Business Talk

Žena u uzbudljivom svijetu kave: ‘Izazova ne nedostaje‘

12. ožujak 2022.

Fotografije: Maksim Bašić 

O poslovnim izazovima u svijetu kave, uspjesima, snovima i sitnim ženskim zadovoljstvima razgovarali smo s Tihanom Vujčić, direktoricom marketinga Barcaffèa - brenda koji je redizajniran povodom 50 godina postojanja.

Za početak, kako biste vi definirali ambiciju i što vam osobno predstavlja?

- Mislim da nije pitanje ambicije, već sposobnosti prepoznati ono što te zanima u životu, u čemu si dobar i ispunjava te, a treba onda dati sve od sebe da na tome radiš, obrazuješ se i usavršavaš pa rezultati dođu kao nagrada na kraju puta. I da, strpljen - spašen.

Kako je izgledao vaš put prema uspjehu? Kojom poslovnom filozofijom se vodite?

- Kako sam navela prethodno, znala sam što me zanima, za to sam se školovala godinama, prethodna poslovna iskustva naučila su me u praksi još dvostruko toliko i sve to zajedno, uz veliku podršku kolega s kojima sam zajedničkim trudom i radom ostvarila brojne uspješne projekte, dovelo me do toga gdje sam danas. Marketing je izazovno područje koje se grana u mnoštvo različitih smjerova, a svaki je dan novi izazov, hoćemo li na kraju nekog od njih naći skriveno blago ili ćemo skrenuti u slijepu ulicu. Vjerujem da u marketingu treba biti hrabar, ako imate argumente koji će vas podržati.

Danas ste direktorica marketinga Barcaffèa - brenda koji je prošle godine proslavio 50 godina postojanja, i to redizajnom arhitekture brenda. Koliko je izazovno raditi na takvom nečemu velikome? Možete li nam malo približiti svoje kreativne procese?

- Budući da je Atlantic Grupa najveći regionalni proizvođač kave, odgovornost za promjenu arhitekture cjelokupnog brenda i redizajn svih kategorija je iznimno velika. Vodili smo se idejom monolitne strukture kako bismo dodatno ojačali master brend, a istodobno ga pomladili svježim izgledom. Zajedničkom snagom i djelovanjem etablirali smo Barcaffè kao poznati brend na tržištu regije, a usudila bih se reći i kao sinonim za dobru kavu, bez obzira o kojem je načinu pripreme riječ. Dugih pedeset godina posvećeni smo razvoju i poboljšanju proizvodnje Barcaffè proizvoda primjenom inovacija i brigom o kvaliteti. Jer, kava je naš posao, ali još važnije od toga, kava je naša ljubav, svakodnevna potreba i užitak. Naš tim se mijenjao i nadopunjavao kako bi sada funkcionirao odlično. Stvaramo prilike, neprestano unapređujemo svoje poslovanje i strategije u skladu s trendovima na tržištu i potrebama potrošača koristeći se najnovijom tehnologijom. S ciljem da inspiriramo profesionalce u svijetu espressa, kao i sve one koji će to tek postati, nedavno smo otvorili i prvi barista trening centar u Hrvatskoj, Barcaffè Academia, kao jednu od stanica na putu prema savršenom espressu.

Važno je znati nositi se s izazovima, kako poslovnim, tako i privatnima te u svemu ostati pozitivan

Cilj vam je i brend kave približiti mlađoj populaciji - je li to zapravo danas, kada su mlađe generacije drukčije i kad im je zapravo sve lako dostupno, najveći izazov? Kako uspijevate u tome?

- Sve se više vremena provodi online, no radi velikog broja komunikacijskih kanala kontakt potrošača s brendom je fragmentiran. Osigurati prisutnost našeg brenda u svakom bitnom trenutku te voditi potrošača kroz naš svijet velik je izazov. Kako bismo bili ukorak sa svim promjenama i navedenim izazovima, unutar Atlantic Grupe pokrenuli smo edukativnu platformu Marketing Akademija. To je tek jedan od brojnih sustava ulaganja u ekspertizu naših ljudi, ali iznimno bitan jer smo kroz ovu platformu omogućili svojim zaposlenicima tisuće sati vrijednih predavanja posvećenih temama poput digitalnog marketinga, shopper marketinga, online trgovine i istraživanja tržišta, odnosno uvida u navike potrošača i posebnosti tržišta na kojima je naš brend prisutan.

Kako je raditi u svijetu kave? U čemu najviše uživate?

- Kava je iznimno uzbudljiva kategorija s bezbroj mogućnosti, a ne nedostaje ni izazova. No, svaki put kada uspješno riješimo izazove osjećam se sretno i zadovoljno jer znam da su trud i rad cijelog tima urodili plodom. Posebno jer to najviše osjete naši potrošači kroz kvalitetu Barcaffè proizvoda. Njihov omiljeni jutarnji, a često i dnevni napitak mora biti savršen, kao i cijelo iskustvo ispijanja. To je naš posao i zasad smo u tome jako dobri. Sigurna sam da će tako i ostati. Naravno da je uz toliki posao najbolji dio uživati svakodnevno uz Barcaffè kavu.

