Meryl Streep je ikona. A ona na takve opise često odgovori da je puno češće "I can´t" nego "Icon", odnosno da joj se puno češće nešto ne da raditi/ biti nego što je usput i povremeno ikona, filmska i kulturna. Malo je reći da je obilježila filmsku povijest, također – malo je reći da je gotovo uvijek njezina izvedba nešto što kod kritičara i šire javnosti izazove neku vrst ushita, oduševljenja, poštovanja.
Impresivne su njezine glumačke geste i afekti – koji su redovito zaokruženi slojem humora a gdjekad i skoro pa – autoironijom. Igrala je snažne žene, žene na rubu, žene pred teškim odlukama. Moćne i slabe, iako su njezine "slabe" u sebi redovito nosile određeni emancipatorski potencijal. Skoro pa čast. Od "Sofijinog izbora" do "Željezne dame", od "Vještica" do "Abbe", od "Sati" do "Anđela u Americi", od američkih predsjednica preko zanesenih ljubavnica do novinskih urednica, kuharica – prikazala je šarolik svijet karaktera koji, zvučat će "prezaljubljeno", mogu ponuditi samo ljudi otvorenog uma i "srca" u nužnoj suradnji s predanim radom i poslovnom etikom.
Oko nje se nikada nije dizala "prašina", medijska ni privatna. Komunikacija s medijima je na zavidnoj razini, a u njima je dozirano emotivna, duhovita, brza, inteligentna. Politički je na strani ljevice, odnosno onog nečeg najbližeg toj perspektivi u Americi, a to su demokrati. Julie Child, Ethel Rosenberg, Karen Silkwood, Karen Blixen, Roberte Guasppari, Lindy Chamberlain lica su koja nam je predstavila. Lica koja zbog njezine interpretacije bolje razumijemo i volimo.
U svom neusporedivom životopisu ima preko osam Zlatnih globusa, nagradu Grammy, te BAFTA nagradu, tri Oskara, a za tu nagradu je nominirana čak 21 put. Za ulogu u NBC-evom serijalu "The Holocaust" uručen joj je počasni doktorat Sveučilišta Harvard. Uspjela je (navodno) glumiti svega pet mjeseci godišnje, a ostalo vrijeme odlučila je provoditi sa svojom obitelji.
Značajniju i zamijećeniju ulogu odigrala je 1977. u filmu ˝Julia˝, slijede ˝Lovac na jelene˝s Robertom De Nirom te prva nominacija za Oscara. Već godinu dana kasnije osvaja ga za film ˝Kramer protiv Kramera˝s Dustinom Hoffmanom. Vrlo brzo je uslijedio drugi za najbolju glumicu u filmu ˝Sofijin izbor˝. I tu je krenulo ˝ludilo˝- od tada je imala 21 nominaciju za Oscara, osvojila je tri, 36 nominacija za Golden Globe, osvojila 8, a tu su još BAFTA, Emmy, Tony, Grammy. Predsjednik Obama joj je dodijelio životno priznanje AFI u Keneddy centru.
Unatoč uspjehu, Streep je uvijek bila skromna u pogledu vlastite glume i postignuća. Izjavila je da nema posebnu metodu kada je u pitanju gluma, naučivši iz dana svojih ranih studija da ne može artikulirati svoju praksu. "Ima nešto što sam naučila od različitih učitelja, ali ništa ne mogu staviti u torbu i otvoriti je i reći 'Sad, koju biste metodu željeli?" Ništa na što mogu računati, a to ovaj posao čini opasnijim, a opasnost ga čini uzbudljivijim." Izjavila je da je njezin idealni redatelj onaj koji joj daje potpunu umjetničku kontrolu, dopuštajući joj da ima stupanj improvizacije i da uči iz svojih grešaka.
Osobno su mi filmovi poput ˝Mostovi okruga Madison˝s Clintom Eastwoodom, ˝Sati˝ s Nicole Kidman, za koji je kao inspiracija poslužio roman ˝Mrs Dalloway˝ Virginije Woolf, ˝Adaptacija˝ s Nicolasom Cageom i Tildom Swinton prvi izbor iz njezine filmske biografije. Ne jer su nužno ˝najkvalitetniji˝po kritičarskim parametrima nego zato što su me najintimnije dotaknuli, jer sam joj povjerovao i u određenim elementima se duboko poistovjetio, ili s porukom ili s naprosto - gestom.
Mjuzikl ˝Mamma Mia!˝, ˝Julie & Julia˝,˝Smrt joj dobro pristaje˝, ˝Sumnja˝,˝Vrag nosi Pradu˝ pokazali su svu baroknu raskoš njezina talenta, njezine kompetencije i poslovne neiskompleksiranosti. Radila je projekte koji ne namjeravaju biti ˝umjetnički˝ profilirani, ali i one koji se srame svojih box office rezultata.
Javno je upozoravala na slabu ponudu kvalitetnih ženskih uloga kao i na mušku dominaciju u filmskoj industriji jer je i sama osjetila razine sprege patrijarhata i ženskog ekonomskog statusa. Mike Nichols, koji je režirao Streep u ˝Silkwoodu˝, ˝Heartburn-u˝, ˝Razglednicama s ruba˝ te ˝Anđelima u Americi˝, pohvalio je njezinu sposobnost da se transformira u svoje likove, napomenuvši da, "u svakoj ulozi, ona postaje potpuno novo ljudsko biće. Kako postaje osoba koju glumi, drugi izvođači počinju na nju reagirati kao da je ona ta osoba zapravo. Čarolija.." Rekao je i da je režiranje nje "toliko poput zaljubljivanja da ima karakteristike vremena kojega se sjećate kao čarobnog, ali koje je nužno obavijeno velom misterije˝. Slavna je legenda da na setovima može izvesti preko 20 različitih improvizacija za redom, odnosno da može jednu te istu scenu gotovo pa identično nekoliko puta, također - za redom,besprijekorno ponoviti. Danas slavi 73. rođendan s puno novih najavljenih projekata. Mi se veselimo, a nadamo se i vi.