Iz poduzetničke perspektive

Business talk s Aleksandrom Dojčinović: ‘Grozim se kolotečine, jedna stvar je ključna za uspjeh‘

22. lipanj 2020.
Fotografija: Marko Todorov /Hanza Media

Poslovna žena istančanog stila i dizajnerica jedna je od naših najuspješnijih poduzetnica pa smo kod nje potražili savjete za sve one koji se nalaze na početku, ili se tek trebaju odvažiti napraviti taj poslovni korak naprijed.

Njezine kreacije nose i poznate zvijezde, prodajna mjesta otvorila je izvan Hrvatske i već godinama je jedno od prepoznatljivih dizajnerskih imena na hrvatskoj modnoj sceni. Dizajnerica Aleksandra Dojčinović iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču i modni brend Leilou, a svoja znanja nedavno je podijelila i na konferenciji "Poduzetnički mindset za studente". Kako nam je ispričala, ranoranilac je i obožava rana jutra, pa i na posao odlazi rano, a posvećenost je jedna od ključnih karakteristika koja je, između ostalog, zaslužna za njezin uspjeh.

Na pitanje što je naučila u kriznom razdoblju koronavirusa, Aleksandra bez mnogo razmišljanja odgovara: "Cijelo vrijeme sam radila, rekla bih čak i više nego inače. Iako su mnogi radili od kuće, ja sam zadržala dnevnu rutinu svakodnevnog odlaska u ured. Ispočetka mi je bilo neobično raditi u potpunom miru i tišini, s obzirom na to da sam navikla biti okružena velikim timom ljudi, konstantnom bukom i kreativnim kaosom. No, kada si sam sa sobom, imaš vremena promišljati o nekim velikim stvarima, o nekim poslovnim željama i zamislima koje sam dugo htjela ostvariti. Propitkivala sam koliko je još ustrajanosti ostalo u meni za nešto novo, baš po mojoj mjeri. Kada sam vidjela da i neka velika, svjetska, modna imena razmišljaju u tom pravcu, odlučila sam u budućnosti graditi ponešto drugačiju Leilou priču". 

Njezin dan, ovisno o fazama poslovanja, ima različita razdoblja većeg i manjeg obujma posla, no puno je više dana kada dolazi na posao u rano jutro i ostaje do predvečer. "Glava mi odlično radi do podneva i pokušavam u tom razdoblju obaviti sve nužno. Nakon posla volim druženja, hrane me prijateljstvo i veselje, nisam samotnjak. Iako nije uvijek lako spajati posao s kvalitetnim privatnim životom, trudim se ne zapustiti taj segment i upasti u neku kolotečinu jer toga se grozim. Jako su mi važni moji ljudi i trudim se da oni to osjete i znaju", opisuje svoj uobičajeni radni dan.

Bez puno razmišljanja, bacite se na glavu i jednostavno krenite. I da, bit će sigurno puno teže nego što možete zamisliti...

No prije uhodanog posla, početci poslovanja su najteži i pred mlade stavljaju najveće izazove. Dizajnerica se prisjetila svojih početaka i kaže - nema najvećeg izazova, jednog prijelomnog trenutka, nema točne minute početka. 

"Poduzetništvo je poziv - poduzetnikom se rađaš i odlučiš to razvijati ili ne razvijati. Ipak, postoje neke stvari koje smatram ključnima na tom putu. Hrabro i brzo sam donosila odluke, rijetko kada sam se predomišljala i, ono još važnije, uvijek sam te odluke donosila u dogovoru sa samom sobom, odnosno nisam dopuštala da okolina svojim stavovima utječe na mene, osim onim dobrim, naravno. Na kraju, tko može bolje od mene same poznavati moj san".

image
Na modnoj reviji održanoj u Tehničkom muzeju

Nadodaje da je ključ za uspjeh jasna vizija. "Ljudi najčešće padaju na putu poduzetništva jer nemaju jasnu viziju. Često ne znaju što točno žele i kamo točno idu. I eto, na taj način obično nigdje niti ne stignu. Kada znate tko ste i što želite, tada okolina šapuće, a glas u vašoj glavi vrišti i tada ste nezaustavljivi", savjetuje dizajnerica i svim poduzetnicima koji se nalaze na početku poručuje: "Bez puno razmišljanja, bacite se na glavu i jednostavno krenite. I da, bit će sigurno puno teže nego što možete zamisliti i upravo na tim počecima zapravo shvatite jeste li ili niste poduzetnik, imate li ili nemate tu crtu. I jedno i drugo je u redu, ako znate realno sagledati stvari i staviti se u zadane okvire", zaključuje.