Pod nazivom "Make Believe", koji je kreiran vjerojatno u odnosu na fantastične/fanatične slike/fotografije koje su postale LaChapelleov zaštitni znak, izložba će sadržavati više od 150 radova, nastalih između 1984. i 2022. Ti su radovi podijeljeni u pet različitih tema: religija, okoliš, rodni identitet, tijelo i složeni konstrukt slavne osobe. Za početak, preokupacija religijom – istaknuti motiv u cijeloj LaChapelleovoj fotografiji – odnosi se na krizu s AIDS-om 1980-ih u New Yorku. Kao katolik, umjetnik u usponu koristio se istraživanjem božanskog kako bi se nosio s traumom gubitka prijatelja zbog te opake bolesti koja dugi niz godina zbog političke neželje nije bila prepoznata i adekvatno tretirana.
Za Dazed je tim povodom izjavio: "Moji najraniji radovi iz 1980-ih bili su motivirani potragom za predstavljanjem Boga punog ljubavi, prirode duše i neba tijekom razornog razdoblja kada sam izgubio mnogo prijatelja". No profesija ga je sve više vodila prema popularnoj kulturi i svjetovnim temama. Kao rezultat toga, mnogi pop umjetnici se pojavljuju na izložbi "Make Believe", predstavljajući tako drugi ključni fokus LaChapelleova rada usmjeren na slavne osobe koji traje do danas. Posljednji portret Michaela Jacksona također će biti prikazan, uz prikaze ikona 90-ih Tupaca, Bowieja, Madonne i Britney Spears, modne kampanje s osobama poput Alexandera McQueena i Naomi Campbell te fotografije Kanyea Westa, Kim Kardashian, Dua Lipe i Lizzo koji su pomogli definirati današnji pejzaž pop kulture.
Kroz sve to, međutim, vjera pruža duhovni (i vizualni) temelj. "S vremenom sam počeo primjećivati kako me moja vjera u Boga drži na zemlji kroz moje osobne borbe, a u međuvremenu se svijet pop kulture okretao od religije i više fokusirao na slavu, bogatstvo i individualizam", dodaje LaChapelle. "Postalo je očito da ne mogu odvojiti osobni život od profesionalnog rada. Osjećam odgovornost da donesem svjetlo u svijet i napravim slike koje mogu uzdići i služiti čovječanstvu." Izložba se može pogledati u Fotografiska New York od 9. rujna 2022. do 9. siječnja 2023.
Boja i saturacija su najvažnije za dobru fotografiju tvrdi ovaj umjetnik fotografije – David LaChapelle. S 15 godina je napustio obiteljski dom, i preselio se u New York, tada iznimno vibrantan, s novom scenom koja će promijeniti naše viđenje i razumijevanje pop kulture prošlog, ali i ovog stoljeća. Još je živ Andy Warhol, Studio 54, a pokreće se i kultni časopis Interview u kojemu vrlo brzo počinje fotografirati. Sa 17 godina ga otac posjećuje i ipak nagovara na kakav – takav povratak u školu. Nikada ju nije završio, ali je preko nje shvatio da je fotografija poziv koji ne smije ignorirati. Fotografija je njegova ljubav, u previše je to intervjua rekao.
Njegovu fotografiju različito opisuju: ona je uvijek na rubu Campa i kiča, s druge strane – nerijetko je inspirirana mističnim, onostranim, onim što se "ne da" fotografirati. "Kriv je" za prve fotografije Beastie boysa, ali i za zadnji, službeni portret Andyja Warhola prije njegove smrti. Voli reciklirati svoje setove i obožava fotografiju koja prikazuje skroz novu, neobičnu perspektivu nečije osobnosti. Želi da njegova pjesma bude jednako zavodljiva i magična kao klasična „pop” uspješnica. Nerijetko mu je to i uspijevalo. Odista, koliko god bilo teško, njegov je fotografski rukopis teško kopirati. Kada mu je scenografija priroda, njoj u pravilu daje prednost da odluči u kojemu smjeru će se fotografija razviti. Umjetne scene stvara u "neprirodnim" uvjetima. Zvuči logično, toliko koliko je "logike" potrebno u umjetničkom radu.
David LaChapelle rođen je u Connecticutu 1963. i pohađao je srednju školu u Umjetničkoj školi Sjeverne Karoline. Prvobitno upisan u slikarski smjer, David je počeo eksperimentirati u mediju fotografije razvijajući analognu tehniku ručnog slikanja vlastitih negativa kako bi postigao uzvišeni spektar boja prije obrade svog filma. Svojim majstorstvom boje, jedinstvenom kompozicijom i maštovitim narativima, LaChapelle je počeo širiti "narodni - pop" jezik fotografije. Njegovi umjetnički prikazi, portreti i mrtva priroda doveli su u pitanje načine tradicionalne fotografije i njegov je rad brzo stekao međunarodni interes.
The New York Times je 1991. predvidio: "LaChapelle će sigurno utjecati na rad nove generacije... na isti način na koji je gospodin Avedon uveo toliko toga što je danas poznato." U desetljećima nakon toga, LaChapelle je postao jedan od najobjavljivanijih fotografa diljem svijeta s antologijskim fotografskim knjigama uključujući "LaChapelle Land" (1996), "Hotel LaChapelle" (1999), "Heaven to Hell" (2006), "Lost & Found" i "Good News" (2017). Istovremeno, njegov se rad proširio na glazbene spotove, filmske i scenske projekte. Njegov igrani film iz 2005., "Rize", prikazan je u kinima u 17 zemalja. Mnogi od njegovih fotografija i filmskih radova postali su prikazi Amerike u 21. stoljeću.
U proteklih 30 godina LaChapelle je izlagao u međunarodnim galerijama i muzejima, uključujući Nacionalnu galeriju portreta u Londonu, Monnaie de Paris, Barbican Centre, Muzej Viktorije i Alberta, Muzej umjetnosti u Tel Avivu, Musee D‘Orsay, Muzej Groninger, Palazzo delle Esposizioni i Nacionalna galerija portreta SAD-a. Veliki fotografski genije Helmut Newton za LaChapella je rekao: "Mnogo golotinje je jednostavno bespotrebno. Ali netko tko me nasmijava je David LaChapelle...Mislim da je vrlo bistar, zabavan i dobar."