Mediji, moda, content kreatori, umjetnici, pop kultura, društvene mreže i publika u stalnom su odnosu koji stvara trendove. Na ovo se podsjećam kada pomislim da sam previše na TikToku ili pretjerano ulazim u dubioze popkultoroloških fenomena – pa ja zapravo radim. Odvojiti dio uživanja u sadržaju od njegove analize je jednako gledanju na bilo koji navedeni element miksa nezavisno od drugih jer ne vidimo punu sliku koja utječe na sve što medijski stvaramo i sadržajno konzumiramo.
Trend je opći smjer u kojem se nešto razvija ili mijenja, a na velikom eventu predstavljanja redizajniranog magazina Gloria prošli smo kroz trenutne medijske trendove. Ovo je period u kojem nas ne definira brzina prilagodbe na digitalne kanale nego transformacija contenta kao odgovor na brze promjene očekivanja publike. Uz 12 trendova koje sam obradio možete pronaći i dodatan resurs za 27 trendova u nastajanju iz predviđanja koje se pokazalo kao 80% točno u prethodna tri godišnja izdanja.
Ovo je period u kojem nas ne definira brzina prilagodbe na digitalne kanale nego transformacija contenta kao odgovor na brze promjene očekivanja publike.
TREND SPOTTING I ANALITIKA
Reakcija na vrijeme ključna je za najbolji efekt
Kombinacija alata za prepoznavanje rastućih trendova na digitalnim kanalima s internom medijskom analitikom omogućava brzu konverzaciju s publikom. Mediji intenzivno ulažu u ovakve alate, a može se pronaći i puno besplatnih resursa poput TikTokovog Creative centra za uočavanje trendova na platformi. Ad hoc reakcije brendova i inicijative za uključivanje u medijski razgovor drže brend relevantnim.
SOCIAL MEDIA FIRST CONTENT
Condé Nast content partnerstvo s Pinterestom
Kvalitetan sadržaj proizveden prvenstveno za društvene mreže privlači novu publiku, a medijska platforma nudi širi okvir za nastavak razgovora i prenošenje vrijednosti brenda.
Primjer je partnerstvo najavljeno prije mjesec dana između izdavača Condé Nast i Pinteresta koje uključuje ekskluzivna Vogue i Architectural Digest videa za platformu.
UMJETNA INTELIGENCIJA
Odgovor na konstantu potražnju za novim sadržajem
Umjetna inteligencija za pisanje se ne može mjeriti s autoritetom ljudskog pisca i njegovom osobnošću, ali pomaže u istraživanju, pripremi i preformatiranju postojećeg sadržaja. Odgovor na sve veću potražnju na novim video sadržajem i brzinom reakcije stiže iz Južne Koreje uz Deep Brain AI tehnologiju koja stvara digitalne kopije TV voditelja kako bi mogli brže stvarati više sadržaja uz zadržavanje identiteta voditelja.
BRAND SAFE PLATFORMA OSIGURAVA ZADRŽAVANJE REPUTACIJE BRENDA
Video visoke kvalitete za fokus pozornosti
Prenošenje storytellinga na video je evolucija tiskanih medija. Korištenje platformi poput YouTubea, Instagrama i TikToka s originalnim formatima u okruženju sigurnom za vrijednosti brenda moguće je jedino kroz kontrolirano okruženje medijske kuća. Influenceri su naravno i dalje važan dio medijskog razgovora, a u međusobnoj suradnji sve strane produciraju najveću vrijednost za publiku.
UREDNICI: RENESANSNI LJUDI
Medijski odgovor na načine konzumacije publike
Urednici u medijima moraju istovremeno raditi s videom, tiskanim medijem i društvenim mrežama. Tisak u tom slučaju postaje premium medij u cijelom miksu, a sav sadržaj se radi nativno od samog smišljanja ideje do produkcije.
