GG UPCOMERS

Marija Gaura: ‘Ako vjerujete i sigurni ste u sebe kao osobu, vjerovat će vam i drugi‘

13. srpanj 2023.

Fotografije: Neja Markičević/ Cropix

Lea Ladišić/ Sponzorirani članak

"Vještina preživljavanja u divljini potrebna je za održavanje uspješnog poslovanja", smatra Marija Gaura, poduzetnica koja je sa svojih 30 godina ostvarila, priznaje nam, svoj cilj.

Marija Gaura je prije dvije godine pokrenula HUB7, studio koji nudi marketinške usluge, merch za klijente i project management, primarno za IT sektor iako su na listi klijenata i druge industrije, poput turizma, ljepote, mode i zdravlja. Ideja se u njezinoj glavi počela komešati još 2018. godine, no tada je za početak krenula s brendom Pišem ti po zidu, koji opisuje kao "mindset i zajednicu" koja je organizirala razne projekte za publiku, ali i odjeću koja odiše feel good osjećajem. Kreativka i poduzetnica se u pokretanje HUB7 bacila nakon što je doživjela prvi službeni psihički i fizički pad krajem 2021. godine

Za početak, predstavite nam sebe i svoje poslovanje...

- Ja sam Marija Gaura i sa svojih 30 godina, mogu reći da sam ostvarila svoj cilj. Pokrenula sam HUB7 koji nudi marketinške usluge, merch za klijente i project management, primarno za IT sektor, iako su na listi klijenata i druge industrije poput turizma, ljepote, mode i zdravlja. Da mi je netko rekao da će se sve ovo ostvariti do sada, rekla bih: da, moguće je, ali samo uz pravi tim i ljude na koje se mogu osloniti. Sretna sam što upravo HUB7 okuplja sve to na jednom mjestu.

Kako izgleda vaše poslovno putovanje i kako je došlo do ideje o pokretanju vlastitog posla, samostalnog djelovanja?

- Još 2018. nastala je ideja kako ću jednog dana stvoriti HUB koji će okupljati razne djelatnosti te koji će klijentima ponuditi najbolje od marketinga, digitalnog marketinga te za koje ćemo stvarati kreirati cool projekte. Tada je ipak najprije nastao "Pišem ti po zidu", brend, mindset i zajednica koja je organizirala razne projekte za publiku, ali i odjeću koja je zračila feel good osjećajem. Za početak sam uz stalni radni odnos imala obrt i to je bila odlična odluka jer sam se uz rad u korporaciji zapravo pripremala za samostalne vode. Tada nisam toga bila svjesna, ali puno sam naučila u tom periodu i usvojila sam znanja koja mi danas pomažu. Za par tjedana će HUB7 postati i službena firma i ne, nije me strah. Uvijek treba pokušati, pasti, ustati i naučiti “hendlati” životne i poslovne situacije. Dugo sam znala što želim postići, ali bila sam svjesna da sam “zelena” za veće pothvate jer je na početku potrebno strpljenja i učenja, barem u ovoj branši. Povezati se, stvarati i raditi za druge, kako bi mogao biti najbolja verzija sebe za klijente u svom vlastitom obrtu ili firmi.

Koji je presudni trenutak u kojem ste se odlučili krenuti u nešto svoje, preuzeti kontrolu nad svojim poslovanjem? Koje emocije su tada prevladavale?

- Bilo je to nakon što sam doživjela prvi službeni psihički i fizički pad krajem 2021. godine. Nikad neću zaboraviti borbu koju sam vodila s umom i tijelom, uz sve zadatke koji mi više nisu imali smisla, uz poslodavca kojem ne vjeruješ i koji prelazi tvoje granice. Svi koji me poznaju znaju da sam jako motivirana, pozitivna i ako padnem znači da je nečega bilo previše. Tada mi je tijelo reklo "dosta je" i zaustavilo me na par mjeseci. Hvala mu na tome (i oprosti što sam bila takva prema tebi). Odmorila sam se, napunila baterije i progledala. Dvoumila sam se i pitala trebam li se zaposliti negdje drugdje, ali ipak sam se odlučila na pokretanje HUB-a 7. Nije me bilo strah, bila sam jako pozitivna, ali i jako uzbuđena jer su se odjednom počele događati “velike stvari”. Klijent po klijent, projekt po projekt, novi ljudi, novi tim, stari ljudi, nove uloge. Zapravo sam cijelo vrijeme osjećala olakšanje jer sam osjećala da je to - to. Danas, godinu dana kasnije, jedva stižem natipkati ovaj intervju, ali ne osjećam stres niti grč, samo potrebu još bolje organizirati svoje vrijeme kako ne bih opet "tjelesno zaglibila".

