Ona je dizajnerica, umjetnica i feministica. I to s ponosom ističe. "Biti feministkinja za mene je isto tako prirodno kao i disati", rekla nam je Agnieszka Korsak, brend direktorica answear.LAB-a. Ona živi u zemlji u koju su krajem prošle godine bile uprte oči svijeta kada je tisuće žene glasno, hrabro i ljutito izišlo na ulicu prosvjedujući protiv rigidnog zakona o pobačaju nakon tragične smrti trudnice. Danas je, pak, ta zemlja opet u fokusu javnosti zato što u nju svakog dana stiže tisuće ukrajinskih izbjeglica koje bježe pred agonijom rata.
"Ja sam Poljakinja, ali smatram se građankom svijeta. Živjela sam u nekoliko različitih zemalja, imam međunarodno obrazovanje i veseli me neprestano biti u pokretu. Trenutno živim u Krakovu, ali zbog poslovnih obveza provodim dva tjedna mjesečno na putu kako bih za brend answear.LAB isporučila najbolje moguće proizvode", objašnjava Agnieszka Korsak.
Riječ je o vlastitom brendu online modne trgovine Answear, vodeće europske internetske platforme za kupovinu odjeće koja je u listopadu 2021. godine stigla i u Hrvatsku. Answear je europski brend prisutan u deset zemalja koji uz preko 400 poznatih svjetskih brendova, kao što su Diesel, Guess, Tommy Hilfiger, Valentino i mnogi drugi, nudi i moderan te socijalno osviješteni dizajn pod brendom answear.LAB. Posljednja u nizu je limitirana kolekcija odjeće pod nazivom „No Shame. No Fear.“ koja šalje poruku podrške i odaje priznanje snazi žena i svih ljudi u Ukrajini koji se zajedno bore za bolju budućnost.
O novoj kolekciji i Answearu, ali i o šokantnim vijestima iz Ukrajine, strahu, sramu, ljubavi prema modi, feminizmu te modnom aktivizmu razgovarali smo s inspirativnom Agnieszkom Korsak koja nam je priznala da sreću pronalazi u umjetnosti, glazbi, književnosti, ali i vodenom sportu – jer je strastvena surferica.
Kada ste se zaljubili u modu?
- Moja ljubav prema modi duboko je povezana s mojim osjećajem za estetiku, kao i sa željom da stvaram predivne stvari. Na ovo sam putovanje krenula još davno: kao umjetnica sudjelovala sam na londonskom festivalu dizajnera i tada sam shvatila koliko je usko umjetnost povezana s modom i svakodnevnim životom. Taj me zaključak nagnao da se upišem na London College of Fashion, gdje sam se u potpunosti zaljubila u taj oblik stvaranja i kreativnosti.
Vi ste dizajnerica, umjetnica i feministica. Može li moda sve to spojiti?
- Moj umjetnički senzibilitet i obrazovanje dali su mi izvanredne temelje. Uvijek sam slijedila vlastitu intuiciju. Kada tome dodate i ono što nazivam umjetničkom i kreativnom nelagodom, kao i instinkt za poslovanje, dobili ste zanimljivu podlogu. Zahvaljujući vlastitoj odlučnosti i otvorenosti prema promjenama, sve to moralo je polučiti rezultate. Iznimno me vesele brojni projekti. Fotografija, grafika, slikanje, pejzažna umjetnost i skulpturalne instalacije – sve to omogućuje mi da hranim svoju umjetničku dušu i neprekidno se razvijam. Još važnije je to što sa svakim novim projektom dobivam snagu, energiju i ideje za sljedeći projekt. Osim toga, jedno sam vrijeme bila na čelu diskografske kuće koja je radila na popularizaciji glazbe neovisnih umjetnika te organizirala koncerte i umjetničke festivale. To je svijet u kojem dišem punim plućima i u kojem se osjećam kao kod kuće. Pa ipak, pogledam li unatrag, najbliža mom izričaju jest upravo modna industrija. Brojni su razlozi zašto sam još uvijek u njoj. Za mene moda predstavlja savršen spoj između umjetničkog stvaranja i poslovnog svijeta i njegova činjeničnog promišljanja.
Prošla sam dug put i životnu školu kako bih stigla do pozicije na kojoj se trenutno nalazim. Kada sudjelujete u procesu od prvotne zamisli pa sve do pretvaranja vizije u gotovi proizvod, počinjete osjećati i shvaćati koliko je takav proces zahtjevan i prepun izazova. Nakon više od dvadeset godina rada u modnoj industriji na europskim i azijskim tržištima naučila sam puno toga o predivnoj strani stvaranja, ali i o teškoćama u proizvodnji te tome koliko je važna odgovornost koju ova industrija nosi na svojim leđima.