POVEZIVANJE U PAKET ZA VEĆU VRIJEDNOST
Kroz privlačenje novih i zadržavanje starih pretplatnika
Medijski se nalazimo u periodu u kojem su se telekomi nalazili kada su krenuli paketirati fiksne usluge, mobilne usluge, TV i ostale sadržaje. New York Times primjerice u paketu nudi svoj klasičan sadržaj s premium aplikacijom za kuhanje, igricama i servisom za recenzije. Vogue Business kao posebna ekstenzija nudi poslovni sadržaj u njihovoj domeni s reportingom trendova na TikToku, eventima za članove uživo i kvalitetnim newsletterom. Vrijednost sadržaja koji se nudi omogućava dugoročan odnos s publikom.
SOCIAL SEARCH
Instagram i TikTok kao primarne tražilice
Mlađi korisnici pretražuju stvari, mjesta i trendove direktno na društvenim mrežama umjesto na Googleu i konzumiraju sadržaj koji im objašnjava rješenje. Zašto bi prelistavali i čitali popis najboljih mjesta za jelo kada možemo odmah dobiti verziju s kritičkim osvrtom i videima jela? Sadržaj iz medija je trenutno neznatno zastupljen u ovom tipu rezultata te ostavlja priliku za rast, pogotovo u suradnji s brendovima koji žele svojim korisnicima riješiti problem čije rješenje traže.
AUDIO I PODCAST
Uz stvaran ili glas generiran umjetnom inteligencijom
Podcast publici omogućava uključivanje u razgovor oko neke teme pa ga percipira kao sudjelovanje u grupnom Whatsapp dopisivanju s prijateljima. Članci se proširuju s audio verzijom reporterovog osvrta ili cijelim audio člancima koji su u nekim slučajevima čitani uz pomoć umjetne inteligencije koja generira glas istovjetan glasu autora.
DUŽI VIDEO (PONOVO) POPULARNIJI
Mirniji način konzumacije sadržaja
Sve više korisnika traži mirniji način konzumacije sadržaja od kaotičnog besmislenog listanja, a TikTok je uveo 10-minutni video koji sve više dobiva na popularnosti. Na taj način korisnici mogu pustiti video u pozadini i raditi nešto drugo, a među prvima su ovaj trend iskoristili Hilton hoteli s 10-minutnim oglasom u kojem Paris Hilton u priči predvodi niz popularnih tiktokera.
Cijeli narativ se postupno mijenja te se dubina odnosa s publikom i gradnja zajednice više cijeni od velikih brojki novih čitatelja - jer ima veću vrijednost.
FOKUS NA POTREBE ČITATELJA
Za autentičniju vezu s publikom
Cijeli narativ se postupno mijenja te se dubina odnosa s publikom i gradnja zajednice više cijeni od velikih brojki novih čitatelja - jer ima veću vrijednost. Uz saturirano medijsko okruženje medijske kuće pomažu odgovoriti na izazove koje publika ima šireći to na javljanja uživo, evente i uključivanje u stvaranje sadržaja.
DEINFLUENCING
Odgovor na pretjeranu kupovinu
Trend u kojem se na društvenim mrežama pratitelje savjetuje o tome što ne trebaju kupiti prelazi i na medije. Ovo nije napad na influencere već iskrenost koja postaje viralna.
KRAJ BEZLIČNE ESTETIKE
Promjena iz modne industrije
Heritage maksimalizam dolazi kao odgovor na trenutnu bezličnu estetiku u modnoj industriji.
Nedavni rebranding Burberryja i smjer u kojem Gucci ide već neko vrijeme ukazuje na povratak posvećenosti detaljima i ekspresivnosti u dizajnu.
PINTEREST PREDVIĐANJE TRENDOVA
Pinterest Predicts 2023
Pošto se Pinterest često koristi za planiranje događanja u budućnosti mogu jako točno predvidjeti što nas čeka, točnije u posljednje tri godine 80% njihovih predviđanja se obistinilo. Ako vas zanima koja nas estetika čeka i kakve pretrage korisnika su dovele do toga u njihovom izvješću koje možete besplatno preuzeti ćete pronaći 27 trendova u nastajanju za ovu godinu.