GG UPCOMERS

Ivan Pervan ‘Snove treba slijediti i učiniti taj korak naprijed, premda i u nepoznato‘

13. srpanj 2023.
Lea Ladišić/ Sponzorirani članak

Kreativni um i dobro poslovanje, smatra se, ne idu uvijek zajedno. No, naš sugovornik dokaz je da je kreativnost dovoljno pogonsko gorivo za uspješne poslovne priče.

Ivan Pervan, kreativno vodstvo PRIMEvision frizerskog salona i ambasador Nashi Argan Croatia brenda priznaje nam u razgovoru da nije onaj "štreberski tip", koji sve mora imati na papiru, onaj koji djeluje nužno racionalno i posloženo.

Za početak, predstavite nam sebe i svoje poslovanje... Kako je izgledao vaš put?

- Ja sam Ivan Pervan, kreativno vodstvo PRIMEvision salona i ambasador brenda Nashi Argan za Hrvatsku. Moja poslovna priča kreće nakon treće godine studija političkih znanosti - tada sam shvatio da zapravo želim raditi s kosom, a to je ljubav koja je prisutna od mladosti. Naime, prvi džeparac zaradio sam kod sestre u frizerskom salonu. Nakon fakulteta upisao sam večernju školu, smjer frizer stilist, a imao sam tu sreću da sam, nakon javljanja na oglas za posao, dobio odgovor za manje od pola dana - bio sam u isto vrijeme užasno prestravljen i užasno sretan.

Radio sam u dobrim salonima u kojima su mi se otvorile nove poslovne mogućnosti, od snimanja editorijala, kampanja, reklama do suradnji s osobama iz javnog života. Nakon nekoliko godina došla je i ideja da krenem s vlastitim poslom... Zatim se dogodila i suradnja s Nashi Argan Croatia, gdje smo se spojili kao dva brenda, nakon čega smo otvorili PRIMEvision salon 2020. godine.

Koji je presudni trenutak u kojem ste se odlučili krenuti u nešto svoje, preuzeti kontrolu nad svojim poslovanjem? Koje emocije su tada prevladavale?

- Nikada nisam bio siguran koje vrijeme je pravo vrijeme za takve poteze, ali jedna stvar je vodila drugoj i nakon jedne priče gdje sam imao sve potrebno da krenem samostalno u posao 2017. godine, krenuo sam graditi i drugu samostalnu priču - onu koja je donijela lijepa poznanstva i umreženost kroz snimanja, kampanje, suradnje te friziranja po dogovoru odlaskom na adresu. Sve to nas je dovelo do 2023. kada PRIMEvision kreće raditi u novom ruhu i na novoj lokaciji. Strah je prisutan uvijek, ali ga adrenalin ipak malo potisne što rezultira neopisivo lijepim osjećajem.

Koliku ulogu u tome je imala hrabrost? Je li prisutan strah (ili je bio) i kako se nosite s njim? Kako ga okrenuti u svoju korist?

- Hrabrost je vrlina koja se kod mene kristalizirala još u djetinjstvu, čemu su pridonijele neke teške životne situacije. Tada sam bio na relaciji hrabrost-ludost, a danas je to hrabrost-strah. Strah od toga hoću li uspjeti završiti ono što sam započeo, hoću li biti dovoljno dobar onome što radim... No, mislim da bolje funkcioniram pod pritiskom nego u svakodnevnoj kolotečini - u svakom slučaju, kada osjećam prisutnost straha tada sam siguran da mi do ono što radim zaista stalo.

Ne volim okvire u koje se točno uklapaju kockice. Volim biti spontan, otvoren za stvari koje baš u tom trenutku trebaju doći do mene

Kako ste se pripremali za pokretanje poslovanja, gdje ste potražili savjete?

- Bez obzira na to kakvu odluku sam donio, ona nikad nije podrazumijevala veliku pripremu. Nisam onaj tip koji će racionalno sve staviti na papir i provjeriti sve mogućnosti. Možda je takav stav pogrešan i neki smatraju da nije suviše poduzetan, ali jednostavno funkcioniram na takav, ležerniji način. Ne volim okvire u koje se točno uklapaju kockice. Volim biti spontan, otvoren za stvari koje baš u tom trenutku trebaju doći do mene - i bez rezerve ću ih uzeti ako smatram da su dobre za mene. Za sada sam zadovoljan takvim načinom donošenja odluka i do sada je funkcionirao!

Koliko je digitalizacija olakšala (ili otežala) proces pokretanja i vođenja poslovanja? Kojim digitalnim alatima se služite?

- Digitalizacija u Hrvatskoj? Mislim da je to još uvijek na minus razini jer za svaki oblik prijave osobno moraš otići na šalter neke ustanove da bi papirom mogao nešto pokrenuti. A što se tiče drugog oblika digitalnog poslovanja, net-banking uvelike sve olakšava, kao i digitalna platforma za narudžbe klijenata te statistika poslovanja.

Je li naše tržište ‘povoljno‘ za mlade poduzetnike, umjetnike - nedostaje li edukacije, specijaliziranih platformi, projekata?

- Vjerujem da ima svojih pozitivnih i negativnih strana, sve ovisi u kojem stadiju poslovanja je neki umjetnik ili poduzetnik te s čim kreće. Edukacije, neovisno o svemu, nikada dovoljno. Samo novim znanjima možemo održati poslovanje i same sebe na dobroj razini, kao i pripremiti se za sve nove izazove koje tržište donosi.