Koliku ulogu u tome je imala hrabrost? Je li prisutan strah (ili je bio) i kako se nosite s njim? Kako ga okrenuti u svoju korist?

- Vjerujem da je svaka osoba koja odluči otvoriti ili pokrenuti nešto svoje veliki pobjednik svog života. Strah, hrabrost - nisam sigurna, više je to osjećaj da nešto morate učiniti za sebe, svoju karijeru... Potreban je strah, osjećaj za posao, uvijek trebate slušati sebe u prosudbi situacije, poslovnog partnera ili projekata. U svakom slučaju, ne treba nikoga biti strah nešto napraviti i pogriješiti.

Kako ste se pripremali za pokretanje poslovanja, gdje ste potražili savjete?

- Moja je obitelj, obitelj poduzetnika. Ima nas svakakvih, ali svi su veliki radnici, obožavaju što rade i nekako smo svi u “kreativnijim vodama”. Puno sam naučila od djeda i ujke, svoje tete koja je maher u poslovanju, ali i roditelja koji su bili prvi primjer u mom životu kako nešto raditi i ne raditi. Sestre su također poduzetnice i događa nam se da u isto vrijeme imamo slične izazove pa sada često razgovaram s njima o poslovnim i financijskim savjetima. Naravno, sve se to provjeri s računovodstvom. Na samom početku prva pomoć su bili banka, Porezna uprava i Plavi ured. Imala sam odlično iskustvo na sve tri adrese i savjete koje sam dobila mogla sam lako primijeniti. Ako sam negdje zapela, uvijek sam mogla nazvati i dobila bih odgovor.

Koliko je digitalizacija olakšala (ili otežala) proces pokretanja i vođenja poslovanja? Kojim digitalnim alatima se služite?

- Obožavam digitalizaciju i sve aplikacije koje mi olakšavaju život, a jedino što me može izbaciti iz takta je spor internet i aplikacija kojoj ja služim, a ne ona meni. Jako mi je bitno da su mi poslovni i privatni račun sinkronizirani i da bankarska aplikacija prati moje navike. Mom poslovanju puno pomaže net-banking i e-banking jer u par koraka mogu provjeriti sve - kreirati račun, provjeriti stanje te se informirati o novim mogućnostima koje imam kao poduzetnik i privatna osoba. Uz Instagram, TikTok, e-mail i WhatsApp, to je svakako aplikacija koju najčešće koristim.

Je li naše tržište ‘povoljno‘ za mlade poduzetnike, umjetnike - nedostaje li edukacije, specijaliziranih platformi, projekata?

- Naše je tržište savršeno za mlade poduzetnike i kreativce jer nažalost nemamo puno konkurencije, a tržište zahtijeva novitete, originalnost, domišljatost, ali i stručnost. Često čujem "joj puno je agencija na tržištu, svi se time bave". Ne bih se složila s time, osim da je zaista puno manjih i novih agencija, ali to je i potrebno. Iako je tržište relativno malo, potrebe su sve veće, potrošačke navike su drugačije i trendovi komunikacije se mijenjaju iz mjeseca u mjesec. Svakako je potrebno više edukacije, one koja je ili besplatna ili cjenovno pristupačnija, iako vjerujem da svatko tko želi raditi na sebi prvo će uložiti u edukaciju i znanje. Moram samo podsjetiti i druge kao što sam i sebe - tržište nije samo Hrvatska. Iz Hrvatske možete kreirati svoj poslovni svijet i izvan granica Lijepe naše. Digitalizacija je zakon!

Koje vještine su potrebne za održavanje uspješnog poslovanja?

