Na prostoru koji uglavnom preferira high-street brendove i jako prati trendove, pravo je osvježenje vidjeti drugačije modne odabire. A drugačije, i iznimno ženstvene lookove donosi nam upravo Anja Dujaković koja voli komade brendova kao što su Lovenookie, Retrofete, Showpo i Meshki, ali daleko od toga da je njezina jedina strast moda. Ova prvostupnica psihologije trenutno je na magisteriju poslovne ekonomije, a uspješna je i "utjecajnica" jer ima čak 128 tisuća pratitelja na Instagramu koji sama vodi i uređuje. Razgovarale smo o tome kako izgleda dan u životu jedne influencerice, što misli o utjecaju društvenih mreža na mlade, o slobodnom vremenu, uspjehu i, dakako, modi.
Vaša popularnost na Instagramu je impresivno velika te raste i dalje. Takav uspjeh, sigurni smo, ne može doći preko noći. Koja priča stoji iza njega? Koje su bile inicijalne namjere vašeg profila – jeste li sanjali ovakav uspjeh?
- Moja Instagram karijera počela je spontano, dok to još nije bilo popularno. Najprije mi je to bio samo hobi, kad influenceri još nisu postajali. Prije tri-četiri godine počela sam objavljivati fotke iz svakodnevnog života i na taj način skupila mnogo pratitelja. Uz studiranje na dva fakulteta u to sam vrijeme povremeno radila kao model za web shopove koji prodaju žensku odjeću pa sam imala i profesionalnije fotke koje sam također objavljivala na svojem profilu. Nakon nekog vremena počeli su mi se javljati strani brendovi kojima se svidio moj profil. Na početku su samo slali besplatnu odjeću u kojoj bih se ja fotografirala, ali s vremenom se to pretvorilo u pravi posao. Zahvalna sam na svim suradnjama koje sam ostvarila i ponosna na uspjehe, nisam mislila da ću raditi za brendove i surađivati s ljudima kojima se divim i koji su moji uzori.
Najveći broj pratitelja dobila sam tijekom prošle godine. Budući da društvene mreže stalno uvode novitete, poželjno je da ste u toku. Pojavom reel videa klijenti su bili sve više (i još uvijek su) zainteresirani za takav tip objave pa sam ih i ja počela objavljivati. Jedan od mojih prvih reel videa postao je „trend“ i kad god bih objavila takav video, on bi postalo viralan na Instagramu ili TikToku, a snimale su ga i druge djevojke. Na nekoliko videa imam 1-2 milijuna pregleda, a od kad sam objavila prvi takav video prikupila sam malo više od 50 tisuća novih pratitelja. Također, puno mi je pomoglo i to što na svojim storyjima objavljujem šaljiv sadržaj - mnogi su me zapratili upravo zbog toga.
Prepoznali su vas mnogi veliki brendovi poput Revolvea i slavna imena poput glumice Sofije Vergare…
- Orijentirana sam na strano tržište i danas uglavnom radim s američkim, australskim i britanskim brendovima (rjeđe i domaćim). Od mnogih sam fan od prije, cijenim ih i pratim te je suradnja s njima ostvarenje sna. Kreiram sadržaj ili za njihove profile i web shopove ili za svoj profil. Najviše me traže da radim fashion videa, po tome sam poznata - to mi je i najdraže, od malena me zanimala video produkcija i montaža.
Imate dvije fakultetske diplome, na putu ste stjecanja treće. Titulu prvostupnice imate iz područja ekonomije i psihologije – dva naizgled suprotna smjera. Kako je došlo do toga, što vas više zanima i planirate li se dalje obrazovati na obje fronte?
- Nakon gimnazije upisala sam psihologiju jer me to najviše zanimalo, a godinu dana nakon i ekonomiju jer sam shvatila da se želim baviti marketingom. Jedno se s drugim odlično nadopunjuje i zanima me oboje, i još mnogo toga, no sve mi je uz posao bilo previše pa sam se nakon završene tri godine psihologije odlučila ipak fokusirati samo na studij ekonomije.
Kako gledate na Instagram kao pojavu – koje je vaše viđenje fenomena društvenih mreža iz perspektive prvostupnice psihologije i perspektive influencerice?
- Društvene mreže imaju ogroman utjecaj na današnje mlade i njihovo mentalno zdravlje budući da oni sve više i više vremena provode online. Mišljenja sam da osobe koje imaju bilo kakav utjecaj na društvenim mrežama imaju veliku odgovornost te da moraju paziti da njihove objave budu društveno odgovorne budući da se mnogi mladi na njih ugledaju. Osobno se trudim imati pozitivan društveni utjecaj na svoje pratitelje i ponosna sam na dosadašnji uspjeh.
