Zagrepčanka Dorotea Kolić Krivić i Đakovčanka sa zagrebačkom adresom Mirna Kero u najtežem su razdoblju krenule u privatne vode. Naime, prije četiri godine, u jeku koronakrize, pokrenule su agenciju Aplauz komunikacije i uspješno se pozicionirale na vrlo konkurentnom tržištu marketinga. No, kad se posao radi s istim žarom kao i prvog dana - Mirna je u komunikacijama već 19 godina, a Dorotea šesnaest - izazovi se lakše savladavaju, a straha od neuspjeha nema. Danas njihovu agenciju čine njih dvije, osnivačice, njihova kolegica Smilja Rudež te mnoštvo vanjskih suradnika.
"Mi smo pravi ženski tim koji je multifunkcionalan, brz, fleksibilan, odgovoran i uvijek spreman na promjene jer u našem poslu jedina konstanta je upravo - mijena", govori nam Dorotea Kolić Krivić na početku razgovora o ostvarenju poslovnog sna. Iako su prvi koraci bili daleko od idealnog, hrabrost i upornost su se isplatile.
"Pokretanje agencije koincidiralo je s pandemijom koja je svima zakomplicirala život. No, nismo dozvolile da nas situacija pokoleba, nego smo se prilagodile jer želja i motivacija da stvorimo nešto iz temelja bila je jača od straha od neuspjeha. Vjerovale smo u sebe, svoje znanje i mogućnosti. Željele smo biti samostalne, fleksibilne te stvoriti pozitivno radno okruženje, ono koje će biti baš naše - ugodno i motivirajuće. Iako je klasični savjet ‘radi ono što voliš‘ odličan, sve dok imaš strast i svoju viziju uspjeha, na putu si da postigneš taj uspjeh", poručuje Mirna Kero i otkriva kako su im "najveći navijači" u počecima bili njihova obitelj i prijatelji, ali i lojalni klijenti koji su ih podržali u novom pothvatu.
"Većina klijenata s kojima sam prije radila, nastavila je raditi s nama i u novoj agenciji i to mi je bilo veliko priznanje. Danas, nakon četiri godine, zaista sam zadovoljna smjerom u kojem idemo, svake godine rastemo, radimo stvari koje volimo i trudimo se da sve ima naš potpis te se veselimo izazovima koji su pred nama. Najveći izazov do sada je bila sama odluka da ćemo pokrenuti agenciju, taj trenutak u kojem sam prelomila i rekla - idemo! Iako sam se na početku bojala neuspjeha, shvatila sam da je najgore ne probati i da ako nešto želim, moram to sama i pokrenuti. U tom trenutku je moja kći taman navršila godinu dana, a Mirnini dečki su bili u vrtiću, ali nas dvije smo rekle ‘Sada ili nikada‘. Pokazalo se da sreća zaista prati hrabre, osobito ako ste spremni ‘zasukati rukave‘", govori nam Dorotea. Na pitanje na što su danas najponosnije, priznaju da je to odnos između njih dvije, partnerice.
"Iako se ne slažemo oko svega, uvijek jedna drugoj držimo leđa, borimo se za isti cilj te se, naposljetku, u svemu i dobro zabavljamo. U agenciji vlada pozitivna atmosfera i ona se osjeća i u radu s našim klijentima i suradnicima. To nam je važno jer posao koji radimo je stresan, rokovi ponekad postavljaju nemoguć tempo, stalno se moramo dokazivati, natjecati, biti bolji, pratiti trendove, a u svemu tome biti svoji i jedinstveni. Sve to troši puno energije, pa nam je važno da je agencija naša sigurna baza. Dodatan užitak je i to što nam je ured od lani u Vitićevom neboderu u Martićevoj ulici, jednom od arhitektonskih simbola Zagreba iz kojeg se, s devetog kata, pruža prekrasan pogled na Medvednicu s jedne strane i na nebo s druge strane", otkriva Dorotea koja nam kao tri stupa poslovanja izdvaja autentičnost, pozitivan stav i poštovanje.
"Agenciju gradimo na zdravim temeljima i cilj nam je raditi projekte u koje vjerujemo te kreirati inspirirajuće priče koje će druge potaknuti na pozitivne promjene", objašnjava nam te dodaje kako u budućnosti žele ostati dovoljno mala agencija da se primarno mogu baviti komunikacijama, a opet dovoljno veliki da mogu odraditi bilo koji izazovni projekt. U planu je proširenje tima, čekaju ih i novi klijenti i projekti, ali prije svega se žele prije 2025. godine dobro odmoriti i napuniti baterije za nove izazove. A kao što svi znamo, u današnjem hektičnom svijetu, jedan od najvećih je održavati balans između poslovnog i privatnog.
"Pokretanje vlastitog biznisa apsolutno omogućava veću dozu fleksibilnosti, ali sve ima svoje prednosti i mane. Biti ‘sam svoj šef‘ znači da imate slobodu u kreiranju vlastitog vremena, ali isto tako traži i određenu žrtvu. Primjerice, nikada nisam u potpunosti ‘isključena‘, nema klasičnog godišnjeg ili bolovanja. Htjela-ne htjela projekti se odvijaju i ne mogu dopustiti da posao stane. Ali u takvim situacijama do izražaja dolazi važnost dobrog partnerstva. Imati osobu kojoj potpuno vjeruješ, kao ja Dorotei, velika je prednost jer imaš poslovni oslonac, ali i rame za plakanje. Isto vrijedi i u privatnom životu - imati dobrog i pouzdanog partnera zlata vrijedi", poručuje Mirna koja, za kraj, onima koji razmišljaju o poduzetništvu poručuje - "pravo vrijeme je - sada".
"Uvijek možemo naći milijun razloga zašto - ne. Ako imate veliku želju, mogućnost i znanje - vrijeme je da krenete jer život je prekratak da biste bili nesretni". Ima li bolje poruke za kraj ove priče o uspjehu?