Kako se "ubija" fikcionalnog lika u trenutku kada svi zainteresirani za temu znaju što se zapravo dogodilo? Serija ima svoju logiku koja se mora ispoštovati i ne može (ili ne smije?) se ignorirati logika narativa koji nam je bio isporučen u šest sezona – a taj je da postoje četiri prijateljice koje traže ljubav, zabavu, sebe ili samo provod u najluđem megalopolisu na svijetu. Znamo da se neslaganje dogodilo, medijski smo pratili povišene tenzije između slavnih protagonistica Sarah Jessice Parker i Kim Cattrall. To nesuglasje trajalo je niz godina i kulminiralo je izlaskom Cattrall iz filmskog projekta, ali i iz nastavka koji se trenutno snima "Just Like That".
Puno kritika je došlo sa svih strana zbog ove odluke – lik Samanthe bio je na izvjestan način najemancipiraniji od svih spomenutih, otvoreno je komunicirao slobodnije odnose spram seksa, ženskog tijela, ali i nepovjerenje u striktnu heteronormativnu matricu koju upravo takve serije inauguriraju. Nisu li se sve na kraju ipak udale i pronašle svog "pravog" muškarca? Čak je i lik Samanthe morao koketirati s idejom zajedništva, ali u ponešto queer verziji – on je morao biti maneken, glumac i morao je biti mlađi od nje, a da joj ljubav "treba" morala je shvatiti na puno teži način, preko bolesti. Puno je obožavatelja lika (i glumica van same serije) tijekom sezona skupila i zato je reakcija "javnosti" toliko snažna.
Iščekujući nove nastavke aktivni, anonimni komentatori zamišljaju – kako će se lik Samanthe ukloniti iz novog nastavka? Kako će se fikcionalno opravdati njezin odlazak? Hoće li biti reminiscencija? Na koji će se način, ako uopće hoće, referirati na njihovo prijateljstvo? Između niza komentara, medije je u nagađanju nastavka te priče posebno zainteresirao jedan TikTok video za koji se pretpostavlja da bi mogao biti "dokaz"onog što nas očekuje. Jednostavno je – umrla? Snimak statista odjevenih u crno na ulici u New Yorku gdje se pretpostavlja da se nastavci snimaju za potrebe tih (a i ovog) tekstova više je od argumenta. Međutim, vidjet ćemo. Prisjetimo se na trenutak funkcije lika Samanthe Jones u seriji: najstarija u seksualno samopouzdanoj četvorci, ona je neovisna poslovna žena s karijerom u odnosima s javnošću. Samopouzdana je, snažna i izrazito otvorena te sebe naziva "try - sexual" (što znači da će jednom pokušati sve). Na početku serije, izjavljuje da je odustala od veza te se odlučuje samo seksati "kao muškarac", to jest: bez emocija i osjećaja, čisto radi tjelesnog zadovoljstva. Samantha ima brojne, izuzetno kratke seksualne odnose tijekom sezona, uključujući lezbijsku vezu s umjetnicom po imenu Maria (Sônia Braga). Ona je njezin prvi ulaz u monogamniji odnos, no ubrzo joj dosadi i vraća se na staro. U susretu s hotelskim magnatom Richardom Wrightom (James Remar), koji je muški ekvivalent nje same: zgodan, seksualno bezbrižan i nije zainteresiran za dugotrajne veze, Samantha po drugi put počinje osjećati "ljubav" i kroz par epizoda je više ne privlače drugi muškarci.
Uplašena od svojih emocija kojih se ujedno i srami, pokušava sakriti svoje osjećaje, međutim Richard se zaljubljuje u nju. Potka je takva da naša protagonistica cijelo vrijeme pokušava sačuvati "srce" od "lomova", to znamo sada kada smo sve sezone odgledali, s naknadnom pameću i ponešto drugačijeg analitičkog aparata koji se može primijeniti.
U posljednjoj sezoni Samantha zavodi mladog konobara Jerryja/Smitha Jerroda (Jason Lewis), mnogo mlađeg problematičnog glumca čiji skok u karijeri počinje zahvaljujući Samanthinim PR vezama. U prvom se filmu pak otkriva da se Samantha preselila u Los Angeles sa Smithom kako bi nastavila svoju karijeru i postala njegov menadžer/agent. Međutim, ona na kraju prekine s njim jer se ne može prilagoditi kalifornijskom načinu života, on postaje previše zaposlen da bi s njom provodio vremena koliko je njoj potrebno, a nedostaje joj i njeno staro "ja", kao i New York.
Značenje lika Samanthe Jones nije sporedno niti nevažno (odnosno, u općoj relativizaciji života, jasno - sve je nevažno, ali što s tim?). Međutim, ako pristajemo na taj poredak, ako pristajemo na vrijednosti koje su predstavljene u ovoj seriji, moramo primijetiti da je izostanak ovog lika u sljedećim inkarnacijama seksova i gradova poguban jer nas podsjeća na poraz slobode, na pobjedu konzervativnijih modela suživota, na u konačnici - desne tendencije u industriji zabave i umjetnosti uopće. "Institucija" političke korektnosti je tu samo odmogla jer je sukreirala neopuritanski izraz i samim tim onemogućuje i otežava neposrednije umjetničko i javno komuniciranje. Posljedice toga ćemo tek doživjeti.
Valja reći i da je lik Samanthe u suštini najviše "gay" i najmanje odgovara neotradicionalnim normativima (unatoč tome što postoje gay likovi u seriji koji su prikazani na razini karikature), ako ćemo pristati na stereotipno očište tipičnog - suvremenog gay lifestylea u velikim gradovima. Jasno, doveden je do vrhunca i transponiran u ženskog lika. Promovira postmoderne vrijednosti koje su upisane u taj identitet i često benevolentno tretirane: sloboda, razbibriga, bahatost, samodostatnost i samozagledanost. Uz mnoge "tragične" elemente koje je ta serija ispostavila javnosti, ona je neupitno najzabavniji i najsloženiji karakter koji će trajno nedostajati u ovom novom pokušaju koji s veseljem iščekujemo.