Osim toga, feminizam je dio mene i dolazi mi prirodno, baš kao i disanje. Feminizam je u osnovi svih mojih stajališta i razmišljanja, usmjerava me, i u srži je svih mojih osobnih vrijednosti. Naravno, feminizam možete shvaćati na različite načine, puno je različitih grana i smjerova, no čini mi se kako ipak možemo imati univerzalnu definiciju feminizma.
Otkad radite u Answearu? Što vas je privuklo u toj kompaniji?
- Moja pustolovina s Answearom započela je prije tri godine. Tada mi se život promijenio iz temelja jer sam se morala preseliti u drugi grad. Znala sam da ću, zahvaljujući angažmanu na Answearu, raditi s najvećim vizionarom modne industrije u Poljskoj. Krzysztof Bajołek, predsjednik Answeara, vješto spaja poslovanje s neukroćenom kreativnošću. Vjerujte mi, nije riječ o ispraznim pohvalama, već o iskrenom poštovanju i divljenju. Povjereno mi je stvaranje brenda answear.LAB, što je iznimno zahtjevan i dugotrajan zadatak. No uspjesi brenda, koji je izgrađen od nule, najveća su mi nagrada. Osim toga, smatram da smo takav uspjeh ostvarili i zato što smo višedimenzionalan brend koji su osmislile žene za druge žene.
Možete li nam predstaviti brend answear.LAB? Koja ideja stoji iza vlastitog modnog brenda Answeara? Kome je namijenjen?
- Od samoga je početka answear.LAB bio na strani žena i zauzimao se za žene. Odvažno iskazivanje vlastitog položaja u društvu upisano je u DNK našeg brenda. Osobno smatram kako je uloga velikih brendova s golemim dosegom upravo odvažno komuniciranje koje može nadahnuti promjene. Naravno, svjesna sam činjenice da bilo kakvo uplitanje brenda u globalna pitanja kod potrošača može izazvati dvojake reakcije. Ipak, moda je oduvijek odražavala društvene promjene i reagirala na aktualna događanja. Pogledamo li unatrag, vidjet ćemo kako su brojne svakidašnje stvari, poput izbora svakodnevnog izgleda i odjevnih kombinacija, rezultat brojnih složenih kulturnih promjena. Answear.LAB želi naglasiti snagu žene, kao i našu potrebu za neovisnošću koja nam omogućuje da napredujemo i ispunjavamo sebe i svoje živote. Ako nas prevladavajući status quo ograničava na bilo koji način, onda se takvo stanje mora promijeniti, baš kao i postojeća pravila i zabrane koje guše našu osobnost, trpaju nas u određene ladice i sprječavaju razvoj ili izražavanje naših potreba. Limitirane kolekcije brenda answear.LAB djeluju kao protuotrov za takva pravila i potiču nas da slobodno izražavamo naše vlastito i jedinstveno „ja“.
Nedavno ste predstavili novu answear.LAB kolekciju limitirane odjeće pod nazivom “No Shame. No Fear.” Je li naziv kolekcije povezan s borbom za promjenom uloge žene u društvu ili je dijelom povezan s nekim recentnijim događajima u okruženju?
- Sve su moje kolekcije povezane s određenim društvenim stavovima. Za mene moda predstavlja platformu koja omogućuje potragu za idealnom društvenom jednakošću pokraj bilo kakvih podjela ili rodova. Naziv kolekcije odražava pitanje kojim se bavi. „No Shame. No Fear.“ kolekcija šalje sljedeću poruku - želimo da nas vide, čuju, poštuju i cijene i ono najvažnije - želimo živjeti život bez srama i bez straha svakog dana.
Čega se vi u životu sramite ili bojite?
- Bojim se vlastitih strahova i ograničenja. Stoga neprekidno nastojim potaknuti samu sebe da razmišljam izvan zadanih okvira i izlazim iz svoje komfor zone – sve to me oslobađa i opušta. Puno je toga u meni čega se sramim; moji su iskonski strahovi iznimno snažni, no ne dopuštam im da prevladaju. Budući da sam osjetljiva osoba, to mi teško pada, no to je moj život i spremna sam zauzeti se za njega.
Imate li neku poruku ili savjet za naše čitateljice? Čega se, prema vašem mišljenju, ne bi trebale sramiti ili bojati?
- Sram je pojam koji proizlazi iz društvenog ugnjetavanja. Riječ je o okrutnom alatu koji se koristi kako bi nas se pokorilo ili kako bi se slomio naš duh. Sram je lakše zanemariti kada znate kako takav mehanizam funkcionira. Mogu samo ponoviti sljedeće: volite same sebe ako želite biti voljene, poštujte same sebe ako želite da vas poštuju i budite dobre prema sebi jer ste upravo vi same svoja najbolja prijateljica. Nikome nisam dužna opravdavati svoj izgled, a isto vrijedi i za vas! Problem su mržnja i osude, a ne naša tijela. Nikome ne moramo opravdavati izgled svog tijela ili odjeću koju nosimo na sebi, niti se opravdavati zbog toga naglašava li ta odjeća našu figuru ili ne jer ništa od toga ne predstavlja pogrešku ili prijestup. Jedini koji bi se trebali nekome opravdavati jesu oni koji mrze i osuđuju.
