Marija Gale i Anja Filipec, poslovnjakinje su s impresivnom biografijom u uređenju interijera i ponudi namještaja za različite cjenovne razrede (od high end brendova do puno dostupnijih). Nekada kultna lokacija u Preradovićevoj 34 u Zagrebu, sada je dobila svoju ekstenziju u Parku kneževa (Ul. kneza Borne 24 - 1). "Trika" zastupa proizvođače namještaja i opreme iz dizajnerski vodećih zemalja Europe kao što su Italija, Poljska, Španjolska, Danska, a čija su imena sinonim za kvalitetu, udobnost i dizajn. Tim od sada već deset ljudi sudjeluje u uređenju javnih i privatnih objekata, a Marija i Anja ispričale su nam svoju poslovnu dream - priču, ukazale na formule svog poslovanja te nas trajno zaljubile u svoj showroom.
Kako je krenula vaša poslovna priča, odnosno vaše poslovno i prijateljsko prepoznavanje?
Marija: Susret i prepoznavanje dogodilo se kada smo zajedno radile u tvrtki koja se bavila developmentom i prodajom različitih nekretninskih projekata. Tu se razvilo prije svega prijateljstvo, a s njim i poslovno prepoznavanje. Nakon višegodišnjeg iskustva s nekretninama, odvažile smo se na samostalni put i okrenule smo se poduzetništvu. Tako smo 2008. osnovale tvrtku Trika, počevši s distribucijom namještaja i uslugama vezanim za uređenje interijera. Kao i svaki početak i naš je bio pun izazova i poteškoća. U našem slučaju pokazala se točnom teorija da upornost, predan rad i samopouzdanje donose rezultat. Svih ovih godina vjerni smo inicijalnoj ideji zbog koje smo osnovale vlastitu tvrtku, a to je da smo tu zbog naših klijenata kojima pružamo cjelovitu potporu u stvaranju lijepih i funkcionalnih prostora koji oplemenjuju svakodnevicu.
Anja: Od samog početka znale smo da će naš posao ostati vezan uz interijere, i odmah smo uz to krenule prema konkretnom opremanju odnosno ponudi namještaja. Cilj nam je bio biti one-stop-shop studio za opremanje interijera koji sve nas potiču na uživanje i druženje. Svakodnevno se, zajedno sa našim timom, trudimo živjeti upravo tu ideju i za sada nam dosta dobro ide. Poslovno prepoznavanje dogodilo se oko ove zajedničke ideje u koju vjerujemo od početka zajedničkog poslovnog puta. U svakom slučaju, prijateljsko prepoznavanje pokazalo se ispravnim jer nam se čini da se poznajemo cijeli život, a dobar dio njega zaista smo i provele u svakodnevnom druženju koje nas nije prestalo veseliti i inspirirati.
Kakva je "priroda" brendova, odnosno otkud ih imate ponajviše?
Marija: Ponosni smo na naš pomno odabrani portfolio dobavljača sa svih dijelova cjenovnog spektra. Budući da naši klijenti dolaze iz različitih segmenata kao što su turizam, poslovni prostori te privatni stanovi i kuće, trudimo se biti pouzdan oslonac pri izboru opreme različitih stilova i namjena.
Anja: Najviše surađujemo s brendovima koji dolaze iz Europe. Širok raspon ponude različitih cjenovnih razreda naša je velika prednost. Naglasila bih da se ne radi samo o namještaju, uključena je ponuda i rasvjete, dekoracija, tekstila i svega što uključuje kompletno opremanje.
Koje su vaši segmenti klijenata? Koje usluge prate tu ponudu?
Anja: Klijenti koji nam se obraćaju dolaze iz različitih segmenata i od početka u nama prepoznaju nekog tko im može olakšati proces uređenja bilo kojeg prostora. Svakom klijentu nastojimo pružiti personaliziranu uslugu i asistenciju kod odabira i kombiniranja pojedinih komada i materijala kako bi sam proces uređenja bio što ugodniji i inspirativniji. Važno nam je da odabir namještaja za naše klijente bude ležeran i prođe sa što manje stresa. Namještaj dugo ostaje s nama u prostoru i nije nešto što često mijenjamo. Zato odluka o izboru pravog komada nije jednostavna i zahtjeva pažnju i posvećenost kako naših klijenata tako i nas. S nama odabir često izgleda kao zabavno slaganje mozaika različitih uzoraka materijala, tekstura i boja.
