Sestrice

Najkreativniji dvojac na sceni: ‘Novi generacijski umjetnički val već sada je nezaustavljiv‘

20. siječanj 2021.
Fotografija: Petra Mikšik

Dvojac Ana Badurina i Luka Sepčić, koji stoje iza videoprodukcije Sestrice, ovu su godinu započeli s novim projektom o kojem se priča - upravo je premijeru doživio spot glazbenice Nele na kojem su radili i kojim dokazuju da je novi umjetnički generacijski val nezaustavljiv.

Nisu rodbinski vezani, ali ih veže snažna nit prijateljstva, strast prema poslu i želja za kreativnim stvaranjem. Ana Badurina (29) i Luka Sepčić (33) čine videoprodukciju Sestrice, stoje iza uspješnih spotova naših poznatih glazbenika i dobro su uigran tim koji za svoje radove skuplja same pohvale - i struke i publike.

Ana i Luka onaj su dio tima koji je uvijek iza kamere, a u tom dijelu posla uživaju u potpunosti. Njihova posljednja suradnja je ona s glazbenicom Antonelom Đinđić - Nelom čiji je spot za pjesmu "Ono što ostaje" tek doživio premijeru. Ovu su godinu tako započeli u istom tonu kao što su završili 2020.; odličnim spotom i pozitivnim kritikama. Spot za pjesmu glazbenice Nike Turković  "Boje" bio je onaj kojim su zapečatili uspješnu godinu koja je iza njih.

Iako ne vole favorizirati nikoga, kažu da, zbog dugogodišnjeg prijateljstva, najviše vole suradnje upravo s Nikom te s glazbenikom Matijom Cvekom.

"Radimo zajedno od naših početaka pa postoji doza povjerenja i rasta s njima, što se vidi i osjeća. To je rezultat naših odnosa, komunikacije, razumijevanja, empatije, dogovora i poštovanja koje mi imamo prema njihovoj glazbi, ali i oni prema našem stvaralaštvu", slažu se oboje. Njihova zajednička priča krenula je slučajno 2016., suradnjom na spotu "Sve u meni se budi" Damira Kedže i Zsa Zse.

"Pjesma je obilježila tu godinu i započela epohu nakon koje se sve nekako zakotrljalo", prisjećaju se. I od tada ne staje. U njihovom malom timu postoji donekle jasna podjela posla, koja se nametnula sama po sebi. Luka je oduvijek koketirao s filmom, glumom i dramskim tekstom pa je tako on kreativac, dok se Ana najviše bavi logistikom.

"Postoji umjetnička crta u mojoj obitelji, ali tek dolaskom s Cresa u Zagreb počeo sam neopipljivo pretvarati u opipljivo, pisani tekst u sliku. To je rizičan posao ako ne vjeruješ u sebe", objašnjava Luka, koji je u Sestricama zadužen za razradu ideje, raspisivanje moodboarda i scenarij, dok je Ana posvećena klijentu, dogovaranju uvjeta i budžeta i organiziranju ekipe. Najviše vole raditi s mladim glazbenicima koji shvaćaju važnost vizualnog i njegovu ulogu u procesu izgradnje brenda.

image
Ana Badurina i Luka Sepčić
Fotografija: Petra Mikšik

"Tu je presudno važna hrabrost, shvaćanje zahtjeva i potreba cijelog procesa. Ali je važno i ne trošiti godine mladosti na prosječnost i uvjetovane kompromise. Lijepo je što ipak postoje umjetnici, glazbenici, i svakim ih je danom sve više, koji su u koraku sa svjetskom scenom, ne boje se pobjeći od klasično komercijalnog i biti pomaknuto hrabri. Novi generacijski umjetnički val već sada je nezaustavljiv", uvjeren je Luka. Sestrice surađuju upravo s tom novom generacijom - od Damira Kedže, Domenice, Nike Turković... Oni shvaćaju važnost kvalitetnog videa, a glazbeni spotovi su forma s kojom se može eksperimentirati, ali i ne mora.

"Najvažnija lekcija koju sam o režiji naučio je da je redatelj najosamljeniji čovjek na svijetu jer samo on spoznaje svoju ideju. Glazbeni spotovi su zahvalna forma s kojom možeš sve, a ne moraš ništa. Za mene je to slika bez riječi, vizual koji će pjesmi dati kontekst koji ne mora biti doslovan", govori Luka koji se konkurencije ne boji.

"Kvalitetne ljude koji rade isto što i mi smatramo suradnicima. I mislimo da bi takav stav trebao prevladavati". Smatraju i da domaćoj sceni treba malo više hrabrosti pa ne bismo bili preplavljeni generičnom glazbom na radiopostajama.

image
Atmosfera sa snimanja spota za pjesmu Nike Turković 

"Nedostaje isticanje brojnih umjetnika koji su čak i prisutni, ali teško dođu do svog dijela kolača. A ovima koji imaju svu pozornost nedostaje iskorak u nepoznato. Često se igra na "ono što će se sigurno vrtjeti', a čak se ni s vizualnim ne eksperimentira, već se bira ono što prolazi. Ali možda vrijeme pokaže, možda baš stojimo na nekoj prekretnici, a da nismo toga ni svjesni", govori Ana. Iako je 2020. mnogima bila teška, oni su u tu godinu upisali brojne uspješne suradnje pa njihov dojam nije nimalo depresivan. Imali su, kažu, sreće pa su je priveli kraju s najvećim komplimentom koji autor može dobiti - njihova estetika je prepoznatljiva, imaju svoj potpis, premda je svaki od uradaka drugačiji.

"Teško da bi bilo koja priča koju smo stvorili bila uspješna da nije nastala iz ljubavi prema ovom poslu. Ključni su i pristup, zajedništvo i sloboda svakog pojedinca u timu jer ne vrijedi okupljati talentirane ljude i stavljati ih u okvire. Čim svi rašire krila, počinje čarolija", objašnjava Ana i dodaje da im je najljepši dio posla dan snimanja – trenutak kad ideja dobiva svoj oblik.

"Volim vidjeti kako se scena s papira pretače u stvarnost. Obožavam taj trenutak." Ipak, kada su u pitanju planovi za ovu godinu, pomalo su suzdržani. Ana bi se voljela upustiti u istraživanje filma, dok bi Luka volio iz ladice izvaditi jedan od scenarija za kratkometražni film i posvetiti se tome. No prijatelji i poslovni partneri za kraj zaključuju: "Naučili smo da su planovi suvišni u ovom razdoblju, pa eto, živi bili pa vidjeli."