- Vještina preživljavanja u divljini! Poduzetnik mora biti siguran u sebe, prije svega. Koliko god to nekad bilo teško, ako vjerujete u sebe, vjerovat će vam i drugi. Treba imati jasnu viziju jer samo tako možete privući poslove i ljude koji će je s vama ostvariti. Treba biti prisutan, educiran, uvijek spreman za više, fleksibilan i spreman prihvatiti kritiku, imati dobre komunikacijske vještine jer ako ne znate komunicirati tko ste i što ste sebi i drugima - piši kući propalo!

Što biste poručili onima koji kreću u svoj posao, svoje samostalno djelovanje - kojim lekcijama vas je iskustvo naučilo?

- Vjerujte u sebe i sebi. Ego ostavite po strani, čuvajte ga za situacije kada će vas obraniti. Radite na sebi privatno i poslovno. Nađite vremena za odmor, prijatelje i hobije jer često rješenja problema proizađu onda kada se od njih odmaknete, a do novih ideja najbolje dolazite opušteni. Budite uvijek spremni na pad i na uspjeh. Jedno bez drugog ne ide. Okružite se ljudima koji vas čine sretnima i zadovoljnima, i ne samo na privatnoj razini. Dobar poslovni partner vas ne smije gušiti, morate ga prihvatiti s manama i vrlinama, ali pazite koje su vaše granice. Budite spremni proslaviti svoj i tuđi uspjeh. Prigrlite konkurenciju, pogledajte sebe iz njihove perspektive i tada se zapitajte što biste trebali promijeniti ili poboljšati kod sebe. Za kraj, nemojte živjeti za vikend, radite dovoljno ili onoliko koliko zarađujete, “work hard” nekad nije najbolja opcija ako nedostaje “smart”. Brinite o svom tijelu jer bez njega ne možete dalje.

Poduzetnik mora biti siguran u sebe, prije svega. Treba biti prisutan, educiran, uvijek spreman za više, fleksibilan i spreman prihvatiti kritiku

Definicija uspjeha? Što vam on predstavlja, ako vam predstavlja?

- Za mene je uspjeh osjećati mir i u kaosu, osjećati sigurnost kada se sve raspada i biti okružen ljudima koji su oslonac. Sve drugo je bonus.

Što vas motivira i što volite kod svog posla? Kakvu ulogu ima stres/mir?

- Ovo pitanje se može nadovezati na prethodno. Za mene je mir zaista veliki uspjeh i danas ga je teško postići. Mogu reći da se prvi put u svojoj odrasloj dobi osjećam mirno i staloženo, nekada jesam pod stresom od posla, ali to nije ni približno isti osjećaj kao ranije. Obožavam svoj posao, oduvijek sam znala čime ću se baviti i mislim da se ovo sve moralo dogoditi kako bih se ostvarila kroz posao, tako da bih i druge stvari mogla doživjeti jednako. Najviše me motiviraju projekti vezani za ljude, ljudi s kojima radim i nova poznanstva. Vjerujem da oni koji me znaju i ovo čitaju imaju osmijeh licu jer barem jednom tjedno pitaju "Ej, imaš broj od…." i naravno da imam (smijeh). Volim što sam u ovom poslu svoja, mogu kreirati svoj stil, a to se na neki način poštuje i privlači nove klijente i poslovne partnere.

Možemo li demistificirati sam pojam ‘vlastitog poslovanja‘ - što on znači, što sve podrazumijeva i koje su zablude vezanje za njega?

- Neke velike firme nekada su bile male, nastale su iz ideje nekog klinca iz garaže ili žene koja je pregorjela na poslu pa pokrenula nešto svoje. Zanimljivo mi je da gotovo svi poduzetnici imaju isti start i ova dva navedena primjera su već tema za dobar film. No, poznajem puno ljudi koji ne pripadaju u ovakve primjere. Svatko ima svoju verziju vlastitog poslovanja, ali to je zaista posao i tako ga treba gledati. Vlastito poslovanje za mene znači pokretanje poslovanja koje će mi donositi prihode i zadovoljstvo, ali i koje ću moći razvijati dalje tako da ga po mogućnosti netko naslijedi, ne nužno moj potomak, već netko tko njeguje iste vrijednosti.

Što je HUB7 danas, a kako ga vidite u budućnosti?

