Vlasnica salona za njegu kućnih ljubimaca, Ida Galović otkriva nam kako je od ideje do realizacije svojih snova došla u samo nekoliko godina pri čemu je nisu zaustavile ni pandemija ni skeptičnost okoline. Iako je strah stalno prisutan jer je odgovornost velika, ona se u svojim poduzetničkim vodama drži one - tko ne riskira, ne profitira.
Za početak, predstavite nam sebe i svoje poslovanje.
- Moje ime je Ida Galović, imam 26 godina i dolazim iz Samobora. Po zanimanju sam groomer, odnosno frizer za kućne ljubimce. Vlasnica sam salona za njegu i uređivanje kućnih ljubimaca, a moje poslovanje se bavi higijenom životinja i stiliziranjem njihovih frizura.
Kako izgleda vaše poslovno putovanje i kako je došlo do ideje o pokretanju vlastitog posla, samostalnog djelovanja?
- Nakon što sam promijenila nekoliko poslova i smjerova, dogodilo se ono što vjerujem da se moralo dogoditi. Naime, bila sam na ljetovanju na Hvaru i mojoj mopsici je trebalo hitno podrezati nokte. S obzirom na to da u mjestu u kojem smo odmarali nije bilo veterinarske ambulante, kontaktirali smo salon za kućne ljubimce. To je bio moj prvi susret s onim što danas nazivam poslom iz snova. Nakon što sam izašla iz salona, znala sam da se time želim baviti do kraja života. Počela sam pretraživati salone koji drže tečajeve s mogućim zaposlenjem i naišla na salon i pet shop u kojem sam taj tečaj završila, ali i tamo radila gotovo dvije godine. Oduvijek sam htjela biti "sam svoj šef" i u trenutku kad sam bila dovoljno hrabra, neću reći spremna jer mislim da nikad nisi dovoljno spreman, krenula sam u realizaciju ostvarenja svojeg najvećeg sna – otvaranja vlastitog salona.
Koji je presudni trenutak u kojem ste se odlučili krenuti u nešto svoje, preuzeti kontrolu nad svojim poslovanjem?
- Presudni trenutak je bio kad sam shvatila da imam dovoljno iskustva, a samim time i dovoljno hrabrosti krenuti u poslovni pothvat. Otkako sam krenula u taj posao, to mi je bio i cilj pa sam na tome neumorno radila i učila. Iako mi se od salona u kojem sam radila bilo jako teško rastati, oni su mi bili velika podrška i vjetar u leđa. Bilo je tu i straha, naravno, ali on me gurao naprijed. S obzirom na to da je otvorenje salona bilo nedugo nakon lockdowna u pandemiji, mnogi su oko svega bili skeptični, ali moja tvrdoglavost i optimizam su prevladali.
Koliku ulogu ima hrabrost? Kako strah, ako je prisutan, okrenuti u svoju korist?
- Hrabrost je u životu najvažnija. Nije ju lako skupiti, ali uvijek sam se držala one – „tko ne riskira, ne profitira”. Mama mi često kaže kako idem glavom kroz zid, ali mislim da je i to povremeno važno. Razmišljati pozitivno, optimistično, ali realno i polako gurati sve dok ne probijemo taj zid i ne dođemo do cilja. S druge strane, mene strah ne blokira, već me motivira pa taj osjećaj na neki način i volim jer me tjera da idem dalje.
Kad ste se zaljubili u životinje?
- Mislim da sam zaljubljena u životinje od kad postojim. Lako mi se povezati s njima i to mi je teško usporediti s nečim drugim.
Kako ste se pripremali za pokretanje poslovanja, gdje ste potražili savjete?
- Pokretanje vlastitog poslovanja iziskuje jako puno priprema. Od samog prostora i opreme koji su potrebni za poslovanje do obavljanja svih obveza koje vođenje poslovanja donosi. Savjete što se tiče vođenja posla potražila sam i dobila na jako puno mjesta; od poslodavca za kojeg sam radila, knjigovođe, banke i naravno obitelji. I svima njima sam jako zahvalna jer svaki od tih savjeta uvelike mi je pomogao i olakšao pokretanje Coat Kinga.
Koliko je digitalizacija olakšala (ili otežala) proces pokretanja i vođenja poslovanja? Kojim digitalnim alatima se služite?
- Digitalizacija uvelike olakšava pokretanje poslovanja, ali i daje šire mogućnosti za promociju, za vidljivost proizvoda koji nudimo. Klijentima se možemo približiti virtualno i to uvelike olakšava početke i širenje vijesti da proizvod ili usluga postoji. Ja sam se najviše orijentirala na društvene mreže i plaćene oglase kojima mogu direktno targetirati korisnike koji već jesu ili će tek postati vlasnici kućnih ljubimaca.
Je li naše tržište ‘povoljno‘ za mlade poduzetnike - nedostaje li edukacije, specijaliziranih platformi, projekata?
- Uvijek može biti bolje, ali mislim da, ako se malo potrudimo, danas zaista možemo pronaći sve što nam treba i za što se zanimamo.
Koje vještine su potrebne za održavanje uspješnog poslovanja?
- Vještine ovise o zanimanju, ali mislim da jedno vrijedi za sve, a to je biti spreman i snalažljiv u svakoj situaciji koja nam se nađe na putu.
Što biste poručili onima koji kreću u svoj posao, svoje samostalno djelovanje - kojim lekcijama vas je iskustvo naučilo?