Također, mladi kojima su influenceri uzor trebaju imati na umu da Instagram nije stvaran svijet, influenceri su plaćeni da reklamiraju proizvod u najboljem mogućem svjetlu (isto kao i za reklame u časopisima i modne editorijale…)
Uhvatili smo jedan vaš story u kojem iznosite kako vam se već nekoliko djevojaka javilo sa željom da pišu diplomski rad upravo o vama. Kako gledate na to?
- Moglo bi se reći da je u današnje vrijeme oglašavanje postalo nezamislivo bez korištenja društvenih mreža i angažiranje influencera. Budući da je Instagram relativno nova pojava, starije generacije još uvijek ne prihvaćaju da je moguće od sebe napraviti brend na društvenim mrežama te da je influencer marketing stvaran posao. Vjerojatno ni ne znaju da se o influencer marketingu uči na svim ekonomskim i novinarskim fakultetima u sklopu digitalnog marketinga ili PR-a.
Već sam par puta "dala intervju" curama s različitih fakulteta čije su teme za diplomski rad bile digitalni marketing ili srodne teme. To mi baš laska i baš mi je drago da im mogu pomoći u pisanju.
Kad smo već krenuli u tome smjeru, pomozite nam razbiti onaj mit o tome kako influenceri „ne rade ništa”. Vjerujemo da je jedan vaš radni dan apsolutno krcat. Kako otprilike izgleda?
- Iako imam određenu rutinu, moji dani se razlikuju s obzirom na određene obveze koje nisu uvijek iste. Uglavnom u 6:30 idem u teretanu, a obaveze započinju u 9 - odgovaram na mailove i planiram dan.
Za svaku objavu potrebno je urediti se (šminka, frizura), isplanirati lokaciju, znati pozirati, imati kvalitetnu opremu i osobu/fotografa koji će me snimiti. Kasnije je potrebno odabrati fotku/ kadrove koji najbolje odgovaraju klijentovom i mom brendu i imidžu. Osobno pazim da mi se svaka objava estetski uklapa u profil po bojama, sjenama, ekspoziciji, vrsti odjeće, pozadini…Moj je profil najčešće u neutralnim tonovima, a zadnjih mjesec dana ubacujem i crvenu boju radi blagdanskog ugođaja dok je primjerice tijekom ljeta na mom profilu dominirala plava boja... Nakon odabira slijedi obrada fotke ili video montaža (u početku mi je za video trebalo cca osam sati, sada puno manje), zatim slanje sadržaja klijentu na odobrenje, ponekad je potrebno i osmisliti tekst... Nakon što sadržaj bude odobren, dogovara se vrijeme objave. Influencer često obavlja poslove koje bi inače u marketinškim kampanjama obavljalo 5-7 osoba. Odlična stvar kod ovog posla je da si mogu uzeti slobodni dan kad želim, iako i za vrijeme slobodnih dana moram biti prisutna na društvenim mrežama i objavljivati sadržaj jer je to bitno za statistiku i napredak.
A sad – moda, i vaš besprijekoran stil, toliko drukčiji od svega što se kod nas može vidjeti. Gdje pronalazite inspiraciju? Ili ona pronalazi vas?
- Trudim se imati prepoznatljiv profil, uvijek pazim da on izgleda skladno i da su objave u istim tonovima te koristim aplikacije za planiranje feeda. Inspiraciju tražim na društvenim mrežama, kod drugih influencerica, na Pinterestu, svuda oko sebe… Najviše uživam kreirajući video sadržaj i jako sam sretna kad vidim da sam mnogima inspiracija za isti.
Što su za vas apsolutni klasici – što svaka žena mora imati u ormaru?
- Klasični komadi koji se lako kombiniraju i koje ću nositi bezbroj puta. Uglavnom biram neutralne boje jer volim clean look, a po meni bi svaka žena trebala u ormaru imati: dobar kaput, dobre čizme, traperice koje odlično pristaju, crnu haljinu, nosivu torbicu, kvalitetnu kožnu jaknu… Osobno obožavam i odijela, ali to nije svačiji “đir”.
Što “Ania_ddd” radi u slobodno vrijeme?
- Počela sam trenirati, volim kuhati i isprobavati nove recepte, volim čitati psihotrilere, gledam serije, družim se s prijateljicama…
Koji su vam omiljeni street fashion dućani, a koji luksuzni brendovi?
- Od street fashion dućana volim All Saints i Mango, a od luksuznih Retrofete, Bronx and Banco, Nadine Merabi, Jacquemus, Jonathan Simkhai, Isabel Marant…Većinom kupujem online, najlakše i najbrže mi je.