Pretpostavljamo da je mladoj Halle Bailey (22) neka vrsta slučajnog komplimenta to što joj ime nalikuje onom Halle Berry, jer djevojka njenih glumačkih ambicija mora vidjeti neku vrstu uzora ili barem pionirskog traga u glumici koja je prva i za sada jedina Afroamerikanka koja je osvojila Oscara za glavnu žensku ulogu. No prilično je nezgodno kad te brzopleti i poslovično bijesni Twitter, čitajući vijesti na brzinu, zamijeni s gotovo četrdeset godina starijom kolegicom pa se raspištolji od ljutnje što je Berry dobila ulogu šesnaestogodišnje sirene u remakeu Dinseyjeve priče o Ariel, koja proda glas za ljudski stas (noge). Berry je, srećom, poslovično duhovita pa je brzo "ubila" tweet poručujući ratnicima s društvenih mreža memeom (prigodno) da pažljivije čitaju. No površnost brze publike današnjice nije usputna tema, već gorući problem međusobnog razumijevanja. Šteta bi bilo da ta zabuna pokvari trenutak za mladu Bailey, koju nakon što izađe Disneyjev hit (a premijera je najavljena za proljeće 2023.) više nećete morati guglati.
Tko je ona? Dio uspješnog glazbenog dua Chloe+Halle za koji možda nikad niste čuli, ali sestre su zapravo megauspješne. Iza njih je pet Grammy nominacija, nastup na legendarnoj Coachelli, a prije svega potpisivanje ugovora s legendarnom Beyoncé, još jednom pionirkom ženskog uspjeha i stvaranja pozicije moći u afroameričkoj zajednici. Sestre su njezinu pozornost pridobile pjevanjem upravo njezinog hita u dobi od 13 i 15 godina, a ugovor za šest albuma koji im je ponudila tada je vjerojatno djelovao kao san. Međutim, iz današnje perspektive, u kojoj je Bailey na rubu da postane popkulturna heroina jer je dobila ulogu legendarne Disney princeza, taj milijun dolara koji su navodno dobile za cijeli dogovor čini se kao sitniš, ali na klackalici između rizika s ulaganjem u nečiji uspjeh i otkrivanja nove megazvijezde stoji mnoštvo nijansi od kojih je jedna sasvim sigurno podržavanje, riječima same Bailey, "prekrasnih smeđih, tamnih mladih ljudi".
Ovaj citat izgovorila je, kroz suze, mami same Beyoncé koja u Americi ima svoj talk show. "Plakala sam i kad sam vježbala rečenice za audiciju. Sam poziv na audiciju za mene je bio nešto posve nevjerojatno. Ariel je za mene uvijek bila djevojka bijele puti i crvene kose. Odjednom netko želi drugačijim djevojčicama poručiti da i one mogu biti magična mitska bića." Što je toliko posebno u činjenici da crnkinja igra Ariel i mijenja li novi woke pristup castingu ključna mjesta zajedničkog identiteta? Mogu li djeca diljem svijeta koja su odrasla na all white karakterizaciji likova kao što su Pepeljuga, Snjeguljica, Trnoružica, Ariel i Matovilka uopće pojmiti, a onda i podnijeti ovaj smjer u filmskoj umjetnosti i televiziji?
Promjena je upravo razlog zbog kojih se dio publike našao povrijeđen ovom odlukom Disneyja i legendarnog redatelja Roba Marshalla, ali je promjena i razlog zašto publika većinom slavi ovakav kreativan smjer. Marshall je objasnio da je za Ariel tražio ne djevojku specifičnog izgleda, već djevojku specifične mladenačke energije, duha, nevinosti i srčanosti. Taj pogled na sadržaj mimo vanjskih odrednica zapravo je prisutan u muškom castingu već neko vrijeme - no, sada kad jedna Afroamerikanka preuzima ulogu Disneyjeve dive, svijet je fasciniran. Nije to naime samo uloga u igranoj verziji "Male sirene". To je preuzimanje identifikacijske štafete, to je penetracija afroameričke kulture u sveta mjesta odrastanja diljem svijeta. Halle Bailey postaje Disney.
Za usporedbu: kad je Brandy igrala inačicu Pepeljuge, to je, nažalost, bila gotovo kao štih proba, test može li tržište podnijeti takav pogled na Grimma. Tržište je itekako bilo spremno: "Cinderella" je bila nevjerojatan komercijalni uspjeh, kao i veliki korak naprijed prema tzv. color-blind dijeljenju uloga. Ali, umjetnički, "Cinderella" je upitna. S druge strane, trailer za "Malu sirenu" koji je izašao prošli tjedan izgleda kao remek-djelo. Dok je u vrijeme Brandy i Whitney Houston (koja je inicijalno trebala, na vrhuncu svoje slave, igrati Pepeljugu, da bi se zbog odgađanja produkcije i vlastitih godina povukla u ulogu dobre vile) ključ bila all black verzija, sada je pred nama igrani film prema omiljenom predlošku koji doista nije o rasi, već o sadržaju.
Kritike na račun castinga su zapravo posve smiješne jer je sirena kao takva izmišljeno biće s ribljim repom i, možda još nevjerojatnije, savršenim volumenom kose na dnu oceana. Novi svijet širi se i ispod mora, iako sama Ariel pjeva da želi biti dio onog našeg. A ono što svi želimo je biti dio svijeta u kojem boja kože nije ključna za narativ priče (kao u pričama poput "Mulan" ili "Encanto"), u kojem je talent, a ne politička korektnost, teror tolerancije ili pretpostavke o izgledu glumaca, ključ za osvajanje uloge i srca publike.