- Mislim da je važno slijediti svoje snove neovisno o tome što bilo tko kaže. Nikad nije pravo vrijeme i nikad neće biti baš taj trenutak – važno je krenuti i ne odustajati dok godi vidimo i mali smisao u tome u što smo krenuli. I po meni najvažnije, treba ostati realan u snovima i željama i biti spreman naporno raditi kako bi se one ostvarile.
Definicija uspjeha? Što vam on predstavlja, ako vam predstavlja?
- Definicija uspjeha za mene je biti sretan i voljeti ono što radiš. Sve materijalno na ovom svijetu ne vrijedi kao osjećaj kada navečer dođeš kući s posla fizički premoren, ali ispunjen i sretan. To je za mene najveći uspjeh. A vjerujte mi, tu ispunjenost osjete i klijenti što vam automatski omogućuje i financijski uspjeh.
Što vas motivira i što volite kod svog posla? Kakvu ulogu ima stres/mir?
- Najveća motivacija mi je ljubav prema životinjama i poslu koji radim, ali i to što mi klijenti s punim povjerenjem daju svojeg ljubimca u ruke. Iako sam često pod stresom, on mi je velika motivacija da se trudim i radim najbolje što mogu. Mislim da me upravo to natjeralo da dajem sve od sebe, a tada osjećam i najveći mir.
Možemo li demistificirati sam pojam ‘vlastitog poslovanja‘ - što on znači, što sve podrazumijeva i koje su zablude vezanje za njega?
- Vlastito poslovanje donosi mnogo briga, odgovornosti i odricanja, ali i slobodu u donošenju odluka i organizaciji posla, te privatnog života. Mislim da je najveća zabluda da kad imaš vlastiti posao, radiš manje, a imaš više. Naime, sve u vezi posla ovisi o nama – koliko ćemo se truditi, toliko ćemo posla imati. Koliko ćemo raditi, toliko ćemo i zaraditi. Iza vlastitog obrta ili firme stoje mnoge neprospavane noći, smjene od 12 sati, mnogo briga i stresa...
Kako danas vidite sebe danas, a kako u budućnosti?
- Sebe danas vidim kao sretnu, ispunjenu osobu koja ima više od onog što je nekoć sanjala da će imati, a u budućnosti želim biti sve ovo što sam danas – realna, ustrajna i optimistična. Želim malim koracima ostvarivati svoje snove i ciljeve.
Koji vam je cilj u poslovanju, da li si svake godine zacrtate neke ciljeve?
- Ciljevi su uvijek postavljeni sve više i više, to je neminovno kako se poslovanje širi. Meni je primarni cilj uvijek isti – raditi svoj posao najbolje što mogu i imati zadovoljne klijente koji se iznova vraćaju i šire dobar glas.
Na koji vam način ZABA pomaže u poslovanju? Koristite li osobnog bankara ?
- ZABA mi uvelike olakšava organiziranje financija. Putem aplikacije, ali i osobnog bankara, dostupno mi je sve što trebam od dokumenata i plaćanja. Koristim usluge poslovnog bankara koji mi je uvijek na raspolaganju vezano uz sve financijske aspekte poslovanja mojeg obrta. S obzirom da nisam baš spretna s papirologijom, uvijek im se za sva pitanja obraćam i zaista sam zadovoljna s uslugom.
Ljubav prema životinjama i brizi za njih te njihovo uređenje ključ je poslovanja Idinog salona za kućne ljubimce. Posvećenost odnosu prema svakom klijentu s jednakom brigom i pažnjom jamac je povjerenja, a time i dugovječnosti te uspješnosti poslovnog projekta.
Odlika svih uspješnih ljudi je kontinuirani rad na sebi, uz učenje i unaprjeđivanje postojećih znanja. Svladavanje srama kada se želi pitati za savjet od jednake je važnosti, kao i znatiželja i radišnost. Sve ove odlike ima i Ida, one ju vode na njenom poslovnom putu.
Zadatak bankara pritom je da savjetima pokuša pomoći klijentu da njegov posao i sam proizvod ili usluga budu uspješniji, održiviji, ali i otporniji na rizike kojima smo svi mi izloženi. Zbog prirode svog posla, upravo bankari u radu s ljudima i poduzećima iz niza različitih i istih industrija mogu jasnije uočiti i znati kako prevenirati i premostiti određene izazove na koje nailazimo. Zato se i kaže kako pametan uči na tuđim greškama – jer je na svojima nekada preskupo skupljati vrijedne lekcije.
U traženju prilika za daljnji razvoj i optimizaciju svojeg salona važno je da Ida bude proaktivna i prati tržište te je spremna prilagoditi se promjenama. Ida ima strast i ljubav prema svom poslu te joj želim da ih zadrži prilikom daljnje izgradnje svojeg poslovnog poduhvata. Na tom putu bih joj savjetovao da se, kao i dosad, oslanja na osobe koje su zaslužile njeno povjerenje, među njima i svoje ZABA bankare koji su joj na raspolaganju za pomoć u poslu.
Nastavak praćenja tržišta i usklađivanje novih trendova sa željama njenih klijenata prilikom njihove implementacije u poslovanje bit će ključni za podizanje svoje poslovne priče na novu razinu. Ida je dokaz što sve možemo postići vjerom u sebe, predanošću, upornošću i praćenjem svoje vizije. Želim joj puno uspjeha u nastavku karijere.