Ovih dana mnogi su šokirani jer vijest da se BUTT magazin ponovno vraća na police kioska i knjižara je zaista sve iznenadila - i one koji imaju svaki broj ovog kultnog časopisa i one koji nikada nisu bili ljubitelji “tvrde” štampe. I zaista, teško je povjerovati da se nešto ovakvo uopće događa, s obzirom na to da živimo u eri kada su se mnogi magazini, čak i oni za koje smo mislili da nikada neće prestati izlaziti, preko noći samo ugasili. Jednostavno, dominacija internet sadržaja "pojela" je svijet tiskanih izdanja i časopisi su postali neka vrsta najbizarnijeg fetiša. S te strane je možda i prirodno što će se BUTT magazin iznenada ponovo naći u rukama svojih obožavatelja, jer njegov koncept je oduvijek bio poligon za istraživanje i izražavanje svih oblika sloboda - ne samo homoseksualnih, već najrazličitijih subkultura, koje su suštinski razbijale tabue ljudske prirode.
Za mnoge čitatelje u srednjim godinama, BUTT magazin je bio nešto poput prave revolucije. Ovaj tromjesečni časopis, sa svojim prepoznatljivim nježno ružičastim bojama i erotskim portretima gay muškaraca, otvorio je teren za borbu protiv mainstreama i njegovane estetike za nešto mnogo prljavije, grublje i autentičnije. Svatko tko je imao šansu bar jednom vidjeti što BUTT magazin nudi, mogao je odmah shvatiti da se ne radi o klasičnom komercijalnom projektu i diktatu fizičke ljepote, već o jednoj ozbiljnoj publikaciji koja se bavi pitanjem tjelesnosti na drugačiji način. Tako su se na njegovim strancima prvi put pojavile dlake na tijelu, bradati muškarci i trbusi bez pločica.
Povijest gay časopisa i fanzina je duga i fascinantna, ali ono što je BUTT magazinu pošlo za rukom je činjenica da je zauvijek promijenio gay zajednicu i u 21. stoljeću ponudio nešto zaista novo i drugačije. Osnovan 2001., pod dirigentskom palicom fascinantnog izdavačkog dua iz Amsterdama, Gerta Jonkersa i Jopa van Bennekoma, koji su kasnije pokrenuli i The Fantastic Man i The Gentlewoman, ovaj časopis predstavlja pravu riznicu i naslijeđe najznačajnijim gay umjetnicima današnjice. Tako ne čudi što ga je i The Guardian već 2005. proglasio jednom od najboljih publikacija na svijetu. Od samog starta, BUTT magazin je sadržavao intervjue, članke i reklame te postavljao trendove i stilove života unutar muške homoseksualne zajednice. Njegovo prvo izdanje prikazivalo je njemačkog modnog dizajnera Bernharda Wilhelma u formi golišavih portreta koje je snimio čuveni fotograf Wolfgang Tillmans. Iz broja u broj teme su postajale sve provokativnije, a ultimativna želja queer umjetnika bila je da se bar jednom nađu između korica BUTT magazina. Tako su se u povijest upisali mnogi poput Caseyja Spoonera, Michaela Stipea, Johna Watersa, Heinza Petera Knesa, Edmunda Whitea, Terencea Koha, Waltera Pfeiffera i Slave Mogutina.
A sada, gotovo 10 godina nakon posljednjeg tiskanog izdanja, publikacija se vraća na velika vrata i to već početkom sljedećeg mjeseca za svoj jubilarni 30. broj. Zahvaljujući brendu Bottega Veneta, koji je sponzor cijelog broja, 3. ožujka počinje promocija novog broja u okviru Tjedna mode u Parizu fascinantnim događajem koji kreće trodnevnom video instalacijom na zgradi Palais de Tokyo. Najnovija naslovna strana prikazuje fotografiju dva crna muškarca u zagrljaju, koju je fotografirao Clifford Prince King, preko čijih tijela se redaju naslovi iz sadržaja poput “hung”, “fetish” i “femme”.
Bez obzira na to radi li se o lukavom marketinškom potezu modne industrije koja na sve načine pokušava doći do različitih ciljnih grupa ili je ovo zaista jedan iskreni obrat u korist tiskanih izdanja, oni koji su sve ove godine ostali gladni dodira najfinijeg roza papira mogu se pripremiti jer će uživati u uzbudljivih 100 stranica novog BUTT magazina.