- Danas je mali, a jednog dana će biti veliki. Danas je mali, ali pun velikih ljudi što je zapravo i cilj za dalje. Planiram okupljati razne stručnjake iz branše na projektima, osigurati najkvalitetniji i originalniji merch, projekte koji klijentima olakšavaju poslovanje ili predstavljanje njihova brenda. Voljela bih da HUB7 u budućnosti bude sinonim za kvalitetu i originalnost.

 

Marija posjeduje izuzetno važno iskustvo u kojem je već postigla značajne poslovne uspjehe, ali i prošla kroz teške trenutke koje su joj omogućile da raste kao profesionalac i napravi značajne korake naprijed. Ono što je posebno važno jest ne posustajati i učiti iz pogrešaka. Idealna situacija je kada učimo na temelju tuđih grešaka, što je u konačnici jeftiniji način stjecanja znanja i mudrosti. Svi mi prolazimo kroz uspone i padove, a najvažnije je učiti iz tih iskustava i izvući pouke.

Jedan od najvažnijih aspekata poslovanja jest temeljito planiranje. Marija je pokazala da posjeduje jasnu viziju, što je bitno doprinijelo njenim dosadašnjim uspjesima. No, dugoročno planiranje je ključno za održivost poslovanja na duže staze. Prilikom planiranja, posebnu pozornost treba posvetiti osiguravanju zaliha za teška vremena koja su neizbježna u svakom poslovnom okruženju. To uključuje pripremu za eventualne ekonomske krize, promjene na tržištu ili nepredviđene situacije koje mogu utjecati na poslovanje. Imati adekvatne zalihe omogućuje vam da izdržite izazovna razdoblja bez prekida u poslovanju ili gubitka kvalitete usluga.

Važno je osigurati pravilno financiranje troškova poslovanja kako bi se održala financijska stabilnost i održivost. U tom procesu, ne treba oklijevati potražiti stručne savjete od financijskih savjetnika. Oni imaju znanje i iskustvo za procjenu rizika i pružanje smjernica o najboljim načinima za zaštitu poslovanja. Također će vam pomoći u donošenju informiranih odluka o diverzifikaciji vaših investicija i resursa. Suradnja s financijskim savjetnicima omogućuje vam dublje razumijevanje raznih aspekata vašeg poslovanja, rizika kojima ste izloženi i najučinkovitijim načinima da se zaštitite od istih te će vam u konačnici pomoći da donesete informirane odluke koje će poboljšati vašu financijsku situaciju i povećati šanse za dugoročni uspjeh.

Digitalizacija i upotreba digitalnih alata predstavljaju ključne faktore koji mogu značajno olakšati poslovanje, bez obzira na veličinu organizacije, bilo da se radi o malim startupovima ili velikim sustavima. Uvođenje digitalnih tehnologija omogućuje vam da povećate učinkovitost, produktivnost i konkurentnost na tržištu. Prednosti digitalizacije su brojne. Uvođenje digitalnih alata dat će vam brži pristup informacijama, poboljšati komunikaciju unutar organizacije i s klijentima, povećati efikasnost operativnih procesa te omogućiti personalizaciju i prilagodbu usluga prema potrebama korisnika.

Kontinuirano pratite konkurenciju i uvijek budite korak ispred njih kako biste održali prednost i postigli dugoročni uspjeh na tržištu. Trudite se inovirati i donijeti svojim klijentima nešto novo i bolje, pružajući im diferencirane usluge koje će ih privući i zadržati u odnosu na ostale igrače na tržištu. Uz to, važno je redovito prikupljati povratne informacije od klijenata i analizirati tržišne trendove kako biste bili svjesni njihovih potreba i preferencija. Na taj način možete kontinuirano unapređivati svoje proizvode, usluge i procese kako biste ostali relevantni i ispunili očekivanja.

Naša uloga kao bankara je da smo na usluzi vama kao klijentu, ali i zajednici. Zajedno stvaramo dodatnu vrijednost i služimo kao spona koja omogućuje rast društva u cjelini. Marija je pokazala da zna izvući najbolje pouke iz teških situacija i uživati u svom poslu. Siguran sam da je pred njom sjajna budućnost u kojoj će postići mnoge uspjehe o kojima ćemo tek čuti.

Sretno!