Koreograf, redatelj i izvođač Matija Ferlin i autorski tim predstave – upravo su se vratili s iznimno uspješnih gostovanja u Parizu, Ljubljani i Beču. U njemačkom govornom području rijetke su kazališne kritike koje započinju s frazom "Geniestreich" ("Potez genija"), a upravo je tim riječima Der Standard opisao bečku premijeru predstave "Sad Sam Matthäus" koja je izvedena početkom srpnja u Jugendstiltheateru am Steinhof.
Naime, jedna od najcijenjenijih austrijskih dnevnih novina u nastavku svoje kritike zaključuje da se radi o "umjetnički izuzetno uspješnom, poetičnom i političkom komadu, koji unatoč respektabilnom trajanju, ne blijedi ni sekunde". Ovakva recepcija austrijske kritike značajna je ne samo zbog činjenice da je rad Matije Ferlina prikazan na festivalu koji ove godine predstavlja neke od najznačajnijih svjetskih kazališnih redatelja i koreografa poput Mila Raua, Philippe Quesnea, Marlene Monteiro Freitas, Tima Etchellsa, Nature Theater of Oklahoma, Renéa Pollescha, Tiaga Rodriguesa, već i zato što slična recepcija nije izostala niti kod publike koja je predstavu u Beču, kako navodi Salzburger Nachrichten, "ispratila zasluženo dugim pljeskom".
Publika Centre national de la danse u Parizu predstavu je pozdravila stajaćim ovacijama, dok su hrvatska i slovenska publika reagirale s neskrivenim ganućem i oduševljenjem nakon izvedbi u lipnju u Istarskom narodnom kazalištu u Puli te u Staroj mestnoj Elektrarni u Ljubljani. Sad Sam Matthäus ponovno će zaigrati 24. kolovoza u sklopu programa slovenskog festivala izvedbenih umjetnosti Mladi Levi u Ljubljani, dok će zagrebačka publika predstavu moći pogledati 4. i 5. studenog 2021. u Zagrebačkom kazalištu mladih.
Intervju s ovim iznimnim koreografom pročitajte u novom broju Glorije Glam u kojem nam je govorio o temama koje otvara s predstavama, o mjestu inspiracije i izazovima koji se nameću unutar tako male plesne i kazališne scene.
---
---