Kakvi ste u kriznim situacijama?

- Trudim se ostati smirena pod pritiskom i nositi sa situacijom najbolje što mogu. Pokušavam vlastitim primjerom i liderskim pristupom nadahnuti kolege u timu da probaju sami naći rješenje i prepoznati priliku. Kao što stara narodna kaže - što te ne ubije, ojača te. I zbilja je tako, ako ništa, nauči te. Važno je znati nositi se s izazovima, kako poslovnim, tako i privatnima te u svemu ostati pozitivan.

Kako biste sebe opisali kako šeficu -koje metode u poslovanju podržavate?

- Podržavam vodstvo koje je motivirajuće. Od same selekcije kandidata važno je izabrati ljude koji su motivirani i koji su prepoznali marketing kao područje rada u kojem žele razvijati svoju karijeru, jer takvi ljudi su uvijek najbolji izbor. Uvijek se trudim osigurati motivirajuću okolinu i atmosferu te biti objektivna i svim članovima tima pristupati jednako. Rekla bih da sam  "šefica" koja daje odgovornost članovima tima i koja voli timski rad. Jako mi je važno da su odnosi u timu dobri pa unutar tima puno razgovaramo i razmjenjujemo mišljenja.

Što biste rekli, je li ženama teže plivati u poslovnom svijetu?

- Generalno nisam pobornik spolne distinkcije i podjele na muške/ženske pozicije u poslovnom svijetu. Dobar radnik je dobar radnik, bez obzira kojeg je spola. Jednako kao što je dobar čovjek - dobar čovjek. Međutim, činjenica jest da je poslovni svijet tradicionalno jednim dijelom bio rezerviran za muškarce. No, ne mislim da su za to krivi muškarci. Mislim da bi mi žene mogle puno naučiti od njih, primjerice kako jedna drugoj možemo čuvati leđa. Isto tako i muškarci mogu puno toga naučiti od nas. U strukturi svakog tima dobro je imati i jedne i druge. Nije riječ o spolu, već o sposobnostima i želji za rad članova tima.

Kako balansirate privatne i poslovne obveze?

- Vjerojatno kao i svi, kako god znam i umijem. Kad se radi, volim biti u potpunosti posvećena poslu, baš kao i svom slobodnom vremenu. Uspijevam li u tome uvijek? Apsolutno ne. Nikad neću biti žena koja u 17 sati zatvara laptop, previše mi je važno ono što radim, ali isto tako iznimno mi je važno vrijeme za sebe i ljude oko sebe. S godinama sam naučila odvojiti bitne stvari od onih manje bitnih, kako u poslu, tako i u privatnom životu i to je neki balans u kojem dosta uspješno žongliram.

Koliko vas je karijera promijenila?

- Ne bih rekla da me karijera promijenila, karijera me mnogočemu naučila. Nadam se da sam danas nešto pametnija i mudrija, iskusnija svakako, ali sam i dalje ista osoba. Nastojim biti dobar čovjek, imam predivne ljude oko sebe koji me vole i paze i iznimno sam zahvalna na tome.

Što biste željeli postići, imate li neki nedosanjani san? Jeste li sanjar ili racionalni tip?

- Teško pitanje. Na prvu - apsolutno sanjar. Na drugu, oboje. Život me naučio da je jako lijepo sanjati i nadam se da nikad neću prestati sanjariti idilu, no znam racionalno sagledati stvari u poslu i privatnom životu pa svoje snove uklopiti u stvarni svijet. To je jedini način da budemo sretni. Sanjaj veliko, budi sretan s onim što je danas i ne odustaj. Nedosanjani san? Puno ih je, ali ne znam koliko su racionalni. Vrijeme će pokazati.

Mojih +5

PUTOVANJE

Plavo! Plavo more, plavo nebo! Još ako plovim između tog plavog mora i neba - to je to! I da je toplo, naravno.

KNJIGA

Jo Nesbø autor je kojem se uvijek rado vraćam.

FILM

Jako volim filmove i imam ih previše omiljenih. Nije bitno ni koji je žanr. Od drama, trilera do SF-a. Prednost dajem filmovima u kojima glume Brad Pitt ili Leonardo DiCaprio.

MODNI KOMAD / BREND

Omiljeni brend nemam, ali volim modu i pratim je onoliko koliko me ne opterećuje. Posebno su mi zanimljivi neki domaći dizajneri koje često podržim. Najdraži odjevni predmet? Sanjar u meni kaže - badić! Realno, bijela košulja. Spas u svakoj situaciji u bilo koje doba godine.

BEAUTY RUTINA

Bitno mi je da sam njegovana, no ne držim se pobožno neke komplicirane beauty rutine. Volim isprobavati novitete na tržištu te sam pobornik svega prirodnog tako da naginjem bio proizvodima. Temeljito čišćenje lica, hidratacija, piling, dovoljno sna, paršalica kave u dobrom društvu, fina hrana i puno smijeha je moj recept.