početkom 2000-ih LVMH i Prada preuzimaju 51 posto udjela u kući Fendi, dok obitelj zadržava preostali udio. Nakon toga Prada 2001. prodaje svoj udio LVMH-u, čime konglomerat postaje jedini vlasnik kuće, donoseći sinergiju talijanskog duha i francuskog luksuza.
Kultni modni trenuci
Fendi je 2007. priredio jednu od najspektakularnijih modnih revija ikad, održanu na Kineskom zidu s prikazanih 88 odjevnih setova. Zbog lokacije održavanja revije, to je bio događaj bez presedana, označivši otvaranje kineskog tržišta prema luksuznoj zapadnoj robi, i ulazak kuće Fendi na ogromno kinesko tržište. Deset godina kasnije u povodu 90. obljetnice kuće, organiziran je modni show na jednako spektakularnom mjestu, uz rimsku Fontanu di Trevi u čijoj su obnovi sudjelovali i financijski.
Ljubav prema filmu
Kroz suradnje s čuvenim talijanskim redateljima, kao što je Luciano Visconti i Giuseppe Tornatore, ali i holivudskim kao što je Martin Scorsese, dizajneri kuće osmislili su kostime za više od 50 filmskih i televizijskih produkcija. Kao i toalete za slavne talijanske i svjetske glumice Sofiju Loren, Anitu Ekberg, Claudiju Cardinale, Zendayu, Sarahu Jessicu Parker, Nicole Kidman, Penélope Cruz…