Nakon što je nova sezona "Stranger Thingsa" postala jedna od najgledanijih Netflixovih sezona ikada s više od 781 milijun pregledanih sati u prvih 28 dana, nova generacija slušatelja izložena je glazbi 80-ih. Najviše je pažnje privukla pjesma Kate Bush, "Running Up That Hill (A Deal With God)" koja je do trenutka pisanja ovog članka korištena preko dva milijuna puta za sadržaj na Instagramu i TikToku.
Zahvaljujući TikTok trendovima ovo se također dogodilo Fleetwood Macu s pjesmom "Dreams" koja se na ljestvici pojavila prvi put od 1977., a popularnost je ponovo dobila i pjesma Celine Dion "It's All Coming Back to Me Now" iz 1996. godine.
Ovo je u skladu s trendom nostalgije u zabavnoj i oglašivačkoj industriji koji je također vođen brojkama gledanosti. Netflix prilikom produkcije svojih uspješnica koristi big data kako bi na temelju točnih podataka o gledanju izvornih hitova iz tog perioda znao koji trendovi, kakvi likovi i ponašanja trebaju biti prisutni u novim serijama i filmovima kako bi nam se svima svidjeli.
Prema dostupnim podacima većina Netflix pretplatnika su milenijci, a znamo da su opsjednuti 80-im i 90-im godinama u svakom pogledu pa tako milijuni njih po prvi put slušaju Kate Bush. Ona je oborila tri rekorda britanske ljestvice sa svojim prvim mjestom jer je najstarija žena na vrhu ljestvice, 37 godina je najduže vrijeme potrebno da neka pjesma stigne do broja 1, a ima i najduži razmak između broj 1 singlova, s 44 godine protekle od njenog debitantskog singla. Zanimljivo je da je "Running Up That Hill" došao na treće mjesto na ljestvici kada je originalno objavljen.
Možda se pitate što to znači u pogledu zarade, za autoricu je odlična činjenica kako ima prava na zvučnu snimku te je pjesmu sama napisala i producirala. Ako gledamo Spotify na kojem je pjesma preslušana globalno 57 milijuna puta u samo jednom tjednu prema grubim procjenama eksperata u glazbenoj industriji, uz odbijanje troškove distribucije, možemo pričati o čak 200.000 američkih dolara autorskih honorara samo za Spotify platformu u jednom tjednu. Ovo će sigurno potaknuti korištenje pjesme na radiju, TV-u, događanjima uživo i u oglašavanju što će ovaj iznos višestruko povećati.
Oscar Wilde je u svom eseju "The Decay of Lying" iz 1889. rekao kako "Život oponaša umjetnost mnogo više nego umjetnost oponaša život". Ovo je bilo puno prije društvenih mreža, velike količine podataka, algoritama koji nam određuju sve trendove i našeg vlastitog opsesivnog oponašanja svega što nam se na prvu čini popularnim ne bi li isto postigli za sebe. Unatoč svim tim činjenicama, kako nas povijest uči, najveći skokovi događaju se upravo kada se maknemo iz očekivanog pa će nam možda neki novi hype doći iz smjera koji najmanje predviđamo. A do tada, trčimo uz popularno brdo i pratimo se na svim mrežama.