Otkako je 2019. Meghan Thee Stallion skovala hot girl summer, ova fraza se takvom brzinom proširila kroz jezik i u našu svakodnevicu da se nekad pitam jesmo ikada bili bez nje. Mora da smo i 2007. godine imali hot girl summer, zar ne? Nažalost, nismo, ali rekla bih da je hot girl summer za generaciju Z ono što je bio girlboss za milenijce.
Sveprisutnost ovog izraza i stava definitivno je proizvod svog vremena. Nastao je tik prije pandemije što je na neki način produljilo njegov životni vijek. Sljedeće dvije godine pandemije, ekonomskih potresa i požara, doslovnih potresa i požara, političkih previranja, ratova i klimatskih katastrofa ostavile su nas gladnima svijeta, druženja, slobode i bezbrižnosti. Hot girl summer je naizgled bio rješenje za sve naše anksioznosti. U svojoj originalnoj formi, hot girl summer je više stanje uma nego estetika koju moramo ispunjavati. Da bismo imali hot girl summer, nije potrebno da smo savršeno vitki ili čak da smo uopće konvencionalno privlačni. Ne morate biti ni mladi, ni bogati, ni popularni. Ne morate biti ni žensko što se toga tiče.
Hot girl je osoba koja zrači karizmom i samopouzdanjem i živi autentično, u skladu sa svojim uvjerenjima. U intervjuu za Variety sama Meghan kaže da biste bili hot girl, morate "biti voljni biti duša zabave, samopouzdani, ljubazni, podržavati svoje prijatelje i glasati".
No, kad su se brendovi dočepali ove ideje, ona se pretvorila više u to kako izgledamo i što konzumiramo nego kako se osjećamo. Činjenica je ipak da bi nam se nešto prodalo, to mora biti aspirativno, a "imati samopouzdanja točno takvi kakvi jeste" jest sve samo ne aspirativno. Ako se osjećate dobro i ništa vam ne nedostaje, što da vam se proda?
No, jaki okusi ne odgovaraju svima i zato tržište vrlo rado razvodni ideju i servira nam je u obliku koja je svima probavljiva. To najčešće dođe u obliku slogana na majicama i kojekakvim uporabnim predmetima. Gore spomenuti girlboss izraz je koji dolazi od Sophie Amoruso i njene istoimene knjige iz 2014. godine. U svom originalnom obliku predstavljao je ženu koja je (najčešće) mlada, neovisna i poduzetna, sama svoj šef, samopouzdana i probitačna. Ali baš negdje oko 2019. godine, netom prije pojavljivanja fraze hot girl summer, biti girlboss izašlo je iz mode. Odjednom je to počela biti uvreda koja se koristila da se omalovaže žene koje su trčale za uspjehom nauštrb morala i ljudi oko sebe. Žene koje su jednom predstavljale uzore kojima smo trebale težiti najednom su postale u najmanju ruku toksične, a neke i zakonski gonjene za ilegalnu praksu u svojim tvrtkama.
Događa li se slična stvar sada s hot girl summer idejom? Možda. Fraza je od svog originalnog značenja - uživanja u životu - i toga da seks i muškarci nisu nužni za to, polako prešla u nešto što većinom stoji za biti zgodna, oskudno odjevena i otvorena barem laganoj promiskuitetnosti. Ne želim reći da je išta loše ili pogrešno u ovom pristupu životu, ali čini mi se kao da ova verzija mnogo više podilazi muškarcima od originalne zamisli.
Postoji i pitanje koje je, nažalost, veće od ove kolumne: zašto i kako se tako često dogodi da ideje koje su originalno zamišljene da osnaže žene i daju im širu ideju toga kako živjeti i uživati u životu postanu gotovo uvrede i kontradikcije samima sebi? Postoji li način da sačuvamo ideju i ne dopustimo kapitalizmu, patrijarhatu i generalnoj mizoginiji da naprave od nje nešto što opet ponižava ženu?
Na ovo u ovom trenutku nemam odgovor, ali što se tiče pitanja iz naslova, ja bih rekla da. Na kraju krajeva, na nama je da sami za sebe definiramo što je naš osobni hot girl summer i uživamo ga ne samo ove nego svake godine.