Fenomen Barbie zaludio je svijet. Stvaranje jedanaest i pol inča visoke "glam gal" nije počelo za crtaćom pločom velike korporacije, kao što bi neki mogli pomisliti. Ona je zapravo došla ravno iz ruku svojih voljenih “roditelja”. Korporacija Mattel, koju su osnovali Ruth i Elliot Handler, uspješno je reklamirala lutku Barbie više od četiri desetljeća i još uvijek nastavlja prodavati lutku diljem svijeta. Nevjerojatan je utjecaj koji je ova "dječja igračka" imala iu poslovnoj sobi za sastanke i u sobi s igračkama, i to ne samo na djecu, već i na odrasle. Barbie je Mattelu donijela milijarde u prodaji, kao i odraslima diljem svijeta koji su značajno uložili u Barbie kolekcije. Zanimljivo, da nije bilo upornosti jedne žene, Barbie se možda nikada ne bi rodila.
Barbieno puno ime je Barbara Millicent Roberts. U seriji romana koje je objavio Random House u 1960. njezini roditelji su dobili imena George i Margaret Roberts i žive u gradu Willows (izmišljen naziv iako postoji grad Willow u tom okrugu), Wisconsin u SAD-u. U tim romanima, Barbie pohađa Willow High School, dok je u Girl Generation u izdanju Golden Books u 1999. pohađala izmišljenu Manhattanšku International High School u gradu New Yorku (temelji se na stvarnoj školi Stuyvesant High School).
U romantičnoj je vezi s Kenom (Ken Carson) koji se prvi put pojavio u 1961, koji je pak dobio ime po Kennethu, sinu vlasnice Ruth. Vijesti priopćene iz Mattela u veljači 2004. da su se Barbie i Ken razdvojili, ili u veljači 2006. da se nadaju kako će ponovno probuditi svoju vezu nakon što je Ken promijenio izgled - beskrajno su zabavljale mnoge fanove diljem svijeta.
Barbie ima preko 40 kućnih ljubimaca, uključujući mačke i pse, konje, pandu, malog lavića i zebru. Vlasnica je i širokog asortimana vozila, uključujući ružičaste Corvette kabriolete, prikolice i džipove. Ona također posjeduje pilotsku dozvolu, a upravlja komercijalnim zrakoplovima, te uz to služi kao stjuardesa. Barbie karijere stvorene su da pokažu kako žene mogu preuzeti različite uloge u životu, a lutka je bila prodana sa širokim rasponom naslova - pardon, identiteta, uključujući Miss Barbie Astronaut (1965), Doctor Barbie (1988) i Nascar Barbie (1998). Mattel je stvorio niz prijatelja za Barbie, uključujući i latino Teresu, Midge, afričko-američku Christie i Stevena (Christienog dečka). Barbiena braća i sestre te rođaci su stvoreni uključujući i Skipper, Todd i Stacie (brat i sestra blizanci), Kelly, Krissy i Francie. Barbie se sprijateljila s Blainom, australskim surferom, tijekom prekida s Kenom u 2004. Itd. Itd. Itd.
Fenomen je razgranat i slojevit te ne valja pristati na očekivane napade kojih smo se već naslušali. To da je Barbie krivi model, da inaugurira kapitalističke standarde ljepote i feminilnosti. Jer ta perspektiva uzima u obzir samo jedan aspekt iz fenomena vezanog za tu lutku. Valja vidjeti koje sve i za koga su se lutke u međuvremenu pojavile, a pojavile su se. Sijaset identiteta, rasa, izbora, estetika uplelo se u industriju, Kapitalizam kao što znamo sve kooptira jer je kooptacija intrinzični pak fenomen kapitalističkog društva. Sve dok se prodaje, valja. Barbie je u današnjem digitalnom dobu gdje je dječja igra svedena na kompjutore i pametne telefone svojevrsni avet, ali i podsjetnik da interakcija, stvarna - sa stvarnim tijelima igračaka i s prijateljima nužno daje više za interakcijski razvoj, kulturu ophođenja, (problematiziranje) imitiranja. Preko posrednika (igračaka) puno se supstancijalnog odgoja i samoodgoja može dogoditi. Barbie je jedno skromno sredstvo u razvoju djece koji će uvijek nešto, nekako željeti, Sreća je to mladalačke žudnje. A stariji među nama/vama mogu biti kolektori razvoja te industrije koja je uvelike utjecala na naše samopoimanje. Barbie predstavlja cijeli svijet, a mi taj cijeli svijet, prije ili kasnije u našemu životu moramo naučiti prigrliti. I zato je važna za mlade.
I da, da, da - ona je izvor fantaziji muške moći unutar heteronormativnog vrijednosnog sustava, i to valja propitati, ali prvenstveno zbog krivo ispostavljene interpretacije toga "što je Barbie", a ne radi Barbie same. Uvijek iznova se valja pitati - zašto odlučujemo nekako izgledati i kada je i tko, zapravo, za nas to odlučio. Tako funkcionira svaka industrija zabave i ljepote - s namjerom da te uvjeri da baš ti, takav i takav, želiš Taj proizvod u svim porama svog života.