Može vam zvučati krajnje čudno, ali vjerovali ili ne, neke od najprodavanijih knjiga našeg vremena su upravo knjige za samopomoć. Također, htjeli to priznati ili ne, neki od najuspješnijih postova na društvenim mrežama su također u kategoriji koju možemo podvesti pod “self-help”. Ništa ne bi bilo toliko čudno kada bi iste te knjige i pregršt savjeta između korica zaista mogle pomoći svim ljudima koji očajnički traže rješenje za svoje probleme. I dok se ljudi gube u moru dobronamjernih lekcija, sugestija, rutina drugih koje sigurno “rade”, oni također gube iz vida činjenicu da nikakva količina informacija neće promijeniti ništa u njihovom životu, osim ako oni zaista sami nešto ne učine. A to se dešava - gotovo nikad.
Čitanje knjiga o tome kako "Postići nevjerojatan uspjeh u tri jednostavna koraka“ ili “Kako naći bogatog muža za 10 dana” mogu vas razveseliti u tom momentu. Ako ne shvate život baš toliko ozbiljno, mogu vam dati privid da je sve moguće, a to uzbuđuje mnogo ljudi. Zapravo, sjajno je razmišljati o tome kako sve što trebate napraviti su ti koraci, ili da se samo suočite sa "Sedam brutalnih istina o muškarcima" i bit ćete spremni otići na dejt ili stati na ludi kamen. Zapravo, toliko je uzbudljivo čitati da je nekome sve to pošlo za rukom, da polako počinjete vjerovati kako je sve to zapravo lako, pa zašto se to isto i vama ne bi dogodilo. Počinjete se osjećati manje jadno ili vam se vaši problemi više ne čine toliko velikima. Međutim, ako nastavite sve raditi po starom, biti onakvi kakvi ste bili oduvijek, poslije samo nekoliko dana ili možda nekoliko tjedana, ponovno ste na dnu. Tada krećete u pohode na novi naslov, na nešto što još niste pročitali u nadi da će vas baš to izbaviti ili vratiti na pravi put.
Iz nekog razloga često pogrešno shvaćamo da su knjige o samopomoći napisane s namjerom da nam zaista pomognu, dok je ova industrija vrijedna milijardu dolara samo još jedan u nizu oglašivačkih alata kojima se koriste takvi “gurui” ili oni koji sole pamet cijelom svijetu. Oni uglavnom pišu knjige da bi promovirali svoje govorničke turneje i web stranice, jer je to daleko veći izvor prihoda, ali knjiga im je potrebna kao razlog za postojanje njihovog lika i djela. Ipak, da biste davali intervjue, imali svoj TV show ili bili pozivani na okrugle stolove raznog tipa, morate objaviti barem jednu ovakvu knjigu ili više njih.
Istina je da većini ljudi nisu potrebne knjige za samopomoć. Većini ljudi nisu potrebni tekstovi koji im govore kako da budu zdraviji. Većini ljudi nisu potrebni savjeti kako da budu sretniji, jer ako malo bolje razmislite kome je ikada pomogla knjiga koja kaže da trebate prestati jesti 200 grama šećera svaki dan? Ili da radite nešto oko čega ste strastveni? Ili da se prestanete družiti s negativnim ljudima? Ne, to nikome ne treba. Ili barem onima koji zaista nisu spremni promijeniti nešto u životu. Njima ne može pomoći ni cijela biblioteka “how to” knjiga.