Za GG o budućnosti kazališta koje vode, kraju sezone, neizvjesnosti unatoč preporukama govore: Snježana Abramović Milković (ZKM), Matko Raguž (Teatar Exit) i Vedran Hleb (Teatar &TD).
ZKM
Snježana Abramović Milković nas optimistično podsjeća da umjesto najavljene praizvedbe autorskog projekta "U ime oca, u ime majke" na temu obiteljskog i rodno uvjetovanog nasilja, Anica Tomić i Jelena Kovačić pripremaju "Monovid 19", koji su pokrenuli Savez scenarista i pisaca izvedbenih djela - SPID-a, web portal Drame.hr i časopis Kazalište. Naime, nositelji ideje i urednici Monovida - 19 su Jelena Kovačić i dramski pisac Ivor Martinić, a praizvest će se tekstovi 19 hrvatskih dramskih pisaca - Rone Žulj, Tene Štivičić, Mirne Rustemović, Ivane Sajko, Vedrane Klepice, Dine Pešuta, Jasne Jasne Žmak, Ivana Penovića, Dubravka Mihanovića, Ivane Vuković, Olje Lozice, Nine Mitrović, Espi Tomičić, Luke Vlašića, Gorana Ferčeca, Beatrice Kurbel, Dine Vukelić i Katje Grcić.
Monolozi su pisani po narudžbi, a tematika je, naravno, život u izolaciji, dakle, u novim okolnostima uzrokovanim pandemijom Covida-19. Ti tekstovi će se adaptirati za scensku izvedbu, a izvodit će ih 19 glumaca po različitim punktovima kazališta. "Zato ćemo tu predstavu moći igrati i u novim epidemiološkim uvjetima, čak i onda ako se ponovi epidemija, ali i u regularnim okolnostima. Premijera je 5.srpnja." –ponosno najavljuje ravnateljica ZKM-a. Većinu programa ZKM planira realizirati, dok će "Očevi i djeca" u režiji Ivana Popovskog i koprodukciji s DLJI biti prebačena za 2021. godinu. Abramović Milković ističe da će do kraja godine realiziratI i "Naše šume", autorski projekt Žige Divjaka u koprodukciji s Schauspiel Stuttgart i teatrom Nowy iz Varšave kao i "Čarobnjaka iz Oza" u dramatizaciji Nikoline Bogdanović i režiji Saše Broz.
Teatar &TD
Teatar &TD aktivno planira igrati repertoarne predstave u lipnju i dijelu srpnja, a možda će već početi krajem svibnja. "Krećemo i u održavanje proba prekinutih kazališnih produkcija pridržavajući se preporuka Zavoda za javno zdravstvo. Želimo pokušati adaptirati određene predstave za Atrij &TD-a i igrati ih na otvorenom, pa možemo to nazvati i ljetnom pozornicom Teatra &TD. Mislimo da je od vitalnog značaja za kulturu i uopće normalizaciju društvenog života, da se pokrene kazališni život u okolnostima kada to nije nimalo jednostavno." - poručuje Vedran Hleb iz &TD-a.U tom smjeru planiraju i u lipnju izaći sa dvije pretpremijere: "Donor“" u režiji Nine Kleflin i "Dobro je ništa" u režiji Olje Lozice. "S obzirom na to da Teatar &TD i Kultura SC ostvaruje produkcije većinom s umjetnicima iz nezavisne scene u ovoj situaciji trudimo se i zbog njihove teške situacije pokrenuti i održati umjetničku proizvodnju. Bez obzira na otežano financiranje Studentskog centra, imperativ je održavanje kontinuiteta umjetničke proizvodnje i nadamo se da će se i Ministarstvo i Grad angažirati u tom smjeru i podržati naša nastojanja", dodaje Hleb.
Kao i svi, i teatar &TD radi više "projekcija" budućnosti te, duhovito dodaje Hleb: "titramo između velike nade i skepse, boreći se za ostvarivanje i otvaranje što više prostora za pustiti kazalište u život. Naglasio bih samo da vjerujemo isključivo u kazalište kao živu izvedbu i mjesto živog susreta sa publikom."
Teatar EXIT
Matko Raguž ima skroz drugačiju perspektivu u vezi okončanja kazališne sezone: "Budući da je Teatar EXIT privatno kazalište ova je sezona završena s obzirom na trenutačni propis o udaljenosti između posjetitelja od metar i pol jer bi time popunjenost maksimalno mogla iznositi 20 posto od kapaciteta gledališta (i manje ako uzmemo u obzir da je trenutno dopušteno okupljanje do 40 ljudi). Međutim, još uvijek se nadamo da će se mjere bar djelomično ublažiti te da ćemo uspjeti organizirati Ljetne noći Teatra EXIT u dvorištu Muzeja za umjetnost i obrt. Što se tiče početka sljedeće sezone - sve će zavisiti od situacije, što znači da i Teatar Exit ima "više scenarija", a najgori je u slučaju drugog vala pandemije jer je onda izgledno da neće biti ni sljedeće kazališne sezone."
Raguž zaključuje da kao što nama nitko ne može garantirati razvoj situacije s koronom, ni kazalištarci ne mogu biti konkretniji u odgovorima.
"Možemo samo planirati više varijanti kako bi dočekali određene situacije što spremniji, ako je to uopće moguće. Uputa o igri glumaca na sceni na neke predstave ne utječe, dok se neke mogu s obzirom na mjere prilagoditi, no većina ipak ne može."