Poznata ukrajinska boksačica Aleksandra Sasha Sidorenko nositeljica je i zaštitno lice ove kampanje. Jeste li se za nju odlučili s obzirom na njeno ukrajinsko porijeklo ili se iza izbora kriju i neki drugi motivi?
- Na kolekciji smo započeli raditi prije nekoliko mjeseci i Sasha je za nas bila simbol snažne osobe koja živi u skladu sa svojim snovima i strastima. Njezino porijeklo nije bilo presudno za izbor nje kao zaštitnog lica kampanje, no cijela naša suradnja je dobila puno više na značaju zbog nedavnih tragičnih događanja. Istovremeno, Sashina povezanost s Ukrajinom nas je potaknula da sve prihode od prodaje limitirane kolekcije „No Shame. No Fear.“ u potpunosti usmjerimo akciji Crvenog križa za pomoć Ukrajini.
Kako ste reagirali na zastrašujuće vijesti iz Ukrajine?
- Na samom početku ratni užasi potpuno su me paralizirali i zaprepastili, i odjednom sam shvatila koliko smo svi krhki i slabi. A onda se probudila ratnica u meni. Svi mi možemo učiniti nešto, oduprijeti se zlu i pomoći Ukrajincima koji se bore za našu slobodu.
Može li se modom poslati poruka? Kakve poruke društvu šalju žene odjevene u novu answear.LAB kolekciju?
- Moda predstavlja međunarodni jezik kojim se mogu prenijeti naše vrijednosti. Kroz modu možemo izraziti svoje misli i stajališta. Poruka koju želimo prenijeti jest sljedeća: oduvijek smo bile pristojne, a sada želimo biti učinkovite.
Što mislite o modnom aktivizmu, može li biti efektan? Kako sada, u svjetlu invazije na Ukrajinu, možemo biti modni aktivisti?
- Moda je prisutna u našem svakodnevnom životu i može se koristiti kao platno za sve naše poruke. Modni aktivizam znači koristiti se modom i ljepotom kako bismo zagovarali društvene i ekološke promjene. Ne postoji samo jedan vid modnog aktivizma, nego više njih. Razmišljajte o uporabi odjeće, nakita, modnih dodataka, kozmetike, frizura i sličnih stvari za slanje poruka i davanje izjava. Osim toga, kroz modu možemo dati svoju podršku brendovima koji dijele iste vrijednosti kao i mi sami.
Tko je sve pozvan da pokaže podršku ženama u svojoj blizini, ženama i ljudima u Ukrajini općenito? Kako to mogu napraviti? Kako Answear pomaže ljudima u Ukrajini?
- U prošlosti smo radili na uspostavljanju jednakih prava za žene i muškarce. Danas pomažemo prikupiti sredstva za narod koji je stradao ratnim događajima u Ukrajini, osigurati im potrebne zalihe hrane i organizirati isporuku medicinskih potrepština. Vjerujte mi, svi mi u Answearu suosjećamo s Ukrajincima i osjećamo golemu odgovornost prema svemu što se tamo događa. Broj inicijativa koje smo pokrenuli unutar tvrtke tema je za zasebni, podulji intervju. Pratimo razvoj situacije s udaljenosti. U našem su timu i ljudi iz Ukrajine. Brinemo se. Preplašeni smo, ali ne i paralizirani. Djelujemo i ne bojimo se, i to kroz modu.
Vodeća europska internetska platforma za kupovinu odjeće Answear lansirala je limitiranu kolekciju odjeće pod nazivom „No Shame. No Fear.“ Iako je nova kolekcija odjeće brenda answear.LAB prvotno imala u fokusu borbu za promjenu uloge žene u društvu, potaknuti tragičnim događajima u Ukrajini posljednjih dana, Answear je ovom kampanjom odlučio poslati poruku podrške i odati priznanje snazi žena i svih ljudi u Ukrajini koji se zajedno bore za bolju budućnost. Iz Answeara su odlučili da će sav prihod od prodaje kolekcije „No Shame. No Fear.“ usmjeriti akciji Crvenog križa pod sloganom #helpforUkraine. Uz to, Answear je za pomoć Ukrajini uplatio donaciju u iznosu 330.000 kuna.
Kao zaštitno lice answear.LAB kampanje „No Shame. No Fear.“ izabrana je Aleksandra Sasha Sidorenko, ukrajinska profesionalna boksačica koja je 2020. uvrštena na WBA ljestvicu TOP 10 najboljih boksačica svijeta.
Answear je pozvao kupce na svih devet tržišta na kojima uz Ukrajinu djeluju - Hrvatskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Grčkoj i Cipru - da podrže njihovu donaciju kupnjom proizvoda iz kolekcije „No Shame. No Fear.”
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Answeara.