Miloš Nadaždin

Popularni beogradski fotograf: "Trend je opasan jer ljudi gube autentičnost"

24. studeni 2022.

Fotografije: Miloš Nadaždin

Modnu, celebrity i advertising fotografiju u susjednoj Srbiji nerijetko (ako su izvrsne!) potpisuje isti umjetnik s kojim smo razgovarali o uvjetima, ali i političnosti fotografije.

Iza njega je više od 400 editorijala, 1000 naslovnice i stotine reklamnih kampanja. Miloš Nadaždin surađivao je s brojnim magazinima kao što su Haarper‘s Bazzar, L&Z, Hello, Men’s Health i drugi. Radio je brojne reklamne kampanje za brendove L’Oréal, AURA, Bebakids, ExtremeIntimo, Zekstra, Ivko, a pred njegov objektiv stale su gotovo sve zvijezde naših (regionalnih) estrada. Posljednjih nekoliko godina živi i radi na relaciji Los Angeles – New York – Beograd, gdje surađuje s međunarodnim klijentima i magazinima. Uz komercijalni rad, posvećen je i autorskim projektima koje najčešće predstavlja izložbama.

image

Miloš Nadaždin, fotograf

Fotografija je sudbina? Karakter...

- U mom slučaju jest. Sudbonosni susret(i). Prvi susret s fotografijom ne pamtim, ali osjećaj je kao da je cijeli život uz mene. Kao dijete sam obožavao listati novine i magazine u kojima ima puno fotografija, iz meni tada nepoznatih razloga. Kasnije se iskristalizirala želja, i strast prema fotografiji. Mislim da, kao kod većine umjetnika, i fotografija preuzima karakter autora. Mislim da je to neminovno, a negdje i fantastična stvar. I nešto što nas razdvaja međusobno, što nam stvara pečat individualnosti.

Moda (ni)je...

- Moda je sveprisutna. Kako u mom radu, tako i u svakodnevnom životu, htjeli je mi ili ne - naprosto je neminovna. U današnjem svijetu je postala način za izdvajanje i izražavanje razumijevanja, stavova i uvjerenja. Postala je produžetak identiteta. Čak i zabavna strana mode je ta da svaki dan možeš pratiti svoje raspoloženje i izraziti sebe baš kako želiš.

Trend je (bez)opasan dio fenomena fotografije, ili?

- Prije bih rekao da je trend opasan. Naprosto iz razloga što ga jako velik broj ljudi slijepo prati. U tom praćenju gube na individualnosti, gube autentičnost, a ne shvaćaju da tako gube sebe i umanjuju svoju kvalitetu i svoju kreativnost. Trendovi su sveprisutni, baš kao i u svim mogućim sferama umjetnosti i vizualnog stvaralaštva. Neminovni su i ok je nekada osvrnuti se na trend, i ako odgovara senzibilitetu umjetnika, prihvatiti ga kao inspiraciju.

Fotografija uzima dušu?

- Da, postoji to vjerovanje. Međutim, još mi se nešto slično nije dogodilo. Prije bih rekao da je oplemenjuje. Odnosno, daje jednu posebnu dimenziju emotivnog sadržaja kod ljudi. Volio bih samo da se taj osjećaj zadrži duže, da ne bude sve toliko instant.

image

Fotografije: Miloš Nadaždin

Političnost fotografije je inherentna?

- U današnjem svijetu političke korektnosti jako je teško imati mišljenje koje se ne podudara s većinom. U tom smislu jest. Ali je također medij kojem najlakše polazi za rukom provokacija, slanje poruke, osviještavanje bunta, ali i vrijeđanje. Mislim da su ljudi postali preosjetljivi na sve i svašta. I to je također dio trenda političke korektnosti. Možda svi otupimo na sve to i možda postanemo beskrupulozni oblik postojanja. Vidjet ćemo.

Uvjeti dobre fotografije?

- Pored jasne tehničke razine koja mora postojati, možda je poseban uvjet nakon što uzmete nekome dušu fotografiranjem, da tu oplemenjenu dušu vratite vlasniku, a da se to obogaćivanje vidi na fotografiji.