Ako ste ljubitelji minimalizma koji koketira s francuskim i skandinavskim stilskim izričajem, onda ste zasigurno već zamijetili Vanju Miličević, jednu od prvih modnih blogerica na ovim prostorima, a danas jednu od vodećih influencerica u regiji. Ova Beograđanka njeguje autentičnost koju su prepoznali brojni pratitelji na njezinom Instagram profilu, ali i brendovi s kojima surađuje. Njezina vizija je ostati neopterećena, svoja i poigravati se s modom. To joj itekako polazi za rukom.
Što vam predstavlja titula jedne od vodećih influencerica?
- U digitalnom svijetu promjena je konstantna i sve je drugačije nego kada sam počinjala. Sve je postalo brže, a vrijednosti su se promijenile. Nekada se više cijenio talent i kreativna vizija, a danas su u fokusu "brzi" stylinzi i skupi komadi. Ipak, i dalje mi je zabavno jer radim isključivo ono što mi odgovara - ne robujem trendovima, ne serviram ono što se očekuje, već sam svoja. Vjerujem da osobe koje godinama prate ono što radim prepoznaju tu autentičnost. U svakom slučaju, i dalje uživam; kako kreirajući sadržaj, tako i u komunikaciji koja prati objave.
Koji je, prema vašem mišljenju, stvarni utjecaj društvenih mreža?
- Društvene mreže su jako moćne i dobre kada se koriste odgovorno, što možemo vidjeti i kroz mnoge primjere marginaliziranih grupa za čije probleme čujemo tek kada internet učini svoje. Širenje svijesti prije svega, a nerijetko i rješavanje problema ishod su u kojem se vidi njihov stvarni utjecaj.
Koja je vaša definicija mode?
- Ako moda za vas predstavlja zabavu, onda je pravilno konzumirate. Bez pravila, bez osuđivanja i opterećivanja. Bitno je da se dobro osjećate.
Podržavate li slow fashion?
- Naravno, ali kako takvih brendova nema previše, teško je pronaći dizajn koji mi odgovara. Prestala sam s impulzivnom kupnjom i trudim se birati komade koji su laki za kombiniranje i nošenje unedogled. To je moj mali doprinos za sada.
Kako gledate na promjene u modnoj industriji koje su se dogodile uslijed pandemije?
- Vjerujem da je teško kao i u bilo kojoj drugoj industriji - usporavanje ili nemogućnost produkcije i logistike zasigurno su ostavili posljedice na pojedine kompanije, ali bih rekla da sve to ima i jednu pozitivnu stranu, a to je kreativnost koju su pokazale i velike modne kuće, ali i mali brendovi.
Statusni simboli dobili su drugo značenje - što mislite o tome?
- Postali su predominantni na društvenim mrežama pa se često izgubi smisao. Vrijednosti, statusi i sve ono što se radi u ime prihvaćanja neke zajednice postali su problematična tema.
U čemu vidite nedostatke bavljenja modom?
- Ljudi često modu doživljavaju jako površno, a sam posao sa sobom nosi puno predrasuda. Znamo svi da nije riječ o nuklearnoj fizici, ali s druge strane modna industrija utječe na različite sfere. Gdje se boje tkanine koje nosite, koliko to šteti planetu, kakvi su uvjeti za rad ondje gdje je proizvedena majica koju baš danas nosite, reciklirate li odjeću, kupujete li pametno ili nepromišljeno, mnoga su pitanja o kojima bi se trebalo svakodnevno promišljati.
O ljepoti, uspjehu, egu, omiljenim dizajnerima Vanja Miličević nam govori u novom broju magazina Gloria Glam uz koji ne propustite darove: parfem Moschino Toy 2 Bubble Gum i kremu ili masku REN.