Marija: Obraćajući se nama klijenti dobivaju osobnog asistenta koji im uvažavajući njihovu estetiku i budžet rješava opremanje prostora. Pristup i trud koji ulažemo u pružanje potpore klijentu uvijek je jednak, bez obzira kupuje li jedan stol da upotpuni ured ili stan ili oprema stotinu soba luksuznog hotela. Osim toga, u okviru naše ponude vrlo efikasno rješavamo logistički segment tj. transport, skladištenje i montažu u objektu kupca na području cijele Hrvatske. Naša posvećenost detaljima i rješavanju izazova pomogla nam je izgraditi zajednicu klijenata koji nam se iznova vraćaju.
Kako izgleda vaš " svakodnevni" poslovni proces, odnosno vaš dan na poslu?
Anja: Ključan dio našeg posla kao i našeg dana je naš tim bez kojih ne bismo mogle ništa napraviti. Trenutno zapošljavamo 10 ljudi i odlično funkcioniramo, svatko u svom segmentu, na što smo posebno ponosni. Naš tim spaja individualce različitih talenata i iskustava, ali zajedno funkcioniramo kao vrlo skladna cjelina.Trudimo se da nam uredska svakodnevica bude ispunjena radom, ali opuštena. Ponosne smo na ljude koji sudjeluju u ostvarenju naše poslovne vizije i koji, sigurni smo, u našem timu prepoznaju prilike i za svoj osobni i profesionalni razvoj.
Marija: Naš dio posla kod stvaranja novih prostora dolazi na kraju, mi zapravo „nastupamo“ kao posljednji u dugom lancu pred samo useljenje ili otvorenje. Lijepo je kada imamo dovoljan vremenski okvir od strane investitora za naš dio posla. Kada to nije slučaj, moramo biti snalažljivi i fleksibilni u smislu ubrzanja dobave i hitnih isporuka. Isporuke danas traju nešto duže nego li u razdoblju prije pandemije koja je,čini se, trajno poremetila dobavne lance i rokove na koje smo bili navikli. Usprkos tome do sada se nismo susreli s ozbiljnijim preprekama ili kašnjenjima prema našim klijentima.
Možda teško pitanje – ali što je to što klijenti uglavnom žele? Kako vam izgleda taj dominantni "ukus" koji ste, siguran sam, prepoznali? Koliko je trendi, sofisticiran, odgojen?
Anja: Različiti su i ukusi i sklonosti i teško je izdvojiti prevladavajući ili dominantan. Koliko je nečiji ukus trendi ili usvojen, može prepoznati svatko za sebe i kao bilo koji dio života i ukus je podložan utjecajima društva i medija kojima smo izloženi.
Marija: Primijetile smo da posljednjih nekoliko godina turistički objekti kod nas sve više prate svjetske trendove. Privatni klijenti najviše traže namještaj suvremenog stila u koji se svakako uklapa veliki dio naše ponude.
Određuje li karakter ukus, odnosno ukus karakter klijenta? Vi isto, kao ja vas - sada, intervjuirate svoje klijente i možete svašta, htjeli – ne htjeli, o njima saznati?
Marija: Komunikacija se uvijek odvija u dva smjera i taj dio saznanja jednih o drugima je izuzetno važan i zanimljiv. Kroz sve ove godine puno smo naučili od svojih klijenata i to iskustvo je neprocjenjivo i samo naše.
Anja: Veseli nas da se klijent kada izađe s našeg sastanka osjeća dobro i da su njegove potrebe prepoznate. Također se trudimo da svakom pružimo što idealniji omjer dobivene vrijednosti za novac. Za nas je to izrazito važno jer odražava naš odnos prema poslu kao i prema našim klijentima.
Park kneževa vaša je nova poslovna lokacija? Kako je osmišljen prostor i što će sve nuditi u budućnosti?
Marija:Prije tri tjedna preselili smo u novi prostor koji nam pruža i novu razinu usluge za klijente, kao i naše radne svakodnevice. Prostor se nalazi u okviru projekta Park Kneževa investitora VMD Model, koji svojom jedinstvenošću i kvalitetom gradnje i stanovanja inspirira i nas. Dizajn interijera povjerili smo dugogodišnjoj suradnici i prijateljici arhitektici Lidiji Sjauš i svatko tko nas posjeti može se uvjeriti da je obavila sjajan posao.
Anja: U novom prostoru smo dobili priliku izložiti komade koje želimo predstaviti našim klijentima, a koji su nam i privatno izuzetno dragi i čiji dizajn i kvalitetu cijenimo. To uključuje brendove kao što su Wittmann, Acerbis, Fredericia, Alias, Sancal, Pianca, Ferm Living, &Tradition, Muuto i još puno toga. Radujemo se radu u predivnom novom okruženju, i tome da ćemo i u budućnosti nastaviti drage suradnje s postojećim i biti prepoznati od strane novih klijenata.