Posadite omot ovih sapuna

Posebna priča domaćeg brenda prirodne kozmetike koji je preporučio i Vogue

23. siječanj 2021.
Fotografija: privatna arhiva

Sve je više brendova na tržištu koji nude prirodnu kozmetiku pa je sve veći izazov novim proizvodima odmaknuti se od konkurencije i doprijeti do klijenata. Jelena Bikić u tome je uspjela, a njezini sapuni našli su se i na stranicama britanskog izdanja Voguea.

Zašto baš sapuni, pitala sam Jelenu na početku našeg razgovora, a tridesetogodišnja magistrica povijesti umjetnosti i engleskog jezika kratko mi odgovara da sapunom i njegovim dizajnom priča priču i vraća se korijenima. Naime, posebnost brenda Silvan leži u pakiranju sapuna koje se može - posaditi. 

"Kroz pakiranje koje se pretvara u cvijeće ideja nam je bila vratiti se korijenima i naglasiti ideju jednostavnosti kao ultimativnog oblika savršenstva (da citiram Da Vincija - "teško mi je pobjeći od mojih povijesno-umjetničkih korijena"). Sapun kao proizvod samo dodatno naglašava tu ideju. Proizvod je to koji se koristi od davnina. Svima poznat. Tako jednostavan, a tako savršen i učinkovit", govori Jelena koja krajnjim rezultatom iznosi priču o hrvatskoj kulturi. Dizajn pakiranja inspiriran je geometrijskim motivima prapovijesne umjetnosti Ilira koji su Silvana, slavili kao zaštitnika divlje prirode, šuma i pašnjaka te su mu kao takvome često radili spomenike ispod vedra neba – sub divo (pod zvijezdama). Time je inspirirano i ime brenda. 

image
Silvan sapuni
Fotografija: privatno vlasništvo

Ekologija je važan dio brenda Silvan, što poručuju spomenutim pakiranjem koje se pretvara u cvijeće. Ono je načinjeno od biorazgradivog papira u kojeg su ugrađene sjemenke različitih vrsta livadnog cvijeća. Pakiranje možete u cijelosti zasaditi i tako se naglašava posvećenost brenda održivom razvoju i životu bez otpada.

"Ideja je zasaditi svako pakiranje u teglicu za cvijeće ili u otvoreni vrt (još bolje), prekriti tankim slojem zemlje te zalijevati i držati na suncu. Papir se vrlo brzo razgradi, a iz sjemenki će kroz nekoliko tjedana niknuti livadno cvijeće – nikada ne znamo koje jer je riječ o različitim vrstama. Htjeli smo da bude iznenađenje, da nas svaki put priroda iznenadi svojom ljepotom", objašnjava Jelena. 

image
Jelena Bikić
Fotografija: Tom Dubravec/ CROPIX

Kada su pokretali posao bilo im je jasno da je tržište zasićeno različitim proizvođačima prirodne kozmetike, a da bi se istaknuli krenuli su s ovom jedinstvenom pričom.  

"Temelj svega što radimo jesu jako kvalitetni proizvodi. Kvaliteta je morala biti neupitna od samog starta. Pri izradi koristimo najbolje od prirode - sirovine poput morske soli ili meda od drače. Ono u čemu smo otišli korak dalje jest dizajn i sastav našeg pakiranja. Kroz ta dva aspekta ispoljili smo naše dvije velike strasti: onu za očuvanjem i promicanjem prebogatog hrvatskog kulturnog naslijeđa, a s druge strane onu za promicanjem održivosti i zelenog življenja". 

image
Silvan sapuni
Fotografija: privatna arhiva

Od ostalih sastojaka izdvaja one poput ulja badema, ricinusa, masline i jojobe; eterična ulja poput lavande, mandarine i čajevca; sastojke poput morske soli iz Solane Nin, meda od drače s obiteljskog pčelarskog gospodarstva "Jurjević", kozjeg mlijeka... Sam proces proizvodnje sapuna sastoji se od nekoliko faza. Nakon početne faze u kojoj sjedinjuju sve ove fine sastojke, sapun se izlijeva u kalupe i nakon dva dana slijedi rezanje. Činjenica koja iznenadi dosta ljudi je da sapuni trebaju proći fazu "sazrijevanja" koja traje nekoliko tjedana, nadodaje. 

image
Fotografija: privatna arhiva

Trenutno rade na novim uzbudljivim projektima, no detalje ne otkriva - kaže, najbolje je da ih sami vidimo za koji mjesec. 

"Ništa se ne događa preko noći i treba posjedovati stanovitu upornost ili otpornost (kako god hoćete). Izazova je puno, ali nama je uvijek bilo draže usredotočiti se na pozitivne stvari.", kaže poduzetnica kojoj je objava u modnoj bibliji velika potvrda njezine vizije, kvalitete i rada koji se krije iza brenda Silvan. Veselimo se novitetima ovog domaćeg brenda!