Zašto baš sapuni, pitala sam Jelenu na početku našeg razgovora, a tridesetogodišnja magistrica povijesti umjetnosti i engleskog jezika kratko mi odgovara da sapunom i njegovim dizajnom priča priču i vraća se korijenima. Naime, posebnost brenda Silvan leži u pakiranju sapuna koje se može - posaditi.
"Kroz pakiranje koje se pretvara u cvijeće ideja nam je bila vratiti se korijenima i naglasiti ideju jednostavnosti kao ultimativnog oblika savršenstva (da citiram Da Vincija - "teško mi je pobjeći od mojih povijesno-umjetničkih korijena"). Sapun kao proizvod samo dodatno naglašava tu ideju. Proizvod je to koji se koristi od davnina. Svima poznat. Tako jednostavan, a tako savršen i učinkovit", govori Jelena koja krajnjim rezultatom iznosi priču o hrvatskoj kulturi. Dizajn pakiranja inspiriran je geometrijskim motivima prapovijesne umjetnosti Ilira koji su Silvana, slavili kao zaštitnika divlje prirode, šuma i pašnjaka te su mu kao takvome često radili spomenike ispod vedra neba – sub divo (pod zvijezdama). Time je inspirirano i ime brenda.
Ekologija je važan dio brenda Silvan, što poručuju spomenutim pakiranjem koje se pretvara u cvijeće. Ono je načinjeno od biorazgradivog papira u kojeg su ugrađene sjemenke različitih vrsta livadnog cvijeća. Pakiranje možete u cijelosti zasaditi i tako se naglašava posvećenost brenda održivom razvoju i životu bez otpada.
"Ideja je zasaditi svako pakiranje u teglicu za cvijeće ili u otvoreni vrt (još bolje), prekriti tankim slojem zemlje te zalijevati i držati na suncu. Papir se vrlo brzo razgradi, a iz sjemenki će kroz nekoliko tjedana niknuti livadno cvijeće – nikada ne znamo koje jer je riječ o različitim vrstama. Htjeli smo da bude iznenađenje, da nas svaki put priroda iznenadi svojom ljepotom", objašnjava Jelena.
Kada su pokretali posao bilo im je jasno da je tržište zasićeno različitim proizvođačima prirodne kozmetike, a da bi se istaknuli krenuli su s ovom jedinstvenom pričom.
"Temelj svega što radimo jesu jako kvalitetni proizvodi. Kvaliteta je morala biti neupitna od samog starta. Pri izradi koristimo najbolje od prirode - sirovine poput morske soli ili meda od drače. Ono u čemu smo otišli korak dalje jest dizajn i sastav našeg pakiranja. Kroz ta dva aspekta ispoljili smo naše dvije velike strasti: onu za očuvanjem i promicanjem prebogatog hrvatskog kulturnog naslijeđa, a s druge strane onu za promicanjem održivosti i zelenog življenja".
Od ostalih sastojaka izdvaja one poput ulja badema, ricinusa, masline i jojobe; eterična ulja poput lavande, mandarine i čajevca; sastojke poput morske soli iz Solane Nin, meda od drače s obiteljskog pčelarskog gospodarstva "Jurjević", kozjeg mlijeka... Sam proces proizvodnje sapuna sastoji se od nekoliko faza. Nakon početne faze u kojoj sjedinjuju sve ove fine sastojke, sapun se izlijeva u kalupe i nakon dva dana slijedi rezanje. Činjenica koja iznenadi dosta ljudi je da sapuni trebaju proći fazu "sazrijevanja" koja traje nekoliko tjedana, nadodaje.
Trenutno rade na novim uzbudljivim projektima, no detalje ne otkriva - kaže, najbolje je da ih sami vidimo za koji mjesec.
"Ništa se ne događa preko noći i treba posjedovati stanovitu upornost ili otpornost (kako god hoćete). Izazova je puno, ali nama je uvijek bilo draže usredotočiti se na pozitivne stvari.", kaže poduzetnica kojoj je objava u modnoj bibliji velika potvrda njezine vizije, kvalitete i rada koji se krije iza brenda Silvan. Veselimo se novitetima ovog domaćeg brenda!