Koje vještine su potrebne za održavanje uspješnog poslovanja?

- Biti sposoban, pripremljen i spreman. Naravno, važna je vizija, komunikacija i danas, u svim aspektima, potrebna je i dobra prodajna vještina. Uz sve to, mislim da je talent ipak presudna stavka.

Što biste poručili onima koji kreću u svoj posao, svoje samostalno djelovanje - kojim lekcijama vas je iskustvo naučilo?

- Možda zvuči kao klišej ali je i istina i velika motivacija - snove treba slijediti i biti spreman na prepreke koje su dio svačijeg puta. Važno je ostati uporan i siguran u sebe, ponekad poslušati (dobar) savjet te napraviti korak prema naprijed ili u nepoznato uz malo hrabrosti, straha i odlučnosti.

Definicija uspjeha? Što vam on predstavlja, ako vam predstavlja?

- Uspjeh je individualna stvar, nekome on predstavlja skladnu obitelj, nekome bogatstvo, a nekome mir u duši. Kada usporedim o čemu sam razmišljao 2017. godine, i do kud sam došao danas, mislim da zaista imam razloga biti sretan - i da imam pravo misliti da sam uspješan. Vodim se riječima - uvijek budi svoj, imaj vjere u sebe i nikada ne kopiraj druge.

Što vas motivira i što volite kod svog posla? Kakvu ulogu ima stres/mir?

- Perfekcionizam me tjera prema naprijed, a najveća motivacija mi je saznanje da nešto nesavršeno mogu pretvoriti u savršeno - ili barem u nešto blisko tom pojmu. Moja profesionalna deformacija je što, hodajući gradom, zapazim svaku loše izvedenu boju ili nedefiniranu frizuru. Samo uvjerenje da mogu barem malo promijeniti tu sliku nesavršenosti radom u salonu daje mi veliku motivaciju za rad.

Možemo li demistificirati sam pojam ‘vlastitog poslovanja‘ - što on znači, što sve podrazumijeva i koje su zablude vezanje za njega?

- Vjeruje se da posao staje u trenutku kada si pokrenuo nešto svoje, da je tada svaki sljedeći korak jednostavan. Zapravo, tek tada imaš najmanje od poslovanja, dok ne ispuniš obveze prema suradnicima, dok ne riješiš račune... Nekada na kraju tog procesa ne ostane mnogo - ili ostane ništa, što znači samo zahvalnost i kretanje ispočetka, s još više truda.

Kako definirate PRIMEvision?

- Kao mjesto individualnog pristupa prema svakom klijentu, mjesto ugodne atmosfere, a vizija kojom se vodimo je njegovati svaku ženu uz Nashi Argan professional tretmane kao i stručne savjete educiranih frizera, kolorista i stilista kose.

Prije svega, čestitam Ivanu na hrabrosti i upornosti da slijedi svoju viziju. Njegov je karijerni put impresivan – jasno je znao što želi i kako to postići te je u vrlo kratkom roku uspio pokrenuti uspješan posao. Izgradnja uspješnog biznisa zahtijeva vrijeme, predanost i kontinuirano napredovanje, a ključ dugoročnog uspjeha je sljedeći.

Prvo i najvažnije jest pružanje izvrsnog iskustva klijentima. Iako je to univerzalno primjenjivo na svaki biznis, u industriji ljepote ovo je od presudne važnosti. Slušati klijente, pružati kvalitetnu uslugu, ugodnu atmosferu i personalizirano iskustvo ključni su za uspjeh. Vjerujem da je Ivan toga u potpunosti svjestan, što potvrđuje i činjenica da je PRIMEvision pozicionirao kao mjesto individualnog pristupa svakoj klijentici, uz stručno i educirano osoblje.

Sljedeći, jednako važan faktor, jest biti upoznat s trendovima u industriji, što uključuje pravovremeno uvođenje novih tehnika, stilova i proizvoda u ponudu. Kao što je Ivan već spomenuo, ključno je neprestano se educirati kako biste bili uspješni u tome. Osim praćenja trendova, važno je definirati i razumjeti ciljno tržište, shvatiti potrebe i prilagoditi marketinške strategije kako biste privukli nove i zadržali postojeće klijente.

Prema osobnom iskustvu, mogu potvrditi da je izgradnja snažnog tima je jedan od najvažnijih elemenata za uspjeh. Smatram da bi Ivan trebao uložiti najviše truda u zapošljavanje i obučavanje vještih i strastvenih frizera, kolorista i stilista koji dijele njegovu viziju i predanost. Talentiran i motiviran tim će zasigurno doprinijeti uspjehu i reputaciji PRIMEvisiona.

Postoji velik broj elemenata o kojima poduzetnici trebaju voditi računa, međutim ono što bih još istaknula kao posebno važno za Ivana jest oslanjanje na tehnologiju gdje god je to moguće, praćenje i analiziranje ključnih poslovnih pokazatelja, te izgradnja mreže kontakata i različiti oblici suradnji.

Na samom kraju, ali ne i najmanje bitno, u svijetu poduzetništva od velike je važnosti i okružiti se pouzdanim partnerima na koje se možete osloniti. Među njima je i Zagrebačka banka – institucija koja pruža vrijednu podršku na poduzetničkom putu; od raznih proizvoda i usluga prilagođenih potrebama poduzetnika pa do savjetovanja pri pokretanju posla, pristupa financiranju, naprednih tehnoloških rješenja i još mnogo toga.

---