Danas se sve rjeđe događa da nečije ime upadne u oči, osobito u glazbenoj industriji. Potrebno je zaista mnogo truda da neki autor postane svjetski poznat ili da zavrti svoju poetiku, jer kao što dobro znamo teško je držati pažnju ljudi naročito u moru sadržaja kojima nas svakodnevno zasipaju razni servisi i platforme koje shareaju ogromne količine megabajta najrazličitijih pjesama i glazbenih smjerova. Otkriće nekog sasvim novog i neponovljivog pravi je izazov, koji nije nemoguć, ali je izuzetno rijetka pojava.
Prošlog mjeseca to je ipak pošlo za rukom Marini Satti koja je za samo nekoliko dana od potpune anonimke postala autorica čije pjesme se preslušavaju po milijun puta. Ali, nije sve počelo tek tako, preko noći, jer i prije objave svog prvog albuma, ona je imala izvjesnu vojsku fanova koji su je ljubomorno čuvali od surovog mainstreama, u koji po svemu sudeći lagano ulazi. Ova pjevačica grčko-sudanskog porijekla prvi put se pojavila 2017. sa svojim vrlo autentičnim glazbenim videom "Mantissa" u kojem bez kočnica pleše u ambijentu živahnih i šarenih ulica Atine, njenog rodnog grada, okružena grupom djevojaka s nevjerojatno spontanom koreografijom.
Njena solarna energija, kako je definiraju mnogi kritičari, način na koji se kreće, senzualnost i suptilnost kojom zrači, u kombinaciji s autentičnim glasom koji posjeduje, kao da predstavlja magičnu formulu za uspjeh. Prozvavši je nasljednicom pjevačice Rosalije, nakon samo nekoliko objavljenih singlova, mnogi si sasvim lako predvidjeli njeno munjevito probijanje, a sada je to sasvim sigurno - u trenutku kada je izašao njen prvi album "Yenna", prije samo par tjedana.
Ova 35-godišnja umjetnica savršeno kombinira modernost urbane žene koja živi u kozmopolitskom gradu, tekstove o ženskoj emancipaciji te mitove, običaje i priče antičke Grčke i feminizam kao osnovu svih stihova. Samim time, njene pjesme predstavljaju svojevrsnu alkemiju zvukova i okosnicu ovog albuma, koji na grčkom jeziku znači rođenje i samim tim predstavlja njen rodni list. Ona se prije svega oslanja na zvuke tradicije i mitove Grčke i Balkana kako bi proizvela glazbu koja je duboko potresna i osnažujuća. Njoj je prije svega važno da ostane povezana sa svojim korijenima, baš kao i u svom najnovijem video spotu koji je snimljen u planinama njene zemlje, na vrlo poetičan i moćan način. U samom središtu je zbor sastavljen od velikog broja žena i jednog muškarca, koji na veoma simboličan način kombinira obilježja urbanosti s ljepotom ruralnosti i tradicije.
Marina Satti nije sasvim slučajno završila u glazbi, jer od malena je bila strastveno vezana za umjetnost, naročito za crtanje, a kasnije i pjevanje u zboru, gdje je naučila svirati klavir sa sedam godina. Kasnije je trenirala svoje glasnice kod istaknutih profesora, ali usporedno studirala arhitekturu, dramu, jazz, da bi mnogo poslije završila jazz i glazbenu produkciju na istaknutoj glazbenoj akademiji Berklee College of Music u Bostonu. Odmah su svi primijetili njenu nenametljivu autentičnost, ljubav prema glazbi koja dolazi iz dubine duše i manifestira se na sceni poput spontanog remek djela. Iako pod utjecajem američke kulture, njena poetika pre svega je bazirana na tipičnim balkanskim instrumentima, posvećena je orijentalnim zvukovima s Mediterana, začinjena i zapadnjačkim popom i hip-hop akcentima. Nema ničeg površnog u njenom pristupu, svaki ton, svaki stih ide duboko iz njenih korijena i podsjeća na najdivnije glasove ortodoksnih svetkovina. Na trenutak njena glazba zaista djeluje uzvišeno i sveto, kao da nam se kroz mikrofon obraćaju anđeli odrasli na ulici, koji jako dobro poznaju ljudsku dušu.
Nakon Esme Redžepove i Gorana Bregovića, kao možda najvećih svjetskih vedeta i predstavnika ovako intimne orijentalne muzike s ovih prostora, dugo se nije pojavio nitko ovako mlad, koji svojom karizmom i prodornošću, već na prvi pogled, ostavlja bez daha i traži da zaustavite svoje vrijeme i poslušate nešto što pogađa direktno u srce. Njeno vrijeme, sasvim sigurno, dolazi i brže